Dashboard
Re: Dashboard
Voor de olie meter moet ik nog een kabel vinden , maar wat ik ni begrijp is wrm mn toerenteller het nie doet??? Moet je daar voor ook een kabel hebben??
Re: Dashboard
hier dus ....Engee schreef:Waar??



https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =27&t=4217" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dashboard
Hmmm dus als je de ouwe km teller uithaal en je doet van 16 v erin , hoort alles te doen zonder extra kabels ??
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: Dashboard
las net al dat er een linkje is geplaatst naar me project topic!
het is idd mogelijk zoals je bij mij ziet.. je zit alleen met een paar dingen die je moet hebben;
- 16v Bovenkap
- de tellers uiterraad
- de stekkers van de kabel boom voor de extra meters
- frame voor de olie meters
- kapje voor tussen de tellers ( om het gat te dichten )
helaas heeft een 16v dashboard een aantal uitsparingen voor het olie meter frampje,
de pennen die hieraan zitten moet je eraf halen en met popnagels/ schroeven
vast zetten op je dashboard.
als dit allemaal is gedaan gaan we over op het ''elektrisch'' gedeelte!
De toerenteller;
helaas doet deze het nog stees niet bij.. het is een computer gestuurt singaal..
hier moet ik nog achteraan bij de dealer voor wat schema's!
Buitentemp zender;
ook deze is helaas computer gestuurt met een sensor die bij de 16v in de linker spiegel zit
Olie Meters;
voor deze heb je de kabelboom nodig ( of alleen de stekker wat ik heb gedaan )
voor het olie peil metertje moet je natuurlijk een sensor hebben.. deze is niet verkrijgbaar voor
de clio's ph 3 1.2/1.4 ( rsi is een ander motorblok! )
dit kan je eventueel oplossen door met weerstanden te gaan werken.
Olie tempratuur;
voor deze zijn sensor verkrijg baar bij de renault dealer, ook voor de olie druk sensor kan je terecht bij de renault dealer! ik ben momenteel bezig met weerstandjes om de meters na het contact in te schakelen, deze zouden dan in theorie op de juiste standen komen te staan..
hopelijk zo genoeg informatie

het is idd mogelijk zoals je bij mij ziet.. je zit alleen met een paar dingen die je moet hebben;
- 16v Bovenkap
- de tellers uiterraad
- de stekkers van de kabel boom voor de extra meters
- frame voor de olie meters
- kapje voor tussen de tellers ( om het gat te dichten )
helaas heeft een 16v dashboard een aantal uitsparingen voor het olie meter frampje,
de pennen die hieraan zitten moet je eraf halen en met popnagels/ schroeven
vast zetten op je dashboard.
als dit allemaal is gedaan gaan we over op het ''elektrisch'' gedeelte!
De toerenteller;
helaas doet deze het nog stees niet bij.. het is een computer gestuurt singaal..
hier moet ik nog achteraan bij de dealer voor wat schema's!
Buitentemp zender;
ook deze is helaas computer gestuurt met een sensor die bij de 16v in de linker spiegel zit

Olie Meters;
voor deze heb je de kabelboom nodig ( of alleen de stekker wat ik heb gedaan )
voor het olie peil metertje moet je natuurlijk een sensor hebben.. deze is niet verkrijgbaar voor
de clio's ph 3 1.2/1.4 ( rsi is een ander motorblok! )
dit kan je eventueel oplossen door met weerstanden te gaan werken.
Olie tempratuur;
voor deze zijn sensor verkrijg baar bij de renault dealer, ook voor de olie druk sensor kan je terecht bij de renault dealer! ik ben momenteel bezig met weerstandjes om de meters na het contact in te schakelen, deze zouden dan in theorie op de juiste standen komen te staan..

hopelijk zo genoeg informatie
Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek