Werd er vandaag op geattendeert door iemand dat mijn remlichten constant blijven branden, dus mijn 3e remlicht en mijn 2 remlichten op mijn achterlichten, wat kan ik hier aan doen? of moet ik naar de garage
ze gaan aan als ik mijn lichten aanzet, en gaan ook weer uit als ik ze uitzet, ze reageren gewoon normaal als ik geen lichten aanheb
remlichten blijven hangen
remlichten blijven hangen
Huidig:
Renault Megane 1.5 DCI 2012
Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Renault Megane 1.5 DCI 2012
Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Re: remlichten blijven hangen
Zit dus waarschijnlijk een sluiting in de bedrading.
Je kan de kabelboom checken...
Je kan de kabelboom checken...
waarschijnlijk zit er vocht bij je linkerachterlampunit, hier zit namelijk een splitdoosje, waar de bedrading zich split in links, rechts en rem.Heinzeman schreef:Werd er vandaag op geattendeert door iemand dat mijn remlichten constant blijven branden, dus mijn 3e remlicht en mijn 2 remlichten op mijn achterlichten, wat kan ik hier aan doen? of moet ik naar de garage
ze gaan aan als ik mijn lichten aanzet, en gaan ook weer uit als ik ze uitzet, ze reageren gewoon normaal als ik geen lichten aanheb
Hier zit vocht of de plaatjes zijn gecorrodeerd.
oplossing: draden merken, doosje eruit, schoonspoelen en plaatjes opschuren. daarna er weer in en dan met hetelijm insluiten.

zo komt er nooit geen vocht weer

Bij mij werd dit probleem veroorzaakt door de remschakelaar (boven het rempedaal). Deze werd niet meer ingedrukt bij het loslaten van het rempedaal. Dus alles bleef branden. Bij onze Clio kan het onderhand het teveel aan speling zijn, dus een dus schakelpal iets verlengd.Heinzeman schreef: 05 feb 2011 17:55 Werd er vandaag op geattendeert door iemand dat mijn remlichten constant blijven branden, dus mijn 3e remlicht en mijn 2 remlichten op mijn achterlichten, wat kan ik hier aan doen? of moet ik naar de garage
Ps remlicht brandde bij mij wel als dimlicht uit was
Pps ik kreeg ook problemen met mijn cruisecontrol: die kon ik niet meer aanzetten. Als dat nu weer het geval is, is het grote kans dat mn remlichten weer continu branden
De rempedaalschakelaar bevat twee contacten, t.b.v. het remlicht en de cruise control. Die schakelaars hebben niet het eeuwige leven. Ik heb er in 14 jaar een stuk of 3 versleten. Ze zijn zelfinstellend; voorafgaand aan de montage moet je de schakelboom met enige kracht volledig naar buiten trekken. Door na de montage een keer op de rem te trappen stelt hij het juiste schakelmoment zelf in.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré