Beste mensen,
Mijn kachel wordt maar een heel klein beetje warm, ook tijdens lange afstanden. Heel af en toe komt er wel een warme vlaag van enkele seconden doorheen.
Omdat alle slangen e.d. goed heet worden onder de motorkap, en er veel vieze drap en aanslag in het koelvloeistofreservoir zit, denk ik dat er ergens een verstopping in het leidingsysteem zit.
Ik heb al redelijk wat afgelezen over dit onderwerp op internet. Toch heb ik 2 vragen:
-Denken jullie dat dit inderdaad het probleem is? (verstopping)
-Kan iemand me een stap voor stap handleiding aanreiken voor het doorspoelen van het gehele koelsysteem?
Mvg, Luuk
Koelsysteem doorspoelen
Re: Koelsysteem doorspoelen
Ik denk dat je kachel weerstand stuk is of je thermostaat op de motorblok stuk ! Geeft je water temperatuur meter op je dash steeds koud aan ? dan is je thermostaat stuk die blijft dan open waardoor je motor continu koelt waardoor hij geen warmte kan opbouwen .
2.0 16v RS
Bedankt voor je reactie. Op mijn dashboard zit geen temp. meter dus dat kan ik niet aflezen. Wanneer de motor draait wordt de koelvloeistof in het reservoir, net als de leidingen, gewoon warm.hakan schreef:Ik denk dat je kachel weerstand stuk is of je thermostaat op de motorblok stuk ! Geeft je water temperatuur meter op je dash steeds koud aan ? dan is je thermostaat stuk die blijft dan open waardoor je motor continu koelt waardoor hij geen warmte kan opbouwen .
Er gaan 2 slangen vanuit je motorruimte naar de onderkant van je dashboard,
deze dien je los te koppelen (aftappen kan raadzaam zijn), daarna kan je er met een tuinslang in,
maar als het ongeveer hetzelfde systeem is als bij een 5-je, dan mag je oppassen dat er na het
spoelen geen lekkage optreed, omdat dan ook de troep bij de eventueele gaatjes weggespoeld word.
Mocht het na het spoelen nog niet goed gaan en er is geen lekaage, dan kan je ook een
"coolsystem-flush" gebruiken, deze reinigd dan je koelsysteem
deze dien je los te koppelen (aftappen kan raadzaam zijn), daarna kan je er met een tuinslang in,
maar als het ongeveer hetzelfde systeem is als bij een 5-je, dan mag je oppassen dat er na het
spoelen geen lekkage optreed, omdat dan ook de troep bij de eventueele gaatjes weggespoeld word.
Mocht het na het spoelen nog niet goed gaan en er is geen lekaage, dan kan je ook een
"coolsystem-flush" gebruiken, deze reinigd dan je koelsysteem

Dat zou zich moeten uit in de oliedop.....volgens mij niet in het KVS systeem 

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
-
- forum member
- Contacteer:
Kan ook dat je radiator verstopt zit, dan zou je em moeten vervangen.
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
kachel radiator verstopt denk ik
probeer eerst het systeem door te spoelen.
daarna oplos spulletje van de brezan oid er in doen.
als dat niet werkt moet je hem vervangen, das geen pretje wand dan moet je complete dash uit de auto
probeer eerst het systeem door te spoelen.
daarna oplos spulletje van de brezan oid er in doen.
als dat niet werkt moet je hem vervangen, das geen pretje wand dan moet je complete dash uit de auto

Groeten, Vincent.
bruininge drap in de koelvloeistof hebbe die wagentjes allemaal... is gewoon roest kan je niets aan doen gebeurd gewoon... is ook niet zo heel erg bij die typetjes... raadzaam is wel ff koelvloeistof verversen... zou al een heel stuk van het probleem op moeten lossen...
gewoon onderste radiatorslang lostrekken en leeg laten lopen... en later weer bijvullen... correct me if i'm wrong
gewoon onderste radiatorslang lostrekken en leeg laten lopen... en later weer bijvullen... correct me if i'm wrong