hallo,
vanmiddag reed ik terug van mijn werk (5km) en als ik de koppeling op liet komen en rustig weg wou rijden dan hielt hij in/ kreeg geen brandstof meer?/ viel hij bijna uit, dus met beetje gas geven enz dee hij het wel was maar 1 keer.
ik reee vanavond naar mijn vreindin (12KM) heen weg 2 keer gehad dat asl ik ree en gaspedaal in drukte dat hij ineens bijna ophielt dus paar keer koppeling in en klaar geen probleem, kwam ik terug had ik het 5 keer en 0.5 km voor mijn huis was hij dood en start nooit meer, hij start heel meer alleen hij gaat niet lopen.
dus probleem als ik gas geef (stationair doet hij nu ook niks meer hij loopt niet meer verzopen/ geen brandstof? maar dan houd hij in en gaat hij niet voor uit maar gaat stil staan!
de tank zuigt neit vacuum, startmoter doet het perfect accu is goed, hij gebruikt geen koelvloeistof of moterolie en de tank zit nog voor meer als 3/4 vol,
eerste keer dacht ik aan bogies dat die vies waren of iets niet mooi werkte maar omdat hij zo ineens niets meer doet, en als die nog liep, liep hij hardstikke mooi stationair!
persoonlijk denk ik aan de brandstof leiding of de pomp! hoe zou ik dat kunnen testen of? iets anders misschien heeft iemand hier ervaring mee?
het gaat hier om een clio 1 ph 3 uit 98 een 1.4 fidji uitvoering!
ik hoor graag!
mvg
patrick
brandstof probleem?!?
Re: brandstof probleem?!?
bdp sensor?
ik heb vandaag nog wat testjes gedaan brandstof is goed! dus het is de ontsteking en ik denk dat het de verdeler kap is en de rotor/onderbreker, stuk is dat hij daarin in vonkt en te weinig overhoud voor bogies!
weet iemand hoe je de rotor los kan maken van je nokkenas?
groet
ik heb vandaag nog wat testjes gedaan brandstof is goed! dus het is de ontsteking en ik denk dat het de verdeler kap is en de rotor/onderbreker, stuk is dat hij daarin in vonkt en te weinig overhoud voor bogies!
weet iemand hoe je de rotor los kan maken van je nokkenas?
groet
Re: brandstof probleem?!?
zodra je de verdeelkap eraf hebt, kan je eigenlijks zo de rotor eraf trekken....
is de kap en rotor erg ingebrand??
is de kap en rotor erg ingebrand??
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: brandstof probleem?!?
ik zit te denken aan je BDP sensor.. voor de brandstof te kijken of die datin de cillinder krijgt,
moet je er een bougie uit draaien en de ontsteking uitschakelen.
dan de auto starte.. spuit er een witte straal uit.. krijgt ie wel bezine..
( LET WEL OP DAT JE MOTOR NIET WARM IS ANDERS HEB JE EEN MOOIE EIND KNAL!!! )
moet je er een bougie uit draaien en de ontsteking uitschakelen.
dan de auto starte.. spuit er een witte straal uit.. krijgt ie wel bezine..
( LET WEL OP DAT JE MOTOR NIET WARM IS ANDERS HEB JE EEN MOOIE EIND KNAL!!! )

Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
Re: brandstof probleem?!?
sorry voor de late reactie!
ik heb 2 dagen in de auto gesleuteld en het was de verdeler kap met rotor en de vonk bobine was daardoor kapot gegaan gelijk 4 nieuwe bougies erin gedaan en loopt weer als nooit te voren!
bedankt voor alle hulp!
mvg patrick
ik heb 2 dagen in de auto gesleuteld en het was de verdeler kap met rotor en de vonk bobine was daardoor kapot gegaan gelijk 4 nieuwe bougies erin gedaan en loopt weer als nooit te voren!
bedankt voor alle hulp!
mvg patrick