speakers welke?

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
niekosclio

speakers welke?

Bericht door niekosclio »

Ik ben geen audiokenner, maar zoals als vele hier wil ik lekker geluid in me clio hebben.

Ik heb een clio 1.6 16V s2005 uit 2001 okt. Hier zit een standaard tunerlist radio in 2 tweeters en 4 boxen in de deuren( 2 voor en 2 achter :wink: )

Ik houd wel van een lekkere beat ( hardstyle) en nu wil graag weten wat voor speakers ik er in kan zetten
( grote van de speaker 13 cm)
Ik wil geen versterker of subwoofer.

Moet ik nog 4*2-weg speakers plaatsen?
Of 4* 3-weg speakers?
bassboxjes ...

Of moet ik hier een combi van maken?
en waar moet ik op letten kwa aankoop?

iemand goede tips zodat ik tevreden ben:) :thanks: :thanks:
Didi

Re: speakers welke?

Bericht door Didi »

kijk eens bij "Audio-system" of "Exact", die hebben hele goede 13cm speakers/compo-setjes. :thumbsup:

maar,........
wat versta jij onder "basboxjes" ???
basbox = subwoofer.

je orginele radio levert hooguit 4x15 watt rms. en dat is te weinig om een "basboxje (subwoofer)" aan te sturen. :bigcry:
je zou eventueel een kleine actieve subwoofer van b.v.pioneer, kenwood , Axton, enz. kunnen aanschaffen.
dan hoef je geen aparte versterker te kopen. :idea:
de versterker zit dan reeds in de wooferbox verwerkt. en meerendeels zijn er ook modellen die zo klein zijn dat je ze overal in je auto ( b.v. onder de stoel ) kwijt kunt.
cleaningcreations

Bericht door cleaningcreations »

Ik heb nog een setje liggen voor in de kofferbak van Mtx is een 8 inch woofer met kist en versterker in 1 en neemt weinig ruimte in beslag.Mischien ideaal voor jou.Als je het toch niet zou willen dan zou ik voor een compo set gaan
niekosclio

Kijk ik had deze originele boxen( rechter het plaatje) achter laten zitten voor 2*2 weg en dan 2 tweeters.Afbeelding
ik dacht dat dit bassboxjes waren omdat daar goede bass uitkwam

De bass kwam van achter en die was best goed alleen geluid kon niet zo hard, ja kon wel maar dan konden de boxen het niet meer aan.( stand 22volume)
Dus ik zoek eigenlijk een vervanging voor die 4 boxen om het harde geluid op te kunnen schroeven.
( dus mijn radio kan het wel aan maar mijn boxen niet, iig dat is nu de situatie)

Wat je zegt dat rms maar 15 is , zijn de mensen die een originele radiosysteem van renault met tunerlist beetje de sjaak .( iig ik kan radio niet vervangen omdat ik mijn display en stuurbediening wil behouden)
Als ik dit alles wil veranderen gaat dit knaken kosten( en dat wil ik natuurlijk niet)

Ik moet dus subwoofer boxjes zoeken die rond die rms liggen?

Didi schreef:kijk eens bij "Audio-system" of "Exact", die hebben hele goede 13cm speakers/compo-setjes. :thumbsup:

maar,........
wat versta jij onder "basboxjes" ???
basbox = subwoofer.

je orginele radio levert hooguit 4x15 watt rms. en dat is te weinig om een "basboxje (subwoofer)" aan te sturen. :bigcry:
je zou eventueel een kleine actieve subwoofer van b.v.pioneer, kenwood , Axton, enz. kunnen aanschaffen.
dan hoef je geen aparte versterker te kopen. :idea:
de versterker zit dan reeds in de wooferbox verwerkt. en meerendeels zijn er ook modellen die zo klein zijn dat je ze overal in je auto ( b.v. onder de stoel ) kwijt kunt.
cleaningcreations

Bericht door cleaningcreations »

Nieuwe speakers met meer vermogen helpt altijd wel maar wil je echt het maximale eruit halen dan moet je een versterker aansluiten.Ik weet dat de originele radio's geen aansluiting ervoor hebben .Ik kan zo'n kastje bestellen die je op de speaker kabels aansluit en dat kastje vormt em om naar de een versterker uitgang.Ik weet niet naar wat voor speakers je exht opzoek bent maar ik kan alles leveren van mtx audio.Mischien dat je intresse daar wel in ligt.Pm me maar voor meer info :thumbsup:
Didi

Bericht door Didi »

het probleem is niet dat je speakers het niet aan kunnen, maar het te lage vermogen van de radio.
de radio met hooguit 4x15wrms moet bij een hoger volume gewoonweg veel harder gaan werken om het gewenste volume uit de speakers te krijgen.
hierdoor word het radio signaal vervormd en gaan de speakers kraken.
d.m.v. een versterker word het signaal naar de speakers veel makkelijker weergegeven en zullen ook de originele speakers al vele malen beter gaan klinken.

de meeste mensen denken net dat de speakers slecht zijn maar het probleem ligt voor 99% bij de radio.

en basboxjes met een vermogen van 15 wrms............... ik wens je veel succes, maar die zul je niet vinden.
de enige oplossing is in jouw geval een actif subje of inderdaad toch met een versterker gaan werken.
niekosclio

Das pas duidelijk Thanx.
Didi

Bericht door Didi »

graag gedaan. :wink:
niekosclio

Ik heb lopen zoeken maar komt er niet uit qua actief subje, heb je enkele voorbeelden links van goedkope?
Kan ik deze gewoon aansluiten op mijn achterste speakers? of moet ik daar speciaal draad leggen met tulp stekker.
Ik ben van het makkelijke:) :stupid:

Didi schreef:het probleem is niet dat je speakers het niet aan kunnen, maar het te lage vermogen van de radio.
de radio met hooguit 4x15wrms moet bij een hoger volume gewoonweg veel harder gaan werken om het gewenste volume uit de speakers te krijgen.
hierdoor word het radio signaal vervormd en gaan de speakers kraken.
d.m.v. een versterker word het signaal naar de speakers veel makkelijker weergegeven en zullen ook de originele speakers al vele malen beter gaan klinken.

de meeste mensen denken net dat de speakers slecht zijn maar het probleem ligt voor 99% bij de radio.

en basboxjes met een vermogen van 15 wrms............... ik wens je veel succes, maar die zul je niet vinden.
de enige oplossing is in jouw geval een actif subje of inderdaad toch met een versterker gaan werken.
Engee
über forummer
Contacteer:

Bericht door Engee »

Heb zelf recent een actieve sub geplaatst en is super simpel. Aftakking maken van speakers achter, met kastje ertussen zodat je tulp krijgt. Remote aansluiten, + zoeken en massa zoeken. Meer is het niet.

Lekker makkelijk :wink: :laugh4:
Didi

Bericht door Didi »

Bij ACR verkopen ze een "Axton active sub", deze komen vrij goed uit de testen in de Hifi-bladen. :thumbsup:
ik dacht dat deze +/- €149,- kostten.

en inderdaad ;
+kabel
-kabel
remotekabel
signaalkabel (kan een tulpkabel zijn of je gebruikt de high-level aansluiting)

maar kabels zul je ook in het geval van een actief subje moeten leggen, net zo als bij een sub met losse versterker.
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”