lekkage kofferbak versie 2.0
lekkage kofferbak versie 2.0
Hallo
Nadat ik 3 maanden geleden een nieuwe kofferbak rubber heb laten plaatsen ondek ik tot mijn verbazing weer water in me kofferbak. Dit keer niet aan de linker zijde ( bij de oude rubber) maar nu aan de rechterzijde van de bak. Het water lijkt ergens bij het slot te beginnen en loopt dan via de zijkant naar voren. Heb net een nieuwe achterbank erin gezet omdat de vorige helemaal beschimmeld was. Heb geen zin om straks weer een nieuwe te moeten kopen. Wie weet raad?
Nadat ik 3 maanden geleden een nieuwe kofferbak rubber heb laten plaatsen ondek ik tot mijn verbazing weer water in me kofferbak. Dit keer niet aan de linker zijde ( bij de oude rubber) maar nu aan de rechterzijde van de bak. Het water lijkt ergens bij het slot te beginnen en loopt dan via de zijkant naar voren. Heb net een nieuwe achterbank erin gezet omdat de vorige helemaal beschimmeld was. Heb geen zin om straks weer een nieuwe te moeten kopen. Wie weet raad?
Re: lekkage kofferbak versie 2.0
ik heb geloof ik ergens gelezen dat het via de achterlichten komt maar dat durf ik je niet zeker te zeggen
ohh, ja dat kan ook nog. Ga binnenkort even door de wasstraat. Thanx
kijk dan na het wassen even onde de mat in je kofferbak of je nattigheid voelt......hele slechte woordspeling
ik rijd al maanden zonder mat. Je ziet het spoor van het water ook wel lopen. Vanaf het slot, zo door naar links en dan door naar voren. Het hoopt zich op in het kuiltje. Zat laatst ook een beetje vocht op de rubber. Misschien dat de kofferbak niet goed sluit of. Ik weet het ook niet meer 

heb net 2 weken een clio uit 1994 in bezit.
Ik heb ook lekkage, laatst lag er een plasje achter de bijrijders stoel
ik vermoed dat het water ook vanaf de kofferbak naar voren loopt
de rechterkant van de kofferbak is ook best wel nat ...
er zit aan de achterkant van de kofferbak, ongeveer in het midden , een soort metalen huls in de kofferbak..
waar ook water in zit.. weet iemand waar deze metalen huls voor is..?
Ik heb ook lekkage, laatst lag er een plasje achter de bijrijders stoel
ik vermoed dat het water ook vanaf de kofferbak naar voren loopt
de rechterkant van de kofferbak is ook best wel nat ...
er zit aan de achterkant van de kofferbak, ongeveer in het midden , een soort metalen huls in de kofferbak..
waar ook water in zit.. weet iemand waar deze metalen huls voor is..?
mijn Clio heeft geen metalen buis in het midden. De eerste keer kwam de lekkage van de achterkleprubber. hoewel ie er aan de buitenkant prima uitzag. Diverse autotechneuten gevraagd wat er was en iedereen zei dat de rubber er nog prima uitzag. Toch maar zelf het rubber er op een gegeven moment afgelaad en gecontroleerd. Als je de rubber een stukje optilt en er aan de binnenkant vocht zit, dan is het tijd voor een nieuwe.
Ik heb dus nu ook weer lekkage, maar waar het nu vandaan komt????? Who knows
Ik heb dus nu ook weer lekkage, maar waar het nu vandaan komt????? Who knows
Tja, toch even de tuinslang tegen je kofferbak of achterlicht houden of onderkant
paar kranten in dekofferak, wellicht wordt het dan duidelijk waar het water vandaan komt.
ik zal dit ook nog is doen..
had overigens ook gelezen dat de water afvoergootjes onder de paravan van de clio meestal verstopt zijn
in geval je lekkage hebt...
mischien ook nog een puntje om te controleren.
... ik moet het bovenstaande ook nog voor mijn cliO doornemen..
paar kranten in dekofferak, wellicht wordt het dan duidelijk waar het water vandaan komt.
ik zal dit ook nog is doen..
had overigens ook gelezen dat de water afvoergootjes onder de paravan van de clio meestal verstopt zijn
in geval je lekkage hebt...
mischien ook nog een puntje om te controleren.
... ik moet het bovenstaande ook nog voor mijn cliO doornemen..
paravan zit voorin, dus een natte kofferbak is dan wel heel speciaal
. Heb ook een krantje erin gelegd, deze is een beetje klam, maar niet echt nat.