Pagina 1 van 2

clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 17 sep 2010 10:11
door trage-dakduif
hallo,

kna mijn auto ook gchiped worden? zoja waar? en hoe duur is het ongeveer?
heeft het ook grote voor en nadelen voor de auto of dat niet?

mvg

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 17 sep 2010 19:23
door Jeff 16V
heeft een enorm groot nadeel....

kost veel en je merkt er niks van..... Is zo'n ouwe clio niet waard.....

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 19 sep 2010 12:29
door trage-dakduif
oh ok , maa rik las hier ergens opo het forum dat iemand een 1.2 gechiped had en dat die auto veel rapper enz is geworden?

wat kost het ongeveer?

groeten

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 19 sep 2010 21:45
door Wouter
Ja die 1.2 wat ja las, kan niet gechipt zijn. Dat is namelijk een carb. blok

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 21 sep 2010 15:58
door DonMelvin
Hoi,

Ik ken een bedrijf dat meestal chipt tussen 400 en 600 euro.

Moet wel zeggen, dat ik me oprecht afvraag of dit veel zin heeft bij een 1.4, hier pak je vermoedelijk maar max. 10 pk mee. En misschien evenveel Nm.

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 21 sep 2010 18:51
door trage-dakduif
heb je miss ook geen vershcillende soorten chippen? en het zal qua brandstof gebruik ook btere wezen toch?
kan iemand zeggen wat chip preceis doet?

en heeft er iemand ervaring met een 1.4 gechiped?

groeten.

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 22 sep 2010 13:06
door Vinnie
met een 1.4 krijg je echt geen 10 pk mee.
hooguit als het heel goed gebeurd met een custom chip 3 a 4 pk meer en een stabielere koppel verloop

met een standaard tuning chip zou je zelfs een dip in het vermogen krijgen waardoor als de motor uit de dip komt lijkt dat je meer pk hebt :idea:

heb je een atmosferische motor kan je gewoon bedenken dat het compleet onzin is.

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 22 sep 2010 13:59
door trage-dakduif
zul je het erg goed merken of helemaal niet merken wat word het verschil qua rijden?

groetn

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 22 sep 2010 14:48
door cleaningcreations
zoals iedereen al aangeeft gewoon niet doen zonde van je geld kan je beter ene open uitlaat eronder gooien;) :thumbsup: of een andere motor

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 22 sep 2010 18:40
door trage-dakduif
naja open einddemper word je auto niet sneleer van en als je 120 rijd constatn dan door het lawaai wil je niet eens zo hard rijden

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 22 sep 2010 19:42
door Jeff 16V
als je je hele uitlaat systeem aanpakt word hij wel sneller.

Maar ja met een open uitlaat klinkt hij teminste snel, echt snel zal hij namelijk nooit worden :thumbsdown:

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 22 sep 2010 23:21
door trage-dakduif
mag je je katelysator vervangen ne je midden demper dus er tussen uit halen en gewoon buis tussen doen? mag dat legaal of dat weer niet?

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 23 sep 2010 00:00
door cleaningcreations
met een open uitlaat bedoelik ook een van voor naar achter anders zeg ik wel een demper. en je kan de auto hier en daar gedeelste strippen zodat ie lichter word heb je ook wel winst mee :thumbsup:

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 23 sep 2010 14:33
door trage-dakduif
mag dat wel gewoon dan? je moet toch je katylisator enz houden en je moet ook je midden demper officeel houden? komt hij dan gewoon door de apk?

en wat moet je zoal strippen dan?

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 23 sep 2010 14:46
door cleaningcreations
ik rij zelf ook met een open uitlaat sommige weten wel wat voor een herrie ik heb gemaakt op de openings meeting hahaha maar ligt aan je demper zelf . als je auto voor 93 is is een kat niet verplicht wel aante raden maar dat zijn enkel 2 boutjes losmaken en je uitlaat ligt eral vanaf en achter die klem los draaien is mischien 15 min werk n totaal. en wat je zoal kan strippen hangt van je zelf af mijn 16v weegt op papieren 960 kilo en de laatste keer dat ie op een weegschaal stond was ie nog maar 802 kilo om precies tezijn maar ik heb echt alles eruit gehaald zoals achterbank panelen bitume stukken weg geslepen enzo .

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 23 sep 2010 16:51
door trage-dakduif
als ik de midden demper er tussen uit haal en de katylysator? rij ik dan straf baar?
maakt het een boel meer herrie?
maar ook als ik constant rij? dus bijv 140 op de snel wel?

mvg

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 23 sep 2010 16:57
door LGoudriaan
de middendemper mag wel ontbreken, maar de katalysator niet.
Ook bij de APK moet er een kat onderzitten, een kat-vervanger voldoet dan ook nie.

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 23 sep 2010 18:09
door trage-dakduif
maar als je de midden dempeer er tussen uithaalt merk je dan verschil en qua geluid?

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 23 sep 2010 18:23
door cleaningcreations
tuurlijk merk je het wel dan je haalt een demper weg;) ik heb zelf nog een demperloze uitlaat liuggen hier vanaf de kat kan je wel vor een prikkie komen ophalen :thumbsup:

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 23 sep 2010 18:42
door trage-dakduif
ik moet dan alleen dat stukje hebben vanaf kat want ik laat de kat zitten haal dan alleen midden demper weg en einddemper kan eerst wel even blijven zo

wat moet eventueel kosten en heb je foto?

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 23 sep 2010 21:59
door cleaningcreations
http://www.mijnalbum.nl/Album=IXAULDLS" onclick="window.open(this.href);return false;

hier staan foto's en voor die pijp vraag ik 20 euro :thumbsup:

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 23 sep 2010 22:37
door trage-dakduif
die pijp ziet er niet echt super uit, is ie als ik denk het goed te zien alsw je de gum gum weghaalt gas en lucht dicht?

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 23 sep 2010 22:43
door cleaningcreations
zaten aan de beide kanten 2 gaatjes vandaar de gumgum :thumbsup:

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 24 sep 2010 09:29
door trage-dakduif
wat zou je nog meer kunnen doe om je auto net even wat vlotter te maken?

Re: clio1 ph 3 1.4 bk 98

Geplaatst: 24 sep 2010 15:25
door cleaningcreations
ander spruitstuk / turbo erop schroeven andere motor/ ander differentieel zijn zoveel dingen maar zonde van je geld om het met zo'n motor te doen :thumbsup: als je een 16v motor wilt of hebt wil ik em best bij je inbouwen en aansluiten als je alles hebt . daarvoor heb ik nog wel wat spullen liggen om em vlotter temaken :thumbsup: