Clio 2 ph2 Cruise Controle
Clio 2 ph2 Cruise Controle
Vandaag me "nieuwe" clio CLio2 phase2 1.6 16v (lekker rap) opgehaald, en ik dacht laat ik de cruise control ff checken. Nu blijft de schakelaar(Bij linker knie) niet op aan staan en kan ik dus niet lekker cruise
als ik de schakelaar vast houdt dan lukt dit wel. Ik de schakelaar dus niet helemaal om zetten. Iemand een idee? Misschien even los halen en kijken of er wat blokkeert of is dit een bekend iets?

Re: Clio 2 ph2 Cruise Controle
ik heb dit ook, volgensmij gewoon een veertje dat lam is, moet nog is een nieuw knopje bij de dealert bestellen
Huidig:
Renault Megane 1.5 DCI 2012
Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Renault Megane 1.5 DCI 2012
Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Ik zou daarvoor gewoon naar de dealer gaan als ik jou was.
Hoewel bij de sloop kan ook altijd, 't is maar een klein ding.
Arjan schreef:Ik zou daarvoor gewoon naar de dealer gaan als ik jou was.
Hmm ik zal hem er eerst is ff uithalen.. misschien kan ik er zo wel wat mee..
Deze moet ik hebben keuze schakelaar lim/cruise 8200060039 €34.24 alleen niet te vinden op internet.. binnenkort maar is ff naar de renault dealer in raalte
ik heb ook al eens gehad dat ik de schakelaar niet kon verstellen.
Het was heel raar, bleek dat er aan de achterkant kabels tegenaan drukten(het paneeltje was er een keer uitgehaald).
Toen heb ik het paneeltje uit het dash heb gehaald en beetje tegen de kabels had geduwd en het schakelaartje een keer zachtjes op het paneeltje had geduwd, werkte het allemaal weer;)
Blijkbaar zat hij er niet goed meer voor of duwden de kabels er aan de achterkant er tegenaan???
Misschien is dit bij jou ook het probleem? Het is het proberen waard;)
Het was heel raar, bleek dat er aan de achterkant kabels tegenaan drukten(het paneeltje was er een keer uitgehaald).
Toen heb ik het paneeltje uit het dash heb gehaald en beetje tegen de kabels had geduwd en het schakelaartje een keer zachtjes op het paneeltje had geduwd, werkte het allemaal weer;)
Blijkbaar zat hij er niet goed meer voor of duwden de kabels er aan de achterkant er tegenaan???
Misschien is dit bij jou ook het probleem? Het is het proberen waard;)
Zow, die is in een jaar tijd dan ff 35% duurder geworden....
Arjan schreef:Zow, die is in een jaar tijd dan ff 35% duurder geworden....
Geen idee of dat de prijs nu nog steeds is! Maar las het ergens hier op het forum.. en nr klopt dus.
Nog ff een vraagje, als ik de verlichting aan heb, brand er van alles(qua lampjes op dashboard) maar brand standaard de warm/koud en waaier stand en de WOEI KRACHT. De vraag zijn mijn lampjes/ zekering stuk of branden deze bij geen een clio????
Moest ff denken maar je bedoeld of deze:

knoppen verlicht zijn. Ja, dat zijn ze. De lampjes branden gelijk met de rest van het dash, dus als je tellerplaat wel verlicht is zijn hier de lampjes stuk.
Tussen de How To's staat hoe je ze kan vervangen. Kost voornamelijk tijd, De lampjes zijn ca 50 cent bij de dealer maar reken een uur om ze te laten vervangen.

