lucht bij diesel
lucht bij diesel
hoi hoi,
ik heb een probleempje ondekt bij mijn brandstoffilter.
als de diesel de filter verlaat neemt hij een luchtbelletje mee naar de brandstofpomp.
de ene keer meer dan de andere keer. ik heb al gekeken of er ergens een scheurtje zit in een slangetje of in het filterhuis maar dat is niet het geval. het enige wat ik kan bedenken is dat de snelkoppeling van de brandstofslang valse lucht trekt.
hebben jullie sugesties?
ik heb er het meeste last als hij even heeft stil gestaan. dan moet ik voor ik weg rij even de lucht bellen met de handpomp er eerst door pompen.
groetjes
boes
ik heb een probleempje ondekt bij mijn brandstoffilter.
als de diesel de filter verlaat neemt hij een luchtbelletje mee naar de brandstofpomp.
de ene keer meer dan de andere keer. ik heb al gekeken of er ergens een scheurtje zit in een slangetje of in het filterhuis maar dat is niet het geval. het enige wat ik kan bedenken is dat de snelkoppeling van de brandstofslang valse lucht trekt.
hebben jullie sugesties?
ik heb er het meeste last als hij even heeft stil gestaan. dan moet ik voor ik weg rij even de lucht bellen met de handpomp er eerst door pompen.
groetjes
boes
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: lucht bij diesel
Mischien hanfdig wat voor auto, motor en bouwjaar 

Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
- Marcus
- Oud-beheerder
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 09 jun 2008 21:29
- Locatie: Hellevoetsluis
- Contacteer:
Re: lucht bij diesel
Ik zou dan die snelkoppeling vervangen, dan kan je dat alvast uitsluiten.boes schreef:Het enige wat ik kan bedenken is dat de snelkoppeling van de brandstofslang valse lucht trekt.
In zijn voorsteltopic staat: Renault Clio 1.9d bj 2000.Paratroeper schreef:Mischien hanfdig wat voor auto, motor en bouwjaar

Renault Clio IV RS 200 EDC
Re: lucht bij diesel
hoi hoi,
sorry ik ben vergeten het type erbij te zetten. goed opgemerkt
.
het is een 1.9d met het het bouwjaar 2000 type rna.
groetjes
boes
sorry ik ben vergeten het type erbij te zetten. goed opgemerkt

het is een 1.9d met het het bouwjaar 2000 type rna.
groetjes
boes
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: lucht bij diesel
Denk even de snelkoppeling vervangen.
Dan moet het wel weg zijn
Dan moet het wel weg zijn

Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
Re: lucht bij diesel
hoi hoi
ik heb gekeken of ik die snelkoppelingen los te krijgen zijn maar dat is niet het geval.
bij de dealer kan ik wel nieuwe slangen kopen waar de koppelingen op zitten, alleen daar zit een prijskaartje aan. als ik het goed heb begrepen zo'n 150 euro ex btw en uurloon.
er zit de laaste tijd wel verbetering in de situatie.
ik heb hem een keer maximaal laten lopen op de snelweg(160km/u) en vanaf die tijd is het minder geworden en zijn er dagen bij dat ik er geen last van heb.
maar ik zie nog steeds lucht zitten bij de brandstoffilter dus ik bestel maar een keer een nieuwe filterhuis, misschien dat dat toch het euvel is.
groetjes
boes
ik heb gekeken of ik die snelkoppelingen los te krijgen zijn maar dat is niet het geval.
bij de dealer kan ik wel nieuwe slangen kopen waar de koppelingen op zitten, alleen daar zit een prijskaartje aan. als ik het goed heb begrepen zo'n 150 euro ex btw en uurloon.
er zit de laaste tijd wel verbetering in de situatie.
ik heb hem een keer maximaal laten lopen op de snelweg(160km/u) en vanaf die tijd is het minder geworden en zijn er dagen bij dat ik er geen last van heb.
maar ik zie nog steeds lucht zitten bij de brandstoffilter dus ik bestel maar een keer een nieuwe filterhuis, misschien dat dat toch het euvel is.
groetjes
boes
Re: lucht bij diesel
wat is het probleem met rijden dan?
Heb de nodige renault bedrijfswagens in onderhoud gehad, meeste hebben hetzelfde als wat jij omschrijft.
luchtbelletjes in de leiding vanaf het brandstoffilter richting de inspuitstukken.
Heb de nodige renault bedrijfswagens in onderhoud gehad, meeste hebben hetzelfde als wat jij omschrijft.
luchtbelletjes in de leiding vanaf het brandstoffilter richting de inspuitstukken.
Re: lucht bij diesel
hoi hoi
een echt probleem is het niet, maar je voelt het als je aan het rijden ben.
tja hoe moet ik dat omschrijven........
de eerste 5 min. is er niets aan de hand (hij is dan koud), maar naar mate hij warmer word voel je dat
hij een slag/cilinder overslaat (hij stokt) maar de motor blijft verder wel lopen. en als je dan weer 5 min. verder bent dan is er niets aan de hand (hij is dan die lucht belletjes kwijt).
dit is het verhaal in het kort.
ik ga vandaag(3-9-10) een nieuwe filterhuis halen en kijken of het probleempje is opgelost.
groetjes
boes
een echt probleem is het niet, maar je voelt het als je aan het rijden ben.
tja hoe moet ik dat omschrijven........
de eerste 5 min. is er niets aan de hand (hij is dan koud), maar naar mate hij warmer word voel je dat
hij een slag/cilinder overslaat (hij stokt) maar de motor blijft verder wel lopen. en als je dan weer 5 min. verder bent dan is er niets aan de hand (hij is dan die lucht belletjes kwijt).
dit is het verhaal in het kort.
ik ga vandaag(3-9-10) een nieuwe filterhuis halen en kijken of het probleempje is opgelost.
groetjes
boes
Re: lucht bij diesel
hoi hoi,
nou ik rij al weer een tijdje met een nieuw filterhuis. het probleem is minder geworden maar nog niet weg jammer genoeg. maar ik blijf het leuk vinden om in de clio te rijden.
groetjes
boes
nou ik rij al weer een tijdje met een nieuw filterhuis. het probleem is minder geworden maar nog niet weg jammer genoeg. maar ik blijf het leuk vinden om in de clio te rijden.
groetjes
boes