Los bladerend leer op stuurwiel

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
La Regie

Los bladerend leer op stuurwiel

Bericht door La Regie »

Mijn stuurwiel is vervangen geweest onder garantie. De leer kwam los op de linker kant. Heb het ook gezien op een andere Clio. Heeft iemand hier last van? Moet wel snel opletten want het was mij gebeurd net voor de garantie over was. Het had geen maand later kunnen gebeuren.
La Regie

Re: Los bladerend leer op stuurwiel

Bericht door La Regie »

Het is bijna zeker kunstof, maar wordt verkocht als leren sportstuur (bij de Dynamique). Moet zeggen een vriend had dezelfde probleem op zijn Clio II toen zijn auto ongeveer 2 jaar oud was.
cliogek

Bericht door cliogek »

Is vast geen leer.
Al kan ook leer aantasten door handcréme, zweethanden, warmte etc.
Vooral door zweet kan de toplaag gaan kreukelen of zelfs loslaten.
Dus regelmatig afnemen met lauw water(niet te vochtige doek) en af en toe behandelen met speciaal onderhoudsmiddel voor leer.

Ik heb er ook last vast. Daarom ga ik mijn stuur over 2 weken opsturen naar een bekledingsbedrijf in Duitsland.
Daar kan je kiezen welke kleuren je wilt hebben en het stuur wordt binnen 10 dagen weer gratis teruggestuurd.
Er komt antrazit grijs (echt)leer overheen met in het midden een blauw of wit streepke voor de wielstand.
Kost 140 Euro inclusief verzenden.
Je kan het stuur ook meerdere kleuren laten geven voor dezelfde prijs!
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

Bericht door Triggerhappy »

Hier toevallig ook Cliogek?

http://www.leder-lenkrad.de/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Goeie toko! heb ik mijn stuur ook laten doen (zie projecttopic)
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy :sunny:
cliogek

Bericht door cliogek »

Triggerhappy schreef:Hier toevallig ook Cliogek?

http://www.leder-lenkrad.de/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Goeie toko! heb ik mijn stuur ook laten doen (zie projecttopic)
Klopt helemaal! Had alleen de ideeën aangepast.
Ze hebben de bovenkant in de kleur blauw van de auto gemaakt met 2 witte strepen erop.
Dus ongeveer als op de nieuwe Clio RS Gordini. Ook de duimgrepen heb ik met leer laten bekleden.

Fijn om te horen dat je er tevreden over bent.
Ik verwacht het stuur vandaar met DHL terug. Dan zal ik er eens een foto van maken en op de site plaatsen.
cliogek

Bericht door cliogek »

Het resultaat mag er wezen, hier de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
takis

Bericht door takis »

ziet er goed uit
cliogek

Bericht door cliogek »

Thanx! Ben er ook erg blij mee.
Stuur weer als nieuw, haha!
dodojuice1980

Bericht door dodojuice1980 »

Bij onze Clio laat in het middelste stuk het leer ook los :thumbsdown: erg jammer, het doet naar mijn idee echt afbreuk op deze fijne auto...

Weet iemand toevallig of je daar nog garantie op hebt of iets dergelijks, onze Clio is van 2006 en heeft nu 90000 km ervaring, maar niet altijd bij de dealer in onderhoud geweest.
cliogek

Bericht door cliogek »

dodojuice1980 schreef:Bij onze Clio laat in het middelste stuk het leer ook los :thumbsdown: erg jammer, het doet naar mijn idee echt afbreuk op deze fijne auto...

Weet iemand toevallig of je daar nog garantie op hebt of iets dergelijks, onze Clio is van 2006 en heeft nu 90000 km ervaring, maar niet altijd bij de dealer in onderhoud geweest.
Ik denk dat Renault wel wat moeite mag doen om jou tevreden te stellen.
Een stuur mag gewoon niet kapot gaan in 4 jaar.
Zou het proberen via de dealer. Zijn zij te beroerd om je te helpen dan zou ik zeker Renault aanschrijven.

