Vocht in koplamp
Vocht in koplamp
Hey,
Sinds een tijdje heb ik vocht in de koplamp, omdat ik het dopje er vergeten op was te doen. Ik heb heel internet al afgezocht, maar tot nu toe zonder resultaat. Ik heb met de fohn geblazen, en later ook met de compressor de binnenkant doorgeblazen. Maar zodra ik de lampen dan een keer aan doe is het weer terug. Zijn er nog mogelijkheden zonder dat ik de hele unit eruit moet slopen?
Sinds een tijdje heb ik vocht in de koplamp, omdat ik het dopje er vergeten op was te doen. Ik heb heel internet al afgezocht, maar tot nu toe zonder resultaat. Ik heb met de fohn geblazen, en later ook met de compressor de binnenkant doorgeblazen. Maar zodra ik de lampen dan een keer aan doe is het weer terug. Zijn er nog mogelijkheden zonder dat ik de hele unit eruit moet slopen?
Re: Vocht in koplamp
ik had dit ook in mijn oude auto, ik werd uiteindelijk zo gestoord van dat ik nieuwe koplampen heb gekocht, een van de meest voorkomende problemen, en volgensmij is er nagenoeg geen oplossing voor, er blijft atlijd wel wat inzitten.
Huidig:
Renault Megane 1.5 DCI 2012
Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Renault Megane 1.5 DCI 2012
Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Ja ik wordt er ook helemaal gek van.
Ik zit er zelfs aan te denken van die siliconen balletjes erin te doen die vocht opnemen. Je weet wel, die dingen die ook in schoenendozen enzo zitten. Ik heb wel van sommige mensen gehoord dat ze het er wel uit hebben gekregen, hopelijk heb die de gouden tip
Ik zit er zelfs aan te denken van die siliconen balletjes erin te doen die vocht opnemen. Je weet wel, die dingen die ook in schoenendozen enzo zitten. Ik heb wel van sommige mensen gehoord dat ze het er wel uit hebben gekregen, hopelijk heb die de gouden tip

gaat er vanzelf weer uit.
ik heb wel eens gehoort dan mensen in het diepste punt van hun koplamp een klein gaatje boren.
zodat het eruit kan.
ik heb wel eens gehoort dan mensen in het diepste punt van hun koplamp een klein gaatje boren.
zodat het eruit kan.
Ja misschien als het continu warm is. Zoals in de zomer. Maar in deze weersomstandigheden denk ik niet.
- Blom
- forum starter
- Contacteer:
Ik heb vorige week een dop van de sloop gehaald en erop gezet. Daarvoor heb ik ruim een half jaar zonder die dop rond gereden maar geen last van vocht (alleen vliegen
). Dus ik denk dat er iets anders aan de hand is.
Je bedoelt toch die rubbere dop?
Groet

Je bedoelt toch die rubbere dop?
Groet
Choas is enkel een hogere vorm van Ordenen
Het probleem is eindelijk opgelost 
Vorige week kwam het vocht ook in de linker koplamp en toen was ik het echt zat. Het moest aan die rubberen dopjes liggen, want het vocht was er pas sinds ik xenon erin had gezet. Daarvoor moest je gaten in de dopjes maken. Deze waren heel klein zodat de snoeren er precies doorheen paste. Blijkbaar kwam er daar toch vocht door heen, na een WD40- en vetzalf behandeling ging het vocht vanzelf weer weg.

Vorige week kwam het vocht ook in de linker koplamp en toen was ik het echt zat. Het moest aan die rubberen dopjes liggen, want het vocht was er pas sinds ik xenon erin had gezet. Daarvoor moest je gaten in de dopjes maken. Deze waren heel klein zodat de snoeren er precies doorheen paste. Blijkbaar kwam er daar toch vocht door heen, na een WD40- en vetzalf behandeling ging het vocht vanzelf weer weg.
ik had er ook last van bij mijn linker koplamp, even naar de garage gebracht die hadden binnen 20minuten de koplamp schoon en netjes opnieuw afgekit:)
en dat voor 20euros..daar ga ik zelf geen moeite voor doen:P
en dat voor 20euros..daar ga ik zelf geen moeite voor doen:P
ik heb dit 2 week geleden gehad, ik heb alle metalen delen eraf gehaald en 5 min in oven gedaan op 60 graden.
eruit, glas eraf, goed schoonmaken,opnieuw kitten,rondom aan elkaar tapen en 2 uur wachten.
daarna glas aan de voorkant met korrel 2000 opschuren en polijsten.
ALS NIEUW! ^^
eruit, glas eraf, goed schoonmaken,opnieuw kitten,rondom aan elkaar tapen en 2 uur wachten.
daarna glas aan de voorkant met korrel 2000 opschuren en polijsten.
ALS NIEUW! ^^