Lekkage via antenne.

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Luukxt8
forum starter
Contacteer:

Lekkage via antenne.

Bericht door Luukxt8 »

Goedemorgen,

Ik heb lekkage via mijn antenne, dit wil ik graag zelf oplossen. Alleen zou ik niet weten waar ik moet beginnen.
Het lijkt erop dat de dakbekleding er aan de voorkant af moet. Heeft iemand misschien tips of foto's hoe ik dit het beste kan doen zonder iets te slopen :smash:. Ik het de verlichting al uit het dak gehad en die was nat :furious3:. En met optrekken kreeg ik een paar dagen geleden een plens water over mijn schoot heen :laugh4: Dus het word tijd dat het opgelost gaat worden.

Ik heb al gezocht op het forum naar een how to maar heb niks kunnen vinden. Misschien heb ik er overheen gekeken, dus als iemand wat voor mij heeft dat mij hiermee kan helpen zou ik dat graag willen zien.

Alvast bedankt.

Groeten,

Luuk

Ps. het gaat om een Clio II Phase 1
Laatst gewijzigd door Luukxt8 op 20 okt 2010 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
RaffaClioRs

Re: Lekkage via antenne.

Bericht door RaffaClioRs »

Ik heb toen bij de CarGlass gestaan met een vermoeden van het zelfde probleem!

Alleen zat het bij mij in de kitrand van mijn glas, maar hij zei wel dat via de antenne vaak voorkomt, gewoon de antenne pakken in een bak met kit duwen en erin proppe weer, dat zou het zijn riep hij toen!
svenster

Bericht door svenster »

die unit waar je binnenverlichting/deurvergrendelingsoog inzitten moet je eruit wippen, en als het goed is zit daar geloof ik nog een kapje, die moet ook weg, en dan kijk je tegen de moer aan waar je antenne mee vast zit.

draai die los, en kijk goed hoe het zit, wat er zit nog een contactring op voor je radio.

rechtstandig de antenne van je dak halen, want naast het gat van de bevestiging zit nog een gat om de antenne recht te houden.

Pak een kitspuit met silicone, kleur maakt niet echt uit...en leg een mooi rupsje (mm of 3/4) rond het grote gat en een dik dotje op het kleine gat.

druk de antenne op z'n plek en zet hem weer vast...met de ring van de radio er tussen, hou de antenne wel vast....het kan alleen maar met z'n tweeën werkt het ff makkelijker...

ander zooi weer op z'n plek klikken...job done.

succes :thumbsup:
Lee

Bericht door Lee »

Idd hierboven staat het top uitgelegd zo had ik het toender tijd ook verholpen.
Luukxt8
forum starter
Contacteer:

Bericht door Luukxt8 »

Bedankt allemaal,

Ik ga het zo snel mogelijk proberen en dan horen jullie wel of het gelukt is :thumbsup:
Afbeelding
Luukxt8
forum starter
Contacteer:

Bericht door Luukxt8 »

svenster schreef:die unit waar je binnenverlichting/deurvergrendelingsoog inzitten moet je eruit wippen, en als het goed is zit daar geloof ik nog een kapje, die moet ook weg, en dan kijk je tegen de moer aan waar je antenne mee vast zit.

draai die los, en kijk goed hoe het zit, wat er zit nog een contactring op voor je radio.

rechtstandig de antenne van je dak halen, want naast het gat van de bevestiging zit nog een gat om de antenne recht te houden.

Pak een kitspuit met silicone, kleur maakt niet echt uit...en leg een mooi rupsje (mm of 3/4) rond het grote gat en een dik dotje op het kleine gat.

druk de antenne op z'n plek en zet hem weer vast...met de ring van de radio er tussen, hou de antenne wel vast....het kan alleen maar met z'n tweeën werkt het ff makkelijker...

ander zooi weer op z'n plek klikken...job done.

succes :thumbsup:
Ik heb het net gedaan zoals hierboven is uitgelegd. Hopelijk is het probleem nu opgelost :thanks:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Interieur (vraag & antwoord)”