Heren,
Ik ben net aangekomen in mijn hotel in Duitsland in de buurt van Berlijn. 65km voor Berlijn reed ik met 180-190 over de weg. Plots kwam er een grijze/blauwe pluim achter mijn auto, ik schrok me de tyfus, en ben gestopt bij de eerste parkeerplaats.
Op de parkeerplaats zag ik dat de motor naar achteren wat olie heeft gesproeid richting het schutboard ter hoogte van het stuurhuis. Althans dat denk ik, want een mogelijkheid is dat ik door de hoge snelheid een olie plasje heb opgezogen. Dus de olie zit aan de onderkant van het blok.
Wat de hel is er gebeurd?
Feiten:
1 @ 180km/h
2 +- 5000 rpm
3 Ik heb nog 100% motorvermogen
4 resterende 65km perfect gereden @ 140 km/h
5 Op de parkeerplaats kvs resevoir geopend en zag toen niks borrelen.
6 Oliepeil was en is nog perfect
7 Zit relatief verse olie in van Castrol magnatec 10-40w
8 Is de eerste keer dat ik dit heb met het blok
9 Auto koelt nog top. Toen het gebeurde stond de wijzer strak op de eerste streep zoals het hoort.
5
Clio ph2 RSi gaf kleine rookpluim @ 180 km/h op Autobahn
Re: Clio ph2 RSi gaf kleine rookpluim @ 180 km/h op Autobah
waarschijnlijk heb een beetje opgedroogt olie wat in de carterontluchting zat meegezogen. wat voor luchtfilter heb je?
als je nog een origineel luchtfilterhuis hebt zal ik es kijken of daarin geen olie in licht van de carterontluchting, dus luchtfilter eruit en dan moet als goed is nog een los bodempje in het fiterhuis zitter en daar wil wel es ophooping ontstaan. verde fijne vakantie
als je nog een origineel luchtfilterhuis hebt zal ik es kijken of daarin geen olie in licht van de carterontluchting, dus luchtfilter eruit en dan moet als goed is nog een los bodempje in het fiterhuis zitter en daar wil wel es ophooping ontstaan. verde fijne vakantie

patrick lagunadriver schreef:waarschijnlijk heb een beetje opgedroogt olie wat in de carterontluchting zat meegezogen. wat voor luchtfilter heb je?
Ik hoopte al stiekum dat het iets met een ventiel te maken had en niet dat een pakking gesprongen is. Waarschijnlijk heb je ook gelijk, want de enkele druppels die bij inspectie op de parkeerplaats op de grond vielen. Waren git en git zwart omdat dat blijkbaar oude olie was. Ik vond het ook al raar want de olie op de pijlstok heeft nog een mooie gouden gloed. Ik was toen bang dat het misschien uit de versnellingsbak zou komen.
Ik heb een standaard luchtfilter erin zitten.
Dit betekend dus dat ik nog makkelijk kan rijden hier in Germany ober der autobahn.
Thnx
*Als mensen nog trucjes kennen om dingen uit te sluiten dan hoor ik die graag.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
inlaat traject schoonmaken.
dan kan je gewoon blazen op das autobann.
de karter ontluchting ook schoonmaken (de buizen dan).
Groeten, Vincent.
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik er pas naar kijk als ik terug in Nederland ben.Vinnie_86 schreef:inlaat traject schoonmaken.
Als ik flink door vlam spuug dat ding van mij soms ook een flinke stinkende zwarte pluim uit.. Dat gepaard met een knal. 

Het is alweer een tijdje geleden maar vandaag heeft mijn monteur de middendemper vervangen om dat die aan het doorscheuren was. Had hij ook even tijd om te kijken naar de carterontluchting en luchthuis. Hij heeft alles schoon gemaakt en een verbinding aangedraaid. Het zal dus nu wel goed moeten zijn.