Pagina 1 van 1
RSi motor in Clio 1.8
Geplaatst: 08 aug 2010 19:31
door Nenad16v
Hallo,
Zijn er veel aanpassingen nodig hiervoor? RSi motor in een Clio 1.8 met 88PK.
Graag reactie.
Bedankt.
Re: RSi motor in Clio 1.8
Geplaatst: 08 aug 2010 20:19
door Vinnie
complete motor swap + ecu
net als bij elk ander blok

Re: RSi motor in Clio 1.8
Geplaatst: 08 aug 2010 20:57
door Rickert
RSi 88pk?
Motor + ecu + versnellingsbak + aandrijfassen en inbouwen maar

Re: RSi motor in Clio 1.8
Geplaatst: 08 aug 2010 22:51
door Nenad16v
En wat betreft elektronica? Is het plug&play of moet daar ook nog wat aan worden aangepast?
Dank!
Re: RSi motor in Clio 1.8
Geplaatst: 09 aug 2010 00:32
door Rickert
Ik snap het even niet
Je heb nu een 1.8 8v in je clio?
En je wilt er een RSi motor in hangen?
Maar je heb dan al een RSi dan is het plug en play.. en dan hoef je ook de ECU niet over te zetten MITS de zelfde motorcode..

Re: RSi motor in Clio 1.8
Geplaatst: 09 aug 2010 09:22
door Nenad16v
Het is indd een 1.8 8v motor maar geen Rsi.
Deze heeft 88PK en de RSI 110PK.
Re: RSi motor in Clio 1.8
Geplaatst: 09 aug 2010 12:07
door Rickert
Maar een 1.8 8v is altijd RSi er is geen andere vorm hierin
Je heb ook de baccara daar ligt ook een RSi motor in
Dus een motorswap met bak is geen probleem.. kijk dan wel of de motorcode overeen komt dan hoef je geen kabelbomen en ECU over te zetten

Re: RSi motor in Clio 1.8
Geplaatst: 09 aug 2010 16:22
door Vinnie
nee rick
je het ook een gewone 1.8 8v
deze heeft bijna 90 pk.
de baccara heb je zelfs niet in rsi uitvoering
aleen in 1.4 8v en de zeldzame 1.8 8v
rsi blok heeft een paar verschillen,
krukas, nokken as, uitlaat spuitstuk, inlaat spuitstuk.
Re: RSi motor in Clio 1.8
Geplaatst: 09 aug 2010 20:06
door JelteRSi
En kwa motorsteunen aandrijfassen?
Beste is een gehele voorkant van een RSi erbij te hebben.. zodat je (alles) kan overzetten..
Plug en play -> Alleen bij vervangen van het zelfde type blok
Re: RSi motor in Clio 1.8
Geplaatst: 09 aug 2010 22:40
door Rickert
Vinnie_86 schreef:nee rick
je het ook een gewone 1.8 8v
deze heeft bijna 90 pk.
de baccara heb je zelfs niet in rsi uitvoering
aleen in 1.4 8v en de zeldzame 1.8 8v
rsi blok heeft een paar verschillen,
krukas, nokken as, uitlaat spuitstuk, inlaat spuitstuk.
Had het idd even opgezocht, excuses
Kortom,
Complete motor, versnellingsbak + aandrijfassen en motorsteunen, kabelbomen en Ecu
