Spiegelkappen spuiten

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
Sjaak

Spiegelkappen spuiten

Bericht door Sjaak »

Hoi,

Ik heb op dit moment zwarte spiegelkappen op mijn clio 2 phase 1. Maar wil deze graag dezelfde kleur als de auto.
Wat is een voordelige manier om dit te laten doen..of zelf? Moet ik daarvoor andere kappen bestellen of kun je de bestaande gewoon schuren en spuiten? En wat zou het ongeveer gaan kosten?

Bedankt alvast!
jorna1.2rn

Re: Spiegelkappen spuiten

Bericht door jorna1.2rn »

Als je geduld hebt en een verwarmde schuur of andere ruimte waar je het doen kunt kun je het zelf proberen.

Wat ben je nodig:
Schuurpapier diverse grofheden( 400, 800, 1200 en evt 2000) dan blijven er de minste krassen achter.
Thinner of andere ontvetter
Primer
Kleurlak( op kleurcode van je aauto opzoeken in bijv Motip catalogus of op kleur laten mengen)
Blanke lak

evt gereedschap op je kappen te demonteren.

Verf van motip moet je rekenen op 16 euro per bus
thinner 2 euro ofzo bij de action
schuurpapier weet ik ff niet mijn pa heeft het gewoon ivm met zijn hobby.

Dus al met al zo'n 50 a 60 euro aan materiaal kosten GOK ik.

Laten spuiten heb ik geen idee van wat dat kost. Maar aangezien enschede redelijk aan de grens ligt zou ik eens in duitsland kijken dat wil nog wel eens wat schelen met een nederlandsche spuiter.
WKB

Bericht door WKB »

Kapjes van de auto afhalen.

dan heb je 2 keuzes. 1: de structuur eruit schuren zodat de kappen glad zijn of 2: licht schuren en een dikke laag grondlak eroverheen.

zelf zou ik voor de 2de keuze gaan omdat het minder tijd kost.

eerst altijd goed ontvetten. EN ABSOLUUT GEEN THINNER GEBRUIKEN, thinner lost plastic delen op dus als je dat doet kan je gelijk nieuwe gaan halen, bovendien veeg je met thinner alles grondlak ook gelijk eraf als je dat gaat ontvetten.

je gaat dan de kappen geheel schuren met korrel 320, dan ga je ze in de grondlak zetten, als je met de spuitbus bezig gaat moet je dit in meerdere lagen doen,
in principe kan je dat allemaal het beste door een spuiter laten doen als je er geen ervaring mee hebt, dan weet je zeker dat het goed gebeurd en heb je garantie op het werk. Het kost wel even wat meer maar dan gaat het ook goed. Je moet even bij een aantal bedrijven langs gaan en kijken wat voor prijs ze vragen of bij de plaatselijke beunhaas natuurlijk.

Gr wouter
16valves
forum starter
Contacteer:

Bericht door 16valves »

En als je naar een spuiter gaat is het meteen wel verleidelijk om te kijken wat je nog meer in kleur wilt hebben, bv. de stootstrips, neem je dan in verhouding goedkoop mee met de spiegelkappen :wink:
Als je het zelf wilt doen 'moet' je wel speciale plastic primer nemen en idd. GEEN thinner gebruiken en tis ook maar hoe hoge eisen je stelt :sneaky:
JelteRSi

Bericht door JelteRSi »

Als je de kapjes eraf kan halen zou ik eens op de sloop gaan kijken voor kleur die jij zoekt. Zit je ook niet met dure spuitkosten en kleur verschil :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Exterieur (vraag & antwoord)”