aansluiten cv (update gelukt!)

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Macau

aansluiten cv (update gelukt!)

Bericht door Macau »

Ik heb de volgende set aangeschaft voor montage in mijn Clio 2 ph1.

http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/CV002

Deze wil ik graag monteren aan de kabels van de cv-knop op de middenconsole.
Weet iemand welke kabels ik precies waaraan moet bevestigen.

Alvast dank voor de reacties.
Macau

Re: aansluiten cv (update gelukt!)

Bericht door Macau »

Het is gelukt, schakelaar is negatief gestuurd, aansluiten was een makkie.
Macau

Bericht door Macau »

Bij de set die ik gebruikt heb moet je de volgende draden monteren.

Dikke rode kabel -----> constante +
Zwart -----> massa
Beide gele kabels soldeer je aan elkaar en deze verbind je ook aan een massapunt.

De geheel witte kabel gebruik je voor het sluiten van de deuren, je pakt de bovenste kabel van de schakelaar (roze).
De wit-zwarte kabel gebruik je voor het openen van de deuren, je pakt hiervoor de onderste kabel van de schakelaar (grijs).

Nu kun je de deuren al openen met je afstandbediening.

De bruine kabels kun je eventueel nog gebruiken om je knipperlichten mee aan te sturen, dit heb ik NOG niet gedaan.
Kevinvr

Bericht door Kevinvr »

Macau heeft van de week samen me mij zo'n setje ingebouwd.
Normaal om half uur/ 3kwartier gedaan. Wij hadden er iets langer over gedaan.

Sluiten lukte wel, openen lukte niet. Na bijna radeloos te zijn kwam ik erachter dat kabel 4 en 5 niet goed zaten om de stekker.(handing SPY) Toen we deze hebben omgewisseld werkte het direct.

Je knipperlichten kun je waarschijnlijk aanlsluiten op je pechlampen knop in de midden console.
Welke kabels je hier voor moet hebben weet ik nog niet. Moet dit nog doen.
snoek1

Bericht door snoek1 »

Macau schreef:Bij de set die ik gebruikt heb moet je de volgende draden monteren.

Zwart -----> massa
Beide gele kabels soldeer je aan elkaar en deze verbind je ook aan een massapunt.

De geheel witte kabel gebruik je voor het sluiten van de deuren, je pakt de bovenste kabel van de schakelaar (roze).
De wit-zwarte kabel gebruik je voor het openen van de deuren, je pakt hiervoor de onderste kabel van de schakelaar (grijs).

De bruine kabels kun je eventueel nog gebruiken om je knipperlichten mee aan te sturen, dit heb ik NOG niet gedaan.
Helaas,
ik ben vandaag bezig geweest met het aansluiten van de cv maar het is me niet gelukt. :(
ik heb een cv die universeel (merk: universal central locking system) is met 2 afst. bedieningen en 4 motoren etc. maar ik wil gebruik maken van de vergrendeling die er al in zit. auto is een clio 2 uit 1998 en op de schakelaar bij de sig.aansteker zitten de volgende aansluitingen: roze - blauw-zwart (dubbele draad)- zwart-grijs. Wanneer ik het Proeflampje op roze zet,dan sluit de cv, op grijs opent hij.(dit zonder het systeem aangesloten te hebben)
Op het kastje van de nieuwe cv zit rood(+) - zwart(massa) - blauw-groen-geel-oranje-wit-bruin-oranje/wit-roze.
wanneer proeflampje op groen wordt gezet zie je 2 signalen, op blauw 1 signaal, dit betekent dus stroom, geel is voor de knipperlichten en volgens het schema is oranje voor het remlicht(?).
rood heb ik op de plus gezet, uiteraard gezekerd en zwart zit op de massa.
De vraag is : Hoe moet ik dit aansluiten, verschillende combinaties geprobeerd maar het werkt niet.
wanneer ik de bijbehorende motortjes op groen en blauw aansluit, dan werkt het gewoon zoals het hoort.
iemand enig idee om dit probleem op te lossen??
Kevinvr

Bericht door Kevinvr »

Ik kan er weinig over zeggen, zoveel weet ik niet van zo'n spul af.
Arjan heeft dit bij mij ingebouwd.

Ik weet dat wij tegen bovenstaand probleem zijn aangelopen. Controleer dat ook even..
Ik hoop dat andere je wel kunnen helpen.

Ik heb ondertussen mijn knipperlichten aangesloten op de CV set.
welke kabels ik heb gebruikt :chinrub: het was een gepuzzel, omdat er iemand langs kwam om wat te kletsen, daardoor vergeten welke kabels het waren..
Als ik binnenkort de middenconsole eruit haal zal ik het even posten.
snoek1

Bericht door snoek1 »

alvast dank, miss. een foto om het nog duidelijker te maken :thumbsup:
Kevinvr

Bericht door Kevinvr »

Macau aka Arjan
Macau

Bericht door Macau »

snoek1 schreef:
Macau schreef:Bij de set die ik gebruikt heb moet je de volgende draden monteren.

