hulp bij het aansluiten van mijn versterker??

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
caliber 240

hulp bij het aansluiten van mijn versterker??

Bericht door caliber 240 »

hallo beste tuning liefhebbers ik ben juist nieuw op dit forum en ik leesde jullie topics en nu heb k een vraag ik heb een versterker van caliber CA240 daar heb ik da kastje bij maar achteraan is dit met 4 kabel meer er zijn 2 kabels in het zelfde omhulsel gestokken moet ik deze uitelkaar halen en elk apart aan leggen of moet ik die samen aanleggen ?? en der zijn 2 grijze en 2 witte dat is tog voor recht een witte en een grijze ??? ik zou dit willen aan sluiten op een originele radio en heb 2 subwoofers van elk 450w als jullie mij wat zouden kunnen en willen helpen met het aansluiten van mijn subwoofers ????? hopelijk vlug iets van jullie te ondernemen ??? gr tim :smash: :thanks:
Didi

Re: hulp bij het aansluiten van mijn versterker??

Bericht door Didi »

schrijven met punten , komma's, leestekens, e.d. zou het een stuk makkelijker maken om je verhaal te begrijpen. :huh:
op deze manier kan ik er geen touw aan vast knopen. :chinrub:
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

Didi schreef:op deze manier kan ik er geen touw aan vast knopen. :chinrub:
met touw gaat het ook niet werken ;)

dat kabeltje wat je bedoel ... als dat die is dat ik denk dat die is ... dat hoort gewoon bij elkaar.
is voor links/rechts en dat dunne draadje is voor je remote. dus die gaat van je radio naar je versterker.

maar misschien handig om erbij te zetten wat voor versterker je heb ? en ... 'kastje' ?
caliber 240

ik heb een versterker van : caliber CA 240 . en daar is output level adopter bij en daar komen achteraan 4 draadjes uit en dan vooraan 2 draadjes die ik op de versterker aansluit . en achteraan dus zitten 4 draadjes maar 2 van die draadjes zitten in de zelfde bevestiging . en dat is een witte en een grijze wat moet ik daar dan aansluiten ? is dat nrm niet links 1 witte en 1 grijzen en rechts juist hetzelfde ? :shocked:
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

als ik eerlijk moet zijn snap ik er nog geen ruk van,
kan je niet een paar foto's erop zetten, maakt het wat duidelijker denk ...

dat kastje sluit je dus aan, tussen je radio en versterker ? dan zet ie het signaal om van je radio naar een lijningang voor je versterker.
caliber 240

ik zal foto's sturen want je llie begrijpen mij niet . :|
caliber 240

https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =19&t=3025" onclick="window.open(this.href);return false;
dit is het kastje effe schrollen tot je dit kastje van caliber tegen komt
http://users.swing.be/kane/page%20caliber.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan effe naar benden schrollen tot je caliber competition CA 240 tegen komt = foto versterker .
ik heb dit kunnen kopen voor een spot prijs met nog 2 boxen van lanzar . de boxen zijn 450 w en zitten in een uitbeklede kast . hopelijk begrijpen jullie er nu meer van . en hopelijk kunnen jullie mij nu wel helpen

gr :smash:
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

Dus toch zo'n ding als ik dacht
Lijkt mij dat dan wit links is, en grijs rechts ... of andersom.
Die tulpstekkers steek je dan in je versterker.
En je subs sluit je dan uiteraard gewoon aan op je versterker.
caliber 240

enorm bedankt aangesloten en het werkt ze hadden gwn de 2 zwarte samen gestokken maar had niet gezien dat er in die witte kabel een zwarte lijn zat is aangesloten op men 2 maal 450 w sub's en werkt perfeckt .

eigenlijk heb ik veel geluk gehad die 2 sub woofers +kas om ze in te stoppen + versterker + bedrading compleet alles nog geen 150€

ik ga verder luisteren en rijden in men auto bedankt en gegroet :thanks: :joker: :smash: :worship:
caliber 240

he ,

ik heb nog een informatie vraag ?

wrm mag je eignelijk de zwarte kabel (de min) van u versterker net trug lijden naar u batterij maar moet je die naar de chassie lijden ?

kan er hier iemand mij even uitleg voor geven ??

gr :smash:
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

omdat de min pool van je accu ook op de chassis zit aangesloten, de massa kabel hoeft niet helemaal naar je accu , die kan je zo dicht bij mogelijk op je chassis aansluiten
2.0 16v RS
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

en hoe korter je kabels , hoe minder je weerstand is en hoe meer kwaliteitswinst je hebt :wink:
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

Lijkt me alleen wel handig als je dan bij je accu ook een kabel van je chassis naar je accu doet.
Anders heb je bv een 50mm van je versterkers naar je chassis, en dan van je chassis zo'n lullig kabeltje naar je accu.
Normaal heb je toch een stroomkring zegmaar, of werkt dat bij auto's enzo anders ?
caliber 240

dat is eender waar je het aansluit als je het maar op je frame aansluit ?

ik wist niet dat de min kabel van de battery aan je frame was bevestigt ??
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

Kweet ook niet precies hoe het werkt maar d'r zitten wel wat kabels aan je accu.
Heb zelf ook alleen de massa aangesloten op dat gordelbouteding. Werkt best.
Dus hoeft niet in princiepe.
Κλειώ

Bericht door Κλειώ »

De min kabel hoeft niet naar de accu, maar dit is wel het meest ideale !!!

Zo heb je geen last van ground loops (massa lussen)
Deze ontstaan wanneer je min aansluitingen maakt op verschillende plekken.
Denk aan je versterker en eventueel je condensator.

Op zich is er niets mis met een minpunt pakken van de carosserie zoals een gordelbout of iets dergelijks.
Ik had altijd een min kabel naar de accu in dezelfde maat als de pluskabel. in mijn geval destijds een 20 kwadraat.
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

met je min-kabel terug naar de accu krijg je ook nog wel is een dynamo fluitje te horen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”