Geluid valt soms weg bij de originele radio(Clio 2 PH2)

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Michiel

Geluid valt soms weg bij de originele radio(Clio 2 PH2)

Bericht door Michiel »

Hallo,

ik heb een Clio 2 PH2 met originele Renault radio(tuner list).
Het geluid van de radio valt soms weg, als ik een keer bij het klokje op het dashboard klop heb ik weer geluid(totdat het weer opnieuw gebeurd).
De radio functioneert goed, het probleem ligt niet bij de radio. Ik heb namelijk 2 radio's, een gewone tuner list en een Cabasse Auditorium. Beide radio's hebben dit probleem.
Ze functioneren allebei goed, het display, de stuurwielbediening, etc werken naar behoren.
Ook als ik het volume opdraai gebeurd er niets.
De zekering van de radio is ook niet kapot, wat zou het kunnen zijn :huh:

Ik heb ook nog geprobeerd om het dashboard open te maken, maar dit lukt niet omdat het dashboard aan de bijrijderskant blijft vasthangen bij de airbag(ik heb alle stappen van het werkplaatshandboek opgevolgd).

Heeft iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken, en wat de oplossing kan zijn?

Alvast bedankt :worship:
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Geluid valt soms weg bij de originele radio(Clio 2 PH2)

Bericht door sj0ertum »

Ik neem aan dat je de stekkers al gecontroleerd hebt dat ze goed in je radio zitten? Dus je radio eruit gehad....
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Michiel

Bericht door Michiel »

klopt, ik heb de stekkers gecontroleerd.
Het probleem doet zich voor bij beide radio's.
Wanneer je boven op het dashboard klopt bij het klokje heb ik weer geluid(totdat het weer wegvalt :bigcry:).
Ik heb de kabels daar ook al nagekeken maar kan niets vinden :furious3:
sunwave

Bericht door sunwave »

Misschien toch ergens een kabelbreukje?
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

gaat de radio helemaal uit of alleen het geluid ?

radio uit zou een los aardepunt of constante + kunnen zijn.
alleen geluid, kijken of de mute kabel niet tegen een aarde punt komt (radio denkt, binnenkoment geprek dus gaat hij op mute)
Groeten, Vincent.
Michiel

Bericht door Michiel »

sunwave schreef:Misschien toch ergens een kabelbreukje?
ik heb onder het dashboard gekeken maar alles zit nog netjes ingetaped, kon voor zover niets vinden.
Vinnie_86 schreef:gaat de radio helemaal uit of alleen het geluid ?

radio uit zou een los aardepunt of constante + kunnen zijn.
alleen geluid, kijken of de mute kabel niet tegen een aarde punt komt (radio denkt, binnenkoment geprek dus gaat hij op mute)
de radio doet het gewoon met al zijn functies(radio/cd volumeregeling), alles verschijnt ook netjes op het display.
Van mute zou kunnen maar staat er dan niet op het display pauze of speech?(dat staat er namelijk niet)

Wat ik nog ben vergeten te vermelden is dat als je de radio inschakeld dat je een zacht tikje uit de speakers hoort, dit geld ook voor het uitschakelen van de radio.

Ik heb de auto nu wat langer als een jaar, dus ik vind het raar dat het nu opeens niet meer naar behoren functioneert. Dat geld voor beide radios.
Poortwachter

Bericht door Poortwachter »

Het display staat in serie met de stuurwielbediening en de radio.
Je geeft aan dat wanneer je op het display bovenop het dashboard drukt de radio het weer doet. Als ik jou was zou ik de 2 stekker verbindingen achterop het display controleren. Omdat het met meerdere radio's voorkomt zit het ergens in de verbinding/serieschakeling tussen stuurwielbediening / display en radio.

Succes!
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”