Zwart -----> massa

Helaas,
ik ben vandaag bezig geweest met het aansluiten van de cv maar het is me niet gelukt. :(
ik heb een cv die universeel (merk: universal central locking system) is met 2 afst. bedieningen en 4 motoren etc. maar ik wil gebruik maken van de vergrendeling die er al in zit. auto is een clio 2 uit 1998 en op de schakelaar bij de sig.aansteker zitten de volgende aansluitingen: roze - blauw-zwart (dubbele draad)- zwart-grijs. Wanneer ik het Proeflampje op roze zet,dan sluit de cv, op grijs opent hij.(dit zonder het systeem aangesloten te hebben)
Op het kastje van de nieuwe cv zit rood(+) - zwart(massa) - blauw-groen-geel-oranje-wit-bruin-oranje/wit-roze.
wanneer proeflampje op groen wordt gezet zie je 2 signalen, op blauw 1 signaal, dit betekent dus stroom, geel is voor de knipperlichten en volgens het schema is oranje voor het remlicht(?).
rood heb ik op de plus gezet, uiteraard gezekerd en zwart zit op de massa.
De vraag is : Hoe moet ik dit aansluiten, verschillende combinaties geprobeerd maar het werkt niet.
wanneer ik de bijbehorende motortjes op groen en blauw aansluit, dan werkt het gewoon zoals het hoort.
iemand enig idee om dit probleem op te lossen??

Volgens het aansluitschema van jou systeem moet je de bruine en witte kabel gebruiken, de cv bij de Clio is negatief gestuurd dus deze 2 kabels zouden voldoende moeten zijn.
Wit = sluiten dus aansluiten op roze.
Bruin = openen dus aansluiten op grijs.

Misschien dat je oranje ook nog op de massa moet zetten.
Laat even weten of dit werkt.
snoek1

Bericht door snoek1 »

alvast dank,
ik ga morgen dit proberen.
snoek1

Bericht door snoek1 »

Helaas,
het werkt niet :bigcry:
ik heb de krokdilleklem van proeflampje op de constante plus gezet en ieder draadje gecontroleerd op massa bij schakeling van de afstandsbediening maar alleen roze deed dit op de kofferbak toets van de ab.
ik denk dat mijn universele setje compleet met de motortjes moet worden ingebouwd en dat het niet kan worden aangesloten op de bestaande cv van de clio.
nogmaals de groene en de blauwe draad geven via de ab een stroom (+) signaal en de motortjes die erbij horen werken dan ook prima. deze blauwe en groene draad in resp. roze en grijs steken werkt dus niet, i.p.v. een kort + signaal moet er juist een kort massa (-) signaal komen en dat komt niet uit het cv. kastje, alleen op de rose draad na.
iemand nog een idee/oplossing?
Macau

Bericht door Macau »

snoek1 schreef:Helaas,
het werkt niet :bigcry:
ik heb de krokdilleklem van proeflampje op de constante plus gezet en ieder draadje gecontroleerd op massa bij schakeling van de afstandsbediening maar alleen roze deed dit op de kofferbak toets van de ab.
ik denk dat mijn universele setje compleet met de motortjes moet worden ingebouwd en dat het niet kan worden aangesloten op de bestaande cv van de clio.
nogmaals de groene en de blauwe draad geven via de ab een stroom (+) signaal en de motortjes die erbij horen werken dan ook prima. deze blauwe en groene draad in resp. roze en grijs steken werkt dus niet, i.p.v. een kort + signaal moet er juist een kort massa (-) signaal komen en dat komt niet uit het cv. kastje, alleen op de rose draad na.
iemand nog een idee/oplossing?

De blauwe en groene draad zijn signaalkabels voor de bijgeleverde motortjes (dus +).
de bruine en witte draden zouden dan de massa moeten geven.

Als dit niet werkt zou ik je aanraden om een ander setje aan te schaffen, als je deze set toch wilt gebruiken moet je dus de bijgeleverde motortjes gaan gebruiken.
Deze motortjes bevestigen aan de originele motortjes wil nog wel lukken alleen ik wens je heel veel plezier met het doortrekken van je kabels.
snoek1

Bericht door snoek1 »

Hoi Macau,
deze conclusie heb ik ook in gedachten.
ik denk dat ik idd maar een ander setje aanschaf, die draden trekken zie ik niet zo zitten.
heb je nog een voorstel welk setje?
ik zag op marktplaats bij raaijmakers te Heesch een setje voor 28 euro.
Macau

Bericht door Macau »

snoek1 schreef:Hoi Macau,
deze conclusie heb ik ook in gedachten.
ik denk dat ik idd maar een ander setje aanschaf, die draden trekken zie ik niet zo zitten.
heb je nog een voorstel welk setje?
ik zag op marktplaats bij raaijmakers te Heesch een setje voor 28 euro.
Kijk de link in het begin van het topic, dat setje werkt 100%.
snoek1

Bericht door snoek1 »

http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/CV002" onclick="window.open(this.href);return false;

bovenstaande ga ik bestellen en alles komt goed :thumbsup:

bedankt iedereen speciaal macau voor de reactie's :thanks:
snoek1

Bericht door snoek1 »

tis voor mekaar, alles werkt en knipperlichten doen het ook bij openen en sluiten.
aansluiten is zeer makkelijk (zie aansluitingen hierboven weergegeven) zelfs de bruine draden aansluiten op de alarmlichtschakelaar is eenvoudig. het hele setje zit onder de kunststof kap van de middentunnel dus je ziet er niets van. ik had in eerste instantie dus een "foute set" maar deze:

http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/CV002" onclick="window.open(this.href);return false;

set werkt prima. :thumbsup:

wie er niet uitkomt, vraag hulp en Arjan (en nu ook ik :sunny: ) kunnen je helpen.

groet,
Joris
speklap

Bericht door speklap »

dit moet een heel goed setje zijn vriend van me heeft hem in zen punto gt en nog nooit problemen mee gehad;)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”