Nee heb je en ja kan je krijgen!
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

Bericht door Triggerhappy »

Cliogek, Mooi stuur zo! ziet er netjes uit! die gasten know what to do with leather :thumbsup:
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy :sunny:
dodojuice1980

Bericht door dodojuice1980 »

cliogek1970 schreef:Ik denk dat Renault wel wat moeite mag doen om jou tevreden te stellen.
Een stuur mag gewoon niet kapot gaan in 4 jaar.
Zou het proberen via de dealer. Zijn zij te beroerd om je te helpen dan zou ik zeker Renault aanschrijven.

Nee heb je en ja kan je krijgen!
Heb nu nog twee nachtdiensten en dan heb ik vakantie, de eerste dag zal ik eens langs gaan bij de dealer en kijken wat deze te vertellen heeft en voor mij kan betekenen :thumbsup:
difrax

Bericht door difrax »

Bij mij gebeurde dit na twee jaar, bij de dealer langs geweest. En het kwam door mijn aftershave of zweethanden. Ze wilde mij tegemoet komen als ik 160 euro voor een nieuw stuur zou betalen. Een brief gestuurd naar de dealer en daar kwam toen weer uit 110 euro zelf betalen. Maar ik vind het onzin dat ik moet betalen voor iets dat gewoon niet goed gemaakt is, een stuur in een auto kan toch wel langer meegaan dan twee jaar of nog geen 50.000km????Op deze manier zou iedere Clio met een leer stuur om de twee jaar een nieuw stuur moeten laten installeren. Dus nu weer een brief geschreven naar de dealer, hou jullie wel op de hoogte van het antwoord. Hoewel ik er geen goed gevoel over heb...Clio is echt een hele leuke auto maar de service van de dealer is meer dan pet...............
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Kun je wel vergeten. Ik heb het ook al eens geprobeerd. Ze erkennen het ook niet als een bekend probleem. Je moet het maar uitzoeken vervolgens.

Zweethanden en aftershave maken niks uit. Het is de lijmlaag onder het kunstleer dat loslaat. Dat komt voornamelijk door de zon. De rest verzinnen ze er gewoon bij, zodat het lijkt alsof het jou schuld is.

Maar je mag blij zijn dat ze je nog tegemoet komen.
s_creemers

Bericht door s_creemers »

Inderdaad een veel voorkomende kwaal. Komt inderdaad door de zon (wellicht i.c.m. zweet etc.). Ik heb zelf het geluk gehad een RS stuur te vinden. Wellicht is opnieuw laten bekleden van je stuur de beste optie. Dan ben je in ieder geval voor járen klaar. Ik heb nog een Dynamique stuur te koop met afbladerend "leer". Die kun je voor een mooi prijsje van me hebben zodat je die eventueel kan laten bekleden. Hoef je niet zonder stuur op pad ;)
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Ook het rs stuur heeft deze kwaal hoor. Die van mij is ook al niet top meer...
s_creemers

Bericht door s_creemers »

Oh dat is goed dat ik dat weet... Voortaan handdoekje erover als de zon flink schijnt. Heeft deze zomer nog niet gehoeven by the way :wink:
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Doe ik ook altijd, maar t mocht niet baten. Het is nog niet stuk gelukkig.

Denk ook om ringen oid.
Contacteer:

Bericht door Age »

ik heb er gewoon een stuurhoes omheen gedaan. Stuurt ook nog eens fijner...vind ik dan.
Groet, Age
reneot

Bericht door reneot »

Bij mijn peugeot heb ik ook een lerenstuurwiel (of wat er op lijkt) en dat zit al jaren prima zonder te behandelen oid. Lijkt me dat ze bij Renault ook wel een normaal stuur moeten kunnen maken :chinrub:

PS: Dit is m'n eerste post, zaterdag ga ik waarschijnlijk m'n clio kopen :driving:
Contacteer:

Bericht door Age »

tja, maar dat lukt ze helaas niet.....
Groet, Age
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Interieur (vraag & antwoord)”