Geen overbrenging?

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Mike78

Geen overbrenging?

Bericht door Mike78 »

Hallo,

Ik heb met zeer veel tevredenheid mijn 96 clio gereden voor een jaar. Nu piepte de koppeling alleen wat als ik de koppelings pedaal snel losliet op veel toeren. En gister heb ik dus redelijk moeten doortrappen in de haast (ik rook de plaat ook) en toen merkte ik dat het aangrijppunt dus heel snel aant veranderen was waarbij dus nu de auto helemaal geen overbrenging heeft in alle versnellingen.

Met andere woorden, ik kan hem in alle versnellingen zetten en gas geven wat ik wil, er is geen overbrenging van de motor naar de wielen dus alsof ik mn koppeling altijd ingedrukt heb terwijl ik dat dus niet heb.

Wat is er kapot gegaan en hoeveel kost het om te laten repareren?

Ik heb de auto dus aan de zijkant moeten zetten en het was 4 uur snachts. Volgende morgen kwam ik terug en had de politie hem ook nog weggesleept. Hij staat nu dus bij het depot en daar ben ik ook al 180 euro voor kwijt + de bekeuring die ze er vast ook nog wel overheen doen. Ik baal zo hard nu! :furious3:

Please help me...
WKB

Re: Geen overbrenging?

Bericht door WKB »

Klinkt als een koppelingsplaat die echt helemaal op is. Heb je voordat het gebeurde wel is gehad dat als je hem in de 4 of 5 zette en stevig gas gaf de motor ineens doorschoot en heel veel toeren begon te maken?
gabbermaikel

Bericht door gabbermaikel »

dat is vrijwel zeker de koppelingsplaat zoals wkb al zegt
en wat het gaat kosten is moeilijk te zeggen, want als ik het zo lees heb je er zelf niet heel veel verstand van? dus dan zal hij wel naar de garage gaan voor reparatie denk ik, en dan is het dus afhankelijk van wat een garage per uur vraagt en wat hun voor een koppelings set betalen(in prijs scheelt dat soms best wel veel)
Mike78

Bericht door Mike78 »

WKB schreef:Klinkt als een koppelingsplaat die echt helemaal op is. Heb je voordat het gebeurde wel is gehad dat als je hem in de 4 of 5 zette en stevig gas gaf de motor ineens doorschoot en heel veel toeren begon te maken?
Ja dat heb ik inderdaad gehad. Dat ik hem in zijn 5 zette en dat eerste de toeren omhoog schoten voor hij de versnelling pakte. Bedankt voor je reactie.
Mike78

Bericht door Mike78 »

gabbermaikel schreef:dat is vrijwel zeker de koppelingsplaat zoals wkb al zegt
en wat het gaat kosten is moeilijk te zeggen, want als ik het zo lees heb je er zelf niet heel veel verstand van? dus dan zal hij wel naar de garage gaan voor reparatie denk ik, en dan is het dus afhankelijk van wat een garage per uur vraagt en wat hun voor een koppelings set betalen(in prijs scheelt dat soms best wel veel)
Ik heb een andere auto moeten kopen want ik heb een auto voor mn werk nodig. Hij staat nu op een depot in Antwerpen en ik denk er aan om hem op marktplaats te zetten en dat degene die de 180 euro die ik het sleepbedrijf moet betalen neer legt hem mag overnemen. Iemand interesse?
cliotuner
forum member
Contacteer:

Bericht door cliotuner »

wil je mij een paar foto's mailen???
Afbeelding
JelteRSi

Bericht door JelteRSi »

Zie ff bij het te koop topic, plaats daar even wat foto´s en info over de auto e.d. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”