Launch Control probleem Renault 4 RS Trophy PH1
Geplaatst: 12 feb 2024 13:18
Drie weken geleden heb ik mijn Renault Clio 4 RS Trophy Ph1 opgehaald. Ik geniet er enorm van, maar toen ik onlangs de launch control wilde testen, verscheen de melding 'Launch Control On' wel maar maar als ik het gaspedaal volledig indruk komt de auto echter niet op toeren en bleef schommelen tussen 1200-1400 toeren.
Ik heb contact opgenomen met de garage waar ik de Clio heb gekocht, gezien de 12 maanden Bovag garantie. Gevraagd of ik bij mijn dichtstbijzijnde garage terecht kon aangezien waar ik de Clio gekocht heb een anderhalf uur rijden is. Ben toen terecht gekomen bij Renault Bochane in Nijmegen ben daar erg vriendelijk geholpen en zij hebben de auto uitgelezen en proefgereden.
Zij gaven vervolgens aan dat de launch control mogelijk aan zijn limiet is. Heb toen gevraagd of zij dit ook konden inzien omdat ik ooit eerder heb gelezen dat Renault kon zien hoevaak deze is gebruikt. Ik kreeg te horen dat ze dit niet kunnen zien en stelden voor de koppeling te vervangen. Ook omdat zij merkten dat de auto slecht van 2 naar 3 en van 3 naar 4 schakelde. Met ervaring met andere Clio 4 RS’en vind ik hem niet slecht, moeizaam of minder snel overschakelen. De auto heeft iets meer dan 61.000 kilometer gereden, wat ik nog weinig vind voor een koppeling. Zijn er andere garages of specialisten die een definitieve diagnose kunnen stellen, gezien de kostbare reparatie ondanks de garantie?
Ik heb contact opgenomen met de garage waar ik de Clio heb gekocht, gezien de 12 maanden Bovag garantie. Gevraagd of ik bij mijn dichtstbijzijnde garage terecht kon aangezien waar ik de Clio gekocht heb een anderhalf uur rijden is. Ben toen terecht gekomen bij Renault Bochane in Nijmegen ben daar erg vriendelijk geholpen en zij hebben de auto uitgelezen en proefgereden.
Zij gaven vervolgens aan dat de launch control mogelijk aan zijn limiet is. Heb toen gevraagd of zij dit ook konden inzien omdat ik ooit eerder heb gelezen dat Renault kon zien hoevaak deze is gebruikt. Ik kreeg te horen dat ze dit niet kunnen zien en stelden voor de koppeling te vervangen. Ook omdat zij merkten dat de auto slecht van 2 naar 3 en van 3 naar 4 schakelde. Met ervaring met andere Clio 4 RS’en vind ik hem niet slecht, moeizaam of minder snel overschakelen. De auto heeft iets meer dan 61.000 kilometer gereden, wat ik nog weinig vind voor een koppeling. Zijn er andere garages of specialisten die een definitieve diagnose kunnen stellen, gezien de kostbare reparatie ondanks de garantie?