Kromme wielen

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
La Regie

Kromme wielen

Bericht door La Regie »

Ik heb echt pech gehad afgelopen maand met mijn Clio. Eerst zijn de remschijven voor kromgegaan en dat heeft me iets meer dan 260 gekost. Nu schijnt dat alle 4 stalen velgen een afwijking hebben (lees deuk). Hoe dit komt weet ik niet. Heb de winterbanden toen bij de dealer gewisseld met mijn zomer banden en ik kreeg toen het gevoel pas dan dat de wielen minder smooth reed. Na 1 maand lang heen en weer gaan naar de dealer met diverse testritten zijn ze dus tot de conclusie gekomen dat mijn stalen velgen niet rond zijn. Het is hooguit bizaar. Heb nooit zoiets meegemaakt in al mijn jaren van auto rijden. En het gaat niet om 1 velg, maar alle 4!! Kan het zijn dat de dealer de velgen heeft beschadigd tijdens het verwisselen van de banden? Dit grap gaat me ruim 360 euro kosten in nieuwe velgen plus werk.
La Regie

Re: Kromme wielen

Bericht door La Regie »

Klopt dat dit een logische oorzaak kan zijn, maar dit is mij niet overkomen of opgevallen!

Denk dat ik de velgen ga bestellen maar ergens anders ga monteren. Dan kan ik de kosten iets laten drukken.
DexterXL

Re: Kromme wielen

Bericht door DexterXL »

Toeval bestaat niet... die logica hanteer ik altijd, als je ze alle 4 krom hebt, dan is dat nooit toeval, als je niet een grote
klapper hebt gemaakt, dan is het onmogenlijk dat stalen velgen krom raken, dus er is iets aan de hand.
Of de garage probeert je een oor aan te naaien, of probeert zijn eigen schuld weg te werken.
Ga nog maar eens met de garage praten of het niet mogenlijk is dat het tijdens het eraf halen van de banden is gebeurd,
ze gebruiken namenlijk een persmachine om de band van de velg af te persen, dit gaat met een grote schoepachtige lepel,
deze werkt op luchtdruk en is zeer krachtig, krachtig genoeg om er een deuk in te drukken, als ze dit laten doen door
ondeskundig personeel of stage-lopers, dan kan er wel eens wat mis gaan :roll:
Heb zelf al meerdere malen zo'n machine mogen bedienen, dus ik weet dat het daarmee mogenlijk is.
Weet ook dat een garage tegen dit soort gevolgschade meestal een verzekering heeft, die willen ze natuurlijk zo min
mogenlijk aanspreken ivm hun no-claim tredes.
Wil de garage geen enkele moeite doen om het uit te zoeken, ga daar dan nooit meer heen en koop daar dus ook niet de
andere velgen, wat mischien slimmer is, is even op bv marktplaats een gebruikt setje zoeken voor weinig, en daar dan
je goede banden op te laten leggen :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 3 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”