Bekabeling voor sub en versterker

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Ralfinh0

Bekabeling voor sub en versterker

Bericht door Ralfinh0 »

Kan iemand me even advies geven voor de bekabeling van mijn sub en versterker naar de accu.
Hoe dik moet die zijn enz? Ik heb het volgende gevonden

http://www.meins24.com/product_info.php ... lsatz.html

Heb een pioneer 4x80W en mijn radio kan 4x50W kan dat dwars zitten?
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Bekabeling voor sub en versterker

Bericht door sj0ertum »

Nee hoor die speakers op je radio gaat gewoon :thumbsup:
Maarrr....Die kabelset zou ook gewoon goed zijn, niet duur trouwens! Ik heb 30 euro betaald voor zon set....en dan zijn mijn kabels iets dunner denk ik.
Normaal betaal je zomaar 50/60 euro voor een set met erg dikke kabels.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Ralfinh0

Bericht door Ralfinh0 »

http://www.kijkshop.nl/product/9626/477 ... it-mpc-01/

Is dit ook een goed setje!?

Verzendkosten zijn een beetje prijzig van GER naar NED! 16 euro .. :thumbsdown:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Jaah hoor, als je niets overdreven zwaars aan versterkers er op gaat hangen is dit wel veilig :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

hmm die speakers zijn niet veel byzonders hoor :wink:

Als je een versterker en sub hebt zou ik er wel een fatsoenlijke Composet aan hangen. Dan ben je al snel 150 euro kwijt....
Ik heb ook net een sub en versterker met redelijke hoedenplankspeakers en simpele speakers in de deuren. Maar die ga ik ook nog vervangen door een composet.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

Ralfinh0 schreef:Kan iemand me even advies geven voor de bekabeling van mijn sub en versterker naar de accu.
Hoe dik moet die zijn enz?
Dikte van kabel hangt van het vermogen wat er doorheen gaat en de lengte. Kzou eens kijken op 12vhifi.nl
Daar kan je van alles vinden wat audio betreft en een mooi schemaatje wat voor kabel je nodig heb. Verder natuurlijk zekering plaatsen bij accu voor de veiligheid.
Ralfinh0

Bericht door Ralfinh0 »

Ik heb een 20mm kabel gepakt met een zekering voor bij de accu. Hij doet het perfect, had wel enige tijd nodig om de kabel van achter naar de accu te doen, moest namelijk een gat boren op de plek waar de krik zat (Clio I, Phase I) Maar verder oke!

Ook zat ik met de remote te klote maar is na 2 uur later ontdekt. Fijn geluidje!
Thom88

Bericht door Thom88 »

Ralfinh0 schreef:Ik heb een 20mm kabel gepakt met een zekering voor bij de accu. Hij doet het perfect, had wel enige tijd nodig om de kabel van achter naar de accu te doen, moest namelijk een gat boren op de plek waar de krik zat (Clio I, Phase I) Maar verder oke!

Ook zat ik met de remote te klote maar is na 2 uur later ontdekt. Fijn geluidje!

altijd zo onthouden... je kan beter te dikke dan te dunne kabels hebben omdat te dunne kabels alleen maar weerstand op kunnen wekken... en dit zal niet ten goede kome van je geluid...
en ik ken het probleem van de clio 1 de plus kabel leggen... mar het blijft je hobby of niet he...
Ralfinh0

Bericht door Ralfinh0 »

Thom88 schreef: altijd zo onthouden... je kan beter te dikke dan te dunne kabels hebben omdat te dunne kabels alleen maar weerstand op kunnen wekken... en dit zal niet ten goede kome van je geluid...
en ik ken het probleem van de clio 1 de plus kabel leggen... mar het blijft je hobby of niet he...
Haha ja is wel leuke hobby maar wel lang over nagedacht hoe ik die kabel moest trekken naar voren! Maargoed het zit erin!:)
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”