Clio 2 ph2 ruiten sproeier pomp (zekering?)
Clio 2 ph2 ruiten sproeier pomp (zekering?)
Weer even een vraagje voor jullie waarschijnlijk heel makkelijk:
De ruiten sproeier sproeit niet, de wissers doen het gewoon. Ook hoor ik de pomp niet lopen. Waar kan ik de zekering vinden voor de sproeierpomp? Want volgens mij zit deze binnen in de auto??? Hopelijk weten jullie hier antwoord op.
De ruiten sproeier sproeit niet, de wissers doen het gewoon. Ook hoor ik de pomp niet lopen. Waar kan ik de zekering vinden voor de sproeierpomp? Want volgens mij zit deze binnen in de auto??? Hopelijk weten jullie hier antwoord op.
Re: Clio 2 ph2 ruiten sproeier pomp (zekering?)
Als je de bestuurdersdeur open doet zie je op de zijkant van je dash een klepje 

Klopt die hebt ik helemaal gecheckt! maar daar zijn alle zekeringen nog gewoon heel van!Arjan schreef:Als je de bestuurdersdeur open doet zie je op de zijkant van je dash een klepje
Dan is waarschijnlijk je pomp kapot. Onder de parafan zit die in de vloeistoftank. Je kan kijken of er wel stroom op de stekker van de pomp zit voordat je gaat vervangen.
NB, ff Mod opmerking: liever niet te veel reageren via de "Quote" knop
NB, ff Mod opmerking: liever niet te veel reageren via de "Quote" knop

Nou ik heb het pompje er uit gekregen! Wat een gedoe met die ruiten wissers.... Die zijn conisch dus lastig lost te krijgen na al die jaren. Gelukkig had ik nog een kleine pouly trekker liggen (ooit is gemaakt)
Nog een nadeel was dat ik de tank nog helemaal vol had zitten.. Nu ff wachten tot vanavond want dan heb ik de nieuwe!
Nog een nadeel was dat ik de tank nog helemaal vol had zitten.. Nu ff wachten tot vanavond want dan heb ik de nieuwe!
En hij doet het weer! In elkaar ging sneller als uit elkaar!
Nog ff een vraagje voordat ik de hele binnenkant ophaal.. wie kan me vertellen welke lampjes ik moet hebben voor de termostaat verlichting en de waaier/waaier stand en welke kleur code?
FF bij de dealer halen. je hebt twee lampjes nodig, kosten 73 ct p/s ex. Weet zo niet het nummer, zal ff kijken.
***Edit*** gevonden: Art.nr 77.03.097.184 lamp db 1,2 watt 0,73 per stuk ex btw
Zijn gewoon helder witte lampjes. De kleur komt van de kapjes waar ze in zitten.
Kijk uit als je de knoppenkast openmaakt. Achter de druksckakelaars voor airco en re-circulatie zitten veertjes die heel makkelijk wegspringen.
***Edit*** gevonden: Art.nr 77.03.097.184 lamp db 1,2 watt 0,73 per stuk ex btw
Zijn gewoon helder witte lampjes. De kleur komt van de kapjes waar ze in zitten.
Kijk uit als je de knoppenkast openmaakt. Achter de druksckakelaars voor airco en re-circulatie zitten veertjes die heel makkelijk wegspringen.
Thx.. morgen maar is ff langs de dealer.
Lampjes opgehaald en er ingezet! 15 min werk! Zo kan ik weer zien waar aan ik moet draaien om warme voeten te krijgenAapie schreef:Thx.. morgen maar is ff langs de dealer.

15 minuten
da's rap
Maar mooi dat alles weer werkt.

Maar mooi dat alles weer werkt.
Jups had de handleiding al doorgelezen dat hielp echt! Nu nog ff wat sierstrippen en instapstrippen zoeken! Heb jij nog een idee? (liefst goedkoop en heel mooi)
Thx voor je hulp!