Radio wilt niet aan...

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
JB99

Radio wilt niet aan...

Bericht door JB99 »

Hallo mensen :)

Ik heb een probleem met mijn radio. Mijn orginele radio deed het perfect maar was iets te zwak. Dus heb ik een nieuwe van alpine gekocht. Probleem is nu dat als ik hem aansluit er totaal geen stroom doorheen komt. Radio slikt de CD maar verder gebeurt er niks. Ik heb alle draadjes al proberen met elkaar te connecten uit wanhoop, maar niks. Heb hier ook een iso schema gevonden maar dat hielp ook niks. Als ik mijn orginele radio weer aansluit werkt alles.

Weet iemand wat ik fout doe?

Alvast bedankt,

JB99
tinuske
forum starter
Contacteer:

Re: Radio wilt niet aan...

Bericht door tinuske »

mogelijk een zekering in de radio defect?!?

Doet de radio het wel in een andere auto???

suc6
Tinuske
http://tinuske3.werkaandemuur.nl
clio4 dci90 flamme rouge estate
JB99

Bericht door JB99 »

Ja radio doet het in een andere auto (nissan) perfect. Ik heb nog een andere radio (JVC) geprobeerd met het zelfde effect.
DexterXL

Bericht door DexterXL »

zit 100% in de aansluiting, je zegt wel dat hij cd's slikt, dus er staat dan wel ergens stroom op,
nu weet ik niet of er een iso-stekker standaard in de renault zit, maar zit die er niet, dan heb je een
verloopstekker naar iso nodig, zit er wel een iso-stekker, dan eens even proberen om de rode en gele draad
om te wisselen.... :wink:
JB99

Bericht door JB99 »

Ik ben even naar de garage gereden en die hebben mij geholpen.

Bedankt voor jullie reacties :mad:
DexterXL

Bericht door DexterXL »

en wat was het nou??
JB99

Bericht door JB99 »

nou schijnbaar was er geen 12v constant voeding op de B connector :dizzy2: Snap ook eerlijk gezegd niet waarom de originele radio het dan wel deed maar goed. Bedankt voor de reacties gasten! :worship:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”