voorruit met vierkant vlakje
voorruit met vierkant vlakje
Hallo,
Ik heb een RN1,4 clio 2 phase 1 en er is net een nieuwe voorruit in gezet. alles ziet er weer goed uit!....totdat ik wat beter ging kijk...
De kleur van het voorraam is anders dan de andere ramen, er lijkt een soort "ontspiegeling" (je weet wel , dat paarse wat je ook op brilglazen ziet) paarse zweem op de voorruit te zitten (op de andere ramen zit het niet ?).
Daarnaast, onderaan in het midden op het raam zit een vierkant vlak (8 bij 10 cm ongeveer) waar die paarsige "coating" niet op zit ?? ik heb er wel iets van 400 euro voor betaald om het te vervangen dus dan wil ik ook dat ze een goede ruit gebruiken en niet een ander type..wil graag dat die ruit schade origineel wordt hersteld.
mijn vraag is dus. hoort dit ? of is dit een ruit van een andere "phase" of luxer type?...met een sensor onderaan de ruit ??
Ik heb een RN1,4 clio 2 phase 1 en er is net een nieuwe voorruit in gezet. alles ziet er weer goed uit!....totdat ik wat beter ging kijk...
De kleur van het voorraam is anders dan de andere ramen, er lijkt een soort "ontspiegeling" (je weet wel , dat paarse wat je ook op brilglazen ziet) paarse zweem op de voorruit te zitten (op de andere ramen zit het niet ?).
Daarnaast, onderaan in het midden op het raam zit een vierkant vlak (8 bij 10 cm ongeveer) waar die paarsige "coating" niet op zit ?? ik heb er wel iets van 400 euro voor betaald om het te vervangen dus dan wil ik ook dat ze een goede ruit gebruiken en niet een ander type..wil graag dat die ruit schade origineel wordt hersteld.
mijn vraag is dus. hoort dit ? of is dit een ruit van een andere "phase" of luxer type?...met een sensor onderaan de ruit ??
Re: voorruit met vierkant vlakje
liever origineel dan luxe, had veel beter een RS bezitter blij van kunnen worden. dat kale plekje ziet er een beetje gek uit als er niets voor zit ..
Ah joh man op weet je waar dat voor is? Dat is voor het uv licht als ik me niet vergis, dat vierkante vakje, daar kan je je tom tom neerleggen voor de ontvangst.
Mocht je niet blij zijn, ik wil hem wel voor 150 van je overkopen!
matsprijsje omdat je van de clioclub ben 

lol hij heb er 400 euro voor betaald voor alles, en je denkt dat ie hem jou dan ff voor 150 euro doet haha, dream on, maar vooruit was te proberenProm1se schreef:Ah joh man op weet je waar dat voor is? Dat is voor het uv licht als ik me niet vergis, dat vierkante vakje, daar kan je je tom tom neerleggen voor de ontvangst.Mocht je niet blij zijn, ik wil hem wel voor 150 van je overkopen!

Ja toch? Ik bedoel als hij niet tevreden is wil ik het spul wel voor 150 kopen hahakanarie schreef:lol hij heb er 400 euro voor betaald voor alles, en je denkt dat ie hem jou dan ff voor 150 euro doet haha, dream on, maar vooruit was te proberenProm1se schreef:Ah joh man op weet je waar dat voor is? Dat is voor het uv licht als ik me niet vergis, dat vierkante vakje, daar kan je je tom tom neerleggen voor de ontvangst.Mocht je niet blij zijn, ik wil hem wel voor 150 van je overkopen!

ackten schreef:ja vindt het ook een beetje een lul verhaal over liever origineel dan van een luxere versie, dat is hetzelfde als ik zou zeggen die me maar geen climate control want heb liever standaard airco want dat is origineel.

Ik dacht dat dat vak was voor parkeerkaarten voor automatische lezers.
Maar ja, dat weet ik ook niet zeker.
Blijft wel een feit dat je beter blij kan zijn met zo'n ruit; Minder last van fel licht en de auto verwarmt wat minder snel!
Maar ja, dat weet ik ook niet zeker.
Blijft wel een feit dat je beter blij kan zijn met zo'n ruit; Minder last van fel licht en de auto verwarmt wat minder snel!
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Dit is inderdaad een warmtewerend ruit. En dit vakje is voor tolwegen en dergelijke (scanners kunnen anders hun signaal niet kwijt) en is dus niet echt nuttig in Nederland. Maar een warmtewerend ruit is wel fijner dan een standaard ruit. Vooral in de zomer. Je Tomtom kan er echter wel last van hebben en moeite hebben met het vinden van signaal.
Awesome, had ik gelijkFrank [Factory] schreef:...En dit vakje is voor tolwegen en dergelijke (scanners kunnen anders hun signaal niet kwijt) ...

ik heb dat vakje ook maar heb perfect bereik met me telefoon en met me navigatie op me me telefoon :D
Juist!toniperoni schreef:ok duidelijk...ik moet dus blij zijn
Doe maar blij zijn

Veel plezier met je nieuwe ruitje!

