Op hol geslagen thermometer (boordcomp.) :S
Op hol geslagen thermometer (boordcomp.) :S
Hoi allemaal,
Gisteravond terugrijdend van een nieuwjaarsviering zal ik overal zoutstrooiers rijden maar gaf mijn thermometer (clio II ph II bj 2001, 45dkm, heb boven de middenconsole zo'n klokje met thermometer zitten) een continu oplopende temperaruur aan. Bij 5 graden dacht ik nog: zal wel een warm buitje zijn o.i.d. Toen de temperatuur echter hard richting 20 graden ging en zelfs eindigde bij 37 graden leek me dat er iets niet in orde was. Verder had de auto echter nergens last van dus ben maar gewoon doorgereden. Thuisgekomen de auto een tijdje van contact gehaald en toen leek het even goed maar zal vandaag eens testen of de temperatuur dan niet weer oploopt. Iemand een idee wat het kan zijn? En of het kwaad kan (bepaald de ecu bijv. de inspuiting ook op basis van die temperatuur??). Heb nog een week of 4 garantie dus anders moet ik als de wiedeweerga een afspraak bij de garage gaan maken ...
Gr. Ruben
Gisteravond terugrijdend van een nieuwjaarsviering zal ik overal zoutstrooiers rijden maar gaf mijn thermometer (clio II ph II bj 2001, 45dkm, heb boven de middenconsole zo'n klokje met thermometer zitten) een continu oplopende temperaruur aan. Bij 5 graden dacht ik nog: zal wel een warm buitje zijn o.i.d. Toen de temperatuur echter hard richting 20 graden ging en zelfs eindigde bij 37 graden leek me dat er iets niet in orde was. Verder had de auto echter nergens last van dus ben maar gewoon doorgereden. Thuisgekomen de auto een tijdje van contact gehaald en toen leek het even goed maar zal vandaag eens testen of de temperatuur dan niet weer oploopt. Iemand een idee wat het kan zijn? En of het kwaad kan (bepaald de ecu bijv. de inspuiting ook op basis van die temperatuur??). Heb nog een week of 4 garantie dus anders moet ik als de wiedeweerga een afspraak bij de garage gaan maken ...
Gr. Ruben
Re: Op hol geslagen thermometer (boordcomp.) :S
is nix ernstigs ...
je temperatuursensor is kaduuk .... dat een veel voorkomend dingetje ....
je vindt em onder je rechterbuitenspiegel , zit zo'n sprietje / pennetje , das je sensor
je temperatuursensor is kaduuk .... dat een veel voorkomend dingetje ....
je vindt em onder je rechterbuitenspiegel , zit zo'n sprietje / pennetje , das je sensor

Ha bedankt. Had me al eens afgevraagd wat dat pinnetje onder de rechter buitenspiegeld deed inderdaad. Maar de motor gebruikt die sensor niet? En wat kost zo'n sensor ongeveer?
Gr. Ruben
Gr. Ruben
Heeft niets met de motor te maken. Nieuwe sensor kost een paar tientje en een uurtje werk om 'm erin te zetten.
de motor maakt dr geen gebruik van ...
de CC ( climate controle ) maakt dr gebruik van ... als je em op automaat zet zeg maar
en weet zo ff niet wat de kosten zijn ...
ik hoor verschillende bedragen , dus ik laat me daar maar niet over uit
en ach ... je kunt et ook zo bekijken ... je Clio bekijkt et van de zonnige kant

de CC ( climate controle ) maakt dr gebruik van ... als je em op automaat zet zeg maar
en weet zo ff niet wat de kosten zijn ...
ik hoor verschillende bedragen , dus ik laat me daar maar niet over uit

en ach ... je kunt et ook zo bekijken ... je Clio bekijkt et van de zonnige kant

Heb het even opgezocht.
Opname element (77 00 773 858) in 2009 46,73 ex btw
Opname element (77 00 773 858) in 2009 46,73 ex btw

Jeetje, dat is best veel voor een 'simpel' thermometertje. Dan ga ik morgen een afspraak met de garage maken, zullen ze niet blij mee zijn zo vlak voordat de garantieperiode verloopt ...
Voel me dan best bezwaard omdat ik ivm werk weer een leenauto mee moet etc etc. maar dan moeten ze maar geen half jaar garantie geven hoor :S
Voel me dan best bezwaard omdat ik ivm werk weer een leenauto mee moet etc etc. maar dan moeten ze maar geen half jaar garantie geven hoor :S
- Gijs
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Daar is de garantie voor hoor!!
Bij mij ging vlak voor het eind van de garantie mijn versnellingsbak kapot, dat vinden ze echt minder grappig
Bij mij ging vlak voor het eind van de garantie mijn versnellingsbak kapot, dat vinden ze echt minder grappig

Met de garage geen meelij... Die verhalen die kosten wel weer ergens 

- Arjaan81
- forum starter
- Contacteer:
Was er 2 jaar geleden 65 euro voor kwijt incl. montage.Clio2 ph2
Waren er ongeveer 45min mee bezig geweest.
Groeten.
Arie
Waren er ongeveer 45min mee bezig geweest.
Groeten.
Arie
- Blom
- forum starter
- Contacteer:
Mijnes is ook kapot geweest 70 euro incl inbouw.
Altijd fijn als het nog binnen de garantie valt
Altijd fijn als het nog binnen de garantie valt

