Kijk ik had deze originele boxen( rechter het plaatje) achter laten zitten voor 2*2 weg en dan 2 tweeters.

ik dacht dat dit bassboxjes waren omdat daar goede bass uitkwam
De bass kwam van achter en die was best goed alleen geluid kon niet zo hard, ja kon wel maar dan konden de boxen het niet meer aan.( stand 22volume)
Dus ik zoek eigenlijk een vervanging voor die 4 boxen om het harde geluid op te kunnen schroeven.
( dus mijn radio kan het wel aan maar mijn boxen niet, iig dat is nu de situatie)
Wat je zegt dat rms maar 15 is , zijn de mensen die een originele radiosysteem van renault met tunerlist beetje de sjaak .( iig ik kan radio niet vervangen omdat ik mijn display en stuurbediening wil behouden)
Als ik dit alles wil veranderen gaat dit knaken kosten( en dat wil ik natuurlijk niet)
Ik moet dus subwoofer boxjes zoeken die rond die rms liggen?
Didi schreef:kijk eens bij "Audio-system" of "Exact", die hebben hele goede 13cm speakers/compo-setjes.
maar,........
wat versta jij onder "basboxjes" ???
basbox = subwoofer.
je orginele radio levert hooguit 4x15 watt rms. en dat is te weinig om een "basboxje (subwoofer)" aan te sturen.
je zou eventueel een kleine actieve subwoofer van b.v.pioneer, kenwood , Axton, enz. kunnen aanschaffen.
dan hoef je geen aparte versterker te kopen.
de versterker zit dan reeds in de wooferbox verwerkt. en meerendeels zijn er ook modellen die zo klein zijn dat je ze overal in je auto ( b.v. onder de stoel ) kwijt kunt.