Toch jammer dat je hem mij niet hebt verkocht voor 150

- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Nou... dan mag jij ook blij zijnOrangeclio schreef:ik heb dat vakje ook maar heb perfect bereik met me telefoon en met me navigatie op me me telefoon :D

Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

Triggerhappy schreef:Nou... dan mag jij ook blij zijnOrangeclio schreef:ik heb dat vakje ook maar heb perfect bereik met me telefoon en met me navigatie op me me telefoon :Dwat een feest weer hiero
Hahaha, één groot festijn!
Dit moeten we vieren!
WIE REGELT DE PARTY TENT!? en oja de tentoonstelling van de ruit! Die moet er helaas weer uit! Hij moet goed bezichtigd kunnen worden!

WIE REGELT DE PARTY TENT!? en oja de tentoonstelling van de ruit! Die moet er helaas weer uit! Hij moet goed bezichtigd kunnen worden!

Glazen VOORRUIThuisClioMarcel schreef:goh ... voel ik hier een Glazen Huis meeting aankomen ????![]()
![]()
Zo'n voorruit heb ik ook in mijn Clio II Phase 2 Dynamique 1.6 In het begin vond ik dat ook vreemd, maar nu weet ik niet beter. Navigatie werkt prima, daar heb ik geen last van. Of het echt warmte scheelt in de zomer in vergelijking met een normale voorruit dat weet ik niet, maar het zal dan wel.
Mijn profielfoto is een voorbeeld van hoe mijn auto eruit ziet, maar het is niet mijn auto. Je hebt namelijk altijd mensen die zo'n foto zien en denken:
"Ik zie helemaal niet zo'n voorruit op die foto!"
Mijn profielfoto is een voorbeeld van hoe mijn auto eruit ziet, maar het is niet mijn auto. Je hebt namelijk altijd mensen die zo'n foto zien en denken:

Haha, waarom gebruik je niet je eigen auto dan?Wolfii82 schreef:Zo'n voorruit heb ik ook in mijn Clio II Phase 2 Dynamique 1.6 In het begin vond ik dat ook vreemd, maar nu weet ik niet beter. Navigatie werkt prima, daar heb ik geen last van. Of het echt warmte scheelt in de zomer in vergelijking met een normale voorruit dat weet ik niet, maar het zal dan wel.

Dat is inderdaad een goede vraag, maar ik ben niet iemand die foto's gaat maken van zijn auto en deze dan gaat gebruiken voor een profielfoto.
Ik vond dit plaatje en zag daarin mijn auto. Zelfde kleur, velgen en dacht: "Die gebruik ik als profielfoto".
Daarnaast is het verder geen bijzonder type, of heel speciaal. Enige wat erop zit is een RS grille en een luxe voorruit.
Ik vond dit plaatje en zag daarin mijn auto. Zelfde kleur, velgen en dacht: "Die gebruik ik als profielfoto".
Daarnaast is het verder geen bijzonder type, of heel speciaal. Enige wat erop zit is een RS grille en een luxe voorruit.

Kerel, wil jij even niet zo vloeken!Wolfii82 schreef:Dat is inderdaad een goede vraag, maar ik ben niet iemand die foto's gaat maken van zijn auto en deze dan gaat gebruiken voor een profielfoto.

Jij slijmerd.Prom1se schreef:Kerel, wil jij even niet zo vloeken!Wolfii82 schreef:Dat is inderdaad een goede vraag, maar ik ben niet iemand die foto's gaat maken van zijn auto en deze dan gaat gebruiken voor een profielfoto.
Daarnaast is het verder geen bijzonder type, of heel speciaal. Enige wat erop zit is een RS grille en een luxe voorruit.ELKE clio is speciaal! of het nu een clio 1, 1.2 is of het is een williams of een clio 2 ph 3 1.5 DCI, van hot naar her als het een clio is dan is HET speciaal!