Choas is enkel een hogere vorm van Ordenen
Vandaag even getest, soms doet hij het ook wél goed maar na bijvoorbeeld een kwartiertje rijden loopt de buitentemperatuur ineens weer op naar extreme waarden. Soms blijft het echter ook gewoon normaal. Wordt dus lastig de garage ervan te overtuigen dat hij niet goed meer is :S
nee hor ... des te makkelijker voor de garage ... en klopt idd wat je zegt ... doen ze allemaal als ze stuk zijn
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
mak er eerst een foto van
heb je wat achter de hand,
bij mij liep hij ook erg langzaam op, heb hem toen vervangen en deed alles weer goed
bij mij liep hij ook erg langzaam op, heb hem toen vervangen en deed alles weer goed

Groeten, Vincent.
op naar de sloop lijkt mij, complete spiegel halen voor misschien 30 euro, kapje over zetten en klaar ben je hoef je er verder ook niet uren aan te besteden.
En? Opgelost?RubenO schreef:Jeetje, dat is best veel voor een 'simpel' thermometertje. Dan ga ik morgen een afspraak met de garage maken, zullen ze niet blij mee zijn zo vlak voordat de garantieperiode verloopt ...
Helaas nog niet echt opgelost. Alleen heeft het probleem zich afgelopen dagen (rijdt iedere dag een flink eind woon/werkverkeer) nog maar één keer weer voorgedaan. De temperatuur liep eventjes op ... maar na een bocht was het ineens weer goed en is het goed gebleven. Wacht nog even af zodat ik een filmpje kan maken van de snel oplopende temperatuur en zal dan de garage bellen. Heb nog een week of 5 garantie :P
In ieder geval alvast bedankt voor jullie antwoorden, en wordt vervolgd ...
Gr. Ruben
In ieder geval alvast bedankt voor jullie antwoorden, en wordt vervolgd ...
Gr. Ruben
Ik zou ze gewoon evengoed alvast even bellen. Dan weten ze wat ze te wachten staat. Misschien hoef je geeneens een filmpje ervan te maken, zeggen ze gelijk dat ze 'm wel vervangen. 

Dit probleem word ook nog wel eens veroorzaakt doordat er water in de stekker vd deursponning zit. Kan je
eventueel nog even controleren.
eventueel nog even controleren.
Renaultmonteur
Mijn sensor is ook beetje van slag.Vinnie_86 schreef:mak er eerst een foto van
Ik lees net in electronische handleiding van de clio II. Dat de sensor niet meer dan een weerstand is....de weerstandniveau's bepalen de uiteindelijke temperatuur.
link handleiding: http://www.mediafire.com/?4jmmd2zwwly
Mijn sensor is zo'n 5 graden in de war. (te koud)
Voorheen gaf ie altijd de juiste temp. aan.
Kan ik zoiets zelf vervangen? Waar is zo'n sensor te bestellen, iemand idee?Of zal ik daarvoor ff bij renault-dealer langs moeten gaan?
Laatst gewijzigd door marcelio op 10 jan 2011 12:20, 2 keer totaal gewijzigd.
did drive Clio II PhAseIII 1.5 dci 82pk dynamique luxe
Now drive a
Volvo V40 1.9d
Clio IV Dynamique 1.5dci 90pk
Now drive a
Volvo V40 1.9d
Clio IV Dynamique 1.5dci 90pk
Mijn sensor doet ook heel vaag, soms helemaal geen temperatuur en soms is het 50 graden.
Ik zal ook eerst eens naar me stekkers gaan kijken.
Ik zal ook eerst eens naar me stekkers gaan kijken.
Volgende week een afspraak bij de garage gemaakt dus ben benieuwd. Men gaat dan direct de olie verversen (dat valt helaas niet binnen de garantie al zou men het bij de afleveringsbeurt gedaan hebben, daar heb ik een hard hoofd in).
Gr. Ruben
Gr. Ruben
Gefixed! Althans dat denk ik, garage heeft onder garantie de temperatuursensor vervangen. Moet toegeven dat de temperatuur al bijna twee weken niet meer tot vreemde waarden is opgelopen maar afijn, de kans dat hij dan weer stuk gaat is in ieder geval kleiner :D.
Nu maar hopen dat mijn richtingaanwijzers en ruiten apart blijven functioneren want de garantieperiode is nu zo ongeveer verlopen
Over een half jaartje moet de D-riem ook en dat is al prijzig genoeg (600 euri volgens de dealer
, die het dus niet gaat doen ...)
Gr. Ruben
Nu maar hopen dat mijn richtingaanwijzers en ruiten apart blijven functioneren want de garantieperiode is nu zo ongeveer verlopen

Gr. Ruben
Als niet veel vertrouwen hebt in de manier waarop je auto is afgeleverd (controlepunten, onderhoud etc) kan je natuurlijk een "Garantie-afloop-keuring" laten doen. Alle punten die daarin worden aangegeven moeten dan nog hersteld / vervangen worden. Wel ff melden bij de garage waar je 'm gekocht hebt natuurlijk 

Ik heb ook zoiets gehad, deed hij alleen in de winter, nu alweer een jaar goed. Het verdween bij mij na een ritje door de wasstraat. Maar dat zal wel toeval zijn geweest