knoppen verlicht zijn. Ja, dat zijn ze. De lampjes branden gelijk met de rest van het dash, dus als je tellerplaat wel verlicht is zijn hier de lampjes stuk.
Tussen de How To's staat hoe je ze kan vervangen. Kost voornamelijk tijd, De lampjes zijn ca 50 cent bij de dealer maar reken een uur om ze te laten vervangen.
Yes die bedoel ik! Wow een uur nog wel! naja moet lukken morgen is ff kijken.Arjan schreef:Moest ff denken maar je bedoeld of deze:
Mijn dochter heeft een Clio 2 1.6 initiale automaat gekocht. De Cruise heeft het al bekende probleem. Schakelaar bij rempedaal al vervangen door nieuwe, knopjes op het stuur ook. Bij Renault uitgelezen maar geen foutmelding, toch doet de cruise het niet, geeft alleen 'SET' aan. Als dit een sleepring defect is zou dat dan bij het uitlezen zichtbaar zijn? Zou contactspray helpen?
Worden kabelbreuk en slechte massa ook weergegeven in de foutregistratie? Heeft iemand een idee hoeveel werk het is om de sleepring te vervangen?
Bij het Megane-forum gezien dat een slechte massa bij het linkerachterlicht hetzelfde effect heeft. Ik ga dat toch eens bekijken bij de Clio en meldt wel of het een mogelijke oplossing is.
Bedankt voor de reactie.
Worden kabelbreuk en slechte massa ook weergegeven in de foutregistratie? Heeft iemand een idee hoeveel werk het is om de sleepring te vervangen?
Bij het Megane-forum gezien dat een slechte massa bij het linkerachterlicht hetzelfde effect heeft. Ik ga dat toch eens bekijken bij de Clio en meldt wel of het een mogelijke oplossing is.
Bedankt voor de reactie.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Massa kan altijd, met sleepring heb je volgens mij meer foutmeldingen.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Sleepring is ook eigenlijk geen sleepring zoals je die zou verwachten, het is meer een opgerolde platte kabel (meerdere dunne naast elkaar)
Zet de CC-keuzeschakelaar in "standje oranje" (limiter) en probeer de knoppen op het stuur. Als geen enkele stuurwielknop iets doet, dan is de sleepring waarschijnlijk stuk. Als er ook maar één stuurwielknop iets doet, dan is de sleepring nog goed.
Zet vervolgens de keuzeschakelaar in "standje groen" (cruise control). Als je dan "SET---" in het display krijgt maar de knoppen op het stuur doen niets, dan is dat de bevestiging van een kapotte sleepring. Krijg je geen "SET---" en het groene lampje blijft uit, dan mankeert er meestal iets aan een pedaalschakelaar (zowel rem als koppeling hebben een schakelaar) of aan de kabelboom naar de pedaalschakelaars. Bij mij is alles al minstens één keer kapot geweest.
Uiteraard moet je wel minstens 30km/h rijden tijdens het testen. Pedaalschakelaars zijn te fixen door ze open te pulken en met contactspray te behandelen, maar dat helpt maar tijdelijk. Van de sleepring zijn de starre massieve kabels waarmee de claxon, airbag en drukknoppen zijn aangesloten erg kwetsbaar. Ze zien er stevig uit maar ze kunnen slecht tegen knikken, vooral vlakbij de behuizing. Dat kost je dan een complete sleepring en die zijn niet goedkoop.
Zoals dopestuff ook al zei, de sleepring is geen echte sleepring maar een opgerolde lintkabel, vergelijkbaar met de bladveer in een rolmaat. Er zitten dus geen sleepcontacten in die slecht kunnen worden.
Zet vervolgens de keuzeschakelaar in "standje groen" (cruise control). Als je dan "SET---" in het display krijgt maar de knoppen op het stuur doen niets, dan is dat de bevestiging van een kapotte sleepring. Krijg je geen "SET---" en het groene lampje blijft uit, dan mankeert er meestal iets aan een pedaalschakelaar (zowel rem als koppeling hebben een schakelaar) of aan de kabelboom naar de pedaalschakelaars. Bij mij is alles al minstens één keer kapot geweest.
Uiteraard moet je wel minstens 30km/h rijden tijdens het testen. Pedaalschakelaars zijn te fixen door ze open te pulken en met contactspray te behandelen, maar dat helpt maar tijdelijk. Van de sleepring zijn de starre massieve kabels waarmee de claxon, airbag en drukknoppen zijn aangesloten erg kwetsbaar. Ze zien er stevig uit maar ze kunnen slecht tegen knikken, vooral vlakbij de behuizing. Dat kost je dan een complete sleepring en die zijn niet goedkoop.
Zoals dopestuff ook al zei, de sleepring is geen echte sleepring maar een opgerolde lintkabel, vergelijkbaar met de bladveer in een rolmaat. Er zitten dus geen sleepcontacten in die slecht kunnen worden.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Dank voor de zinvolle info over de sleepring.
Als het groende lampje brand komt inderdaad 'Set'' te staan in het display. Ik ga alle stuurschakelaars bedienen in de stand limiter om de sleepring uit te sluiten of te bevestigen.
Dit weekend ga ik de achterlichten even controleren. Bij één achterlicht zagen de stekker contacten er gecorrodeerd uit.
Is de 'sleepring'zelf te vervangen, ivm de airbag?
Bedankt voor de hulp!
Henk
Als het groende lampje brand komt inderdaad 'Set'' te staan in het display. Ik ga alle stuurschakelaars bedienen in de stand limiter om de sleepring uit te sluiten of te bevestigen.
Dit weekend ga ik de achterlichten even controleren. Bij één achterlicht zagen de stekker contacten er gecorrodeerd uit.
Is de 'sleepring'zelf te vervangen, ivm de airbag?
Bedankt voor de hulp!
Henk
Sleepring is prima zelf te vervangen. Uit mijn hoofd:
Dit filmpje laat e.e.a. vrij aardig zien. Verder heeft Vinnie ooit eens een howto gemaakt, maar de foto's zijn al verdwenen.
- Accu loskoppelen, kwartiertje wachten. Check van tevoren of je de radiocode nog hebt
- Kapjes van de stuurkolom afhalen. Bovendeel zit geklikt, onderkant zit met 3 schroeven aan de stuurkolom vast.
- Met stevige platte schroevendraaier de klemmetjes achterop het stuur naar buiten duwen, zodat de airbag los komt..
- Airbagstekkers loskoppelen.
- Overige stekkers losmaken, stuurbout lossen (torx 50).
- Connectoren van de wijzers en de sleepring loskoppelen.
- Sleepring zit met 1 boutje vastgeklemd op de stuurkolom.
Dit filmpje laat e.e.a. vrij aardig zien. Verder heeft Vinnie ooit eens een howto gemaakt, maar de foto's zijn al verdwenen.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
Bedankt voor de informatie en het filmpje. Helaas nog geen tijd gehad om verder te zoeken maar ga volgend weekend er mee aan de slag.