Had om eerlijk te zijn gehoopt nooit aan te hoeven melden op dit forum om een probleem voor te leggen, maar bij deze

Ik heb een clio uit 2000 met sinds kort startonderbreker problemen. Als ik wil starten blijft het startonderbreker lampje knipperen. Vroegâh deed ie het ook wel, maar als je toen het sleuteltje eruit haalde en er weer in stak deed ie het meestal weer. Nu moet je min 5 minuten sleutel eruit en weer indoen voor ie het weer doet, maar dit gaat ook volledig willekeurig. (soms helpt het zelfs om de verwarming uit te zetten of radio eruit halen (placebo?

Reservesleutel doet het ook niet, en sinds vandaag doet mijn centrale deurvergrendeling via de afstandsbediening het ook niet meer! (Toeval??)
De renault dealer had niet echt zin om ernaar te kijken en bood me gelijk een nieuwe sleutel aan van 170 euro, ook al zei ik dat de reservesleutel ook niet werkt

Ikzelf zat te denken aan de contactring, maar nu met de CV problemen weet ik het ook niet meer. Weet iemand trouwens of zo een ringetje duur is en of ie makkelijk te installeren is (afgezien van het inlezen van de sleutels natuurlijk)