Hallo,
Als ik met mijn clio (1995), 1.4, zonder stuurbekrachtiging op de snelweg rijdt en rij 120 km per uur dan trilt mijn stuur, op zich niet erg gewoon laten uitlijnenen denk je maar dat heb ik al laten doen. Maar tijdens het trillen heb ik het gevoel dat ik speling heb met sturen (echt niet veel hoor), maar als ik langer op de snelweg rijdt 3 a 5 minuten heb ik daar geen last meer van (speling en trillingen zijn weg), heb dit met zomerbanden en winterbanden.
weet iemand wat ik de oorzaak kan zijn?
Alvast bedankt
speling stuur trillingen,
Re: speling stuur trillingen,
Trillingen kunnen komen door niet of verkeerd uitgebalanceerde banden, maar als je dit met beide setjes hebt??.. zou het misschien weer aan de aandrijf as kunnen liggen.. dat hier speling op zit, maar vaak is dit bij het optrekken en een bepaalde snelheid merkbaar.
Stuurspeling zou kunnen komen door speling op de stuurstang. als jij stilstaat en het stuur behoorlijk kan verdraaien zonder de wielen mee te laten draaien. dan zit er dus speling op, Hier zou je tegen aan kunnen lopen bij de APK
Stuurspeling zou kunnen komen door speling op de stuurstang. als jij stilstaat en het stuur behoorlijk kan verdraaien zonder de wielen mee te laten draaien. dan zit er dus speling op, Hier zou je tegen aan kunnen lopen bij de APK
daar heb ik geen last van, heb geen speling als ik aan mijn stuur draai. maar heb soms trillingen in het stuur meestal niet. wat kan het probleem zijn?
alvast bedankt
alvast bedankt
controleer de bouten van van je stuurhuis eens mss zijn ze iets los gekomen?
je kan dat testen door je stuur volledig af te draaien en op het laatste moet je luisteren of je een na klopje hoort doe dit in de twee richtingen, je kan het soms in je stuur zelfs voelen
het kan zijn dat 1 van je kogelgewrichtjes spelling hebben?
langs 1 kant opkriken en wiel met de handen vastnemen en korte slagjes heen en weer doen zowel horizontaal als vertikaal proberen.
je kan dat testen door je stuur volledig af te draaien en op het laatste moet je luisteren of je een na klopje hoort doe dit in de twee richtingen, je kan het soms in je stuur zelfs voelen
het kan zijn dat 1 van je kogelgewrichtjes spelling hebben?
langs 1 kant opkriken en wiel met de handen vastnemen en korte slagjes heen en weer doen zowel horizontaal als vertikaal proberen.
ik heb gekeken maar volgens mij zit er geen speling in.
heb wel als ik een bocht (naar rechts) draai, dan hoor ik een tikkend geluid, wat kan dit zijn? heb het al laten nakijken maar volgens de garage is niks.
weten jullie wat het is?
alvast bedankt
heb wel als ik een bocht (naar rechts) draai, dan hoor ik een tikkend geluid, wat kan dit zijn? heb het al laten nakijken maar volgens de garage is niks.
weten jullie wat het is?
alvast bedankt
hoe weet je dan dat de homokineet versleten is?
ik had dit ook een half jaar geleden toen is er een wiellager vervangen en spoorstangen.
daarna heb ik er geen last meer van gehad.
maar sinds 20 januari hoor ik het tikken als ik een scherpe bocht draai. met bijvoorbeeld straatje keren.
ik had dit ook een half jaar geleden toen is er een wiellager vervangen en spoorstangen.
daarna heb ik er geen last meer van gehad.
maar sinds 20 januari hoor ik het tikken als ik een scherpe bocht draai. met bijvoorbeeld straatje keren.
En als ik me niet vergis en eht is een homokineet dan moet je links zoeken als je het rechts hoort.