koplampen xenon

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Peter1976

koplampen xenon

Bericht door Peter1976 »

Ik heb helaas afgelopen week een kleine botsing gehad met een overstekende betonnen muur.
Aangezien er niemand inzat kon ik hem niet aansprakelijk stellen

Heb nu dus het een en ander nieuw nodig waaronder mijn koplampen (en zijschermen, motorkap, grille en voorste traverse....) Koplampen zelf zijn nog helemaal in orde alleen alle bevestigingen zijn afgebroken.
Nu worden er veel koplampen aangeboden op internet, maar kom er niet helemaal uit welke ik moet hebben.
Wat zijn nu precies H7+H1 koplampen ? Zijn deze ook geschikt voor xenon of moet je daar aparte koplampen voor hebben ?

Ook worden er van verschillende fabrikanten koplampen aangeboden. Hebben jullie ergens ervaring mee ?

Alvast dank !

Oh ja, heb een clio 2.0 RS uit 2002
Peter1976

Re: koplampen xenon

Bericht door Peter1976 »

Hmmm, zie nu inderdaad dat er verschil zit in de koplampen. Zit een andere "lens" in zoals ik het nu zie.
Klopt dat ?

Blijft alleen nog over of iemand ervaring heeft met verscillende fabrikanten of dat we gewoon maar voor Hella (duur !) moeten gaan.
Clio99

Bericht door Clio99 »

Mocht je Xenon in je wagen willen, wil je je wel de lenslampen aanraden.
Deze zorgen nml voor een mooier/beter lichtbeeld.
Ook zorgen deze (mits je lampen goed zijn afgesteld) voor nauwelijks tot geen strooilicht.
Mocht je meer info willen, kan je altijd even een pb doen, wellicht dat ik wat voor je kan betekenen :wink:
DexterXL

Bericht door DexterXL »

Origineel heb je een lens in je koplamp zitten, bij de standaard Clio II zitten er reflectoren in (H7 & H1).
Valeo is zo goed als origineel, en Hella is ook absoluut niet verkeerd, Depo is qua pasvorm bagger, heb voor onze Focus
een set besteld bij autostyle....das zonde van je centen, paste ook voor geen meter, heb toen een set angel-eyes
gehaald bij 12tune.com, die was maar een fractie duurder, maar veel beter.
Houd rekening met imitatielampen en vocht, die combinatie wil vaak niet goed gaan, bij een beetje regen heb je al gelijk
een waas aan de binnenkant. :wink:
DonMelvin

Bericht door DonMelvin »

Ik heb helaas afgelopen week een kleine botsing gehad met een overstekende betonnen muur.
Aangezien er niemand inzat kon ik hem niet aansprakelijk stellen
Wel getoeterd om hem/haar te waarschuwen?
Peter1976

Bericht door Peter1976 »

Ik zie nu pas de reacties... Snap ik niet helemaal, had al eens eerder gekeken, maar niets gezien....
Excuus dan maar aan degene die hebben gereageerd.
Uiteindelijk maar voor origineel gegaan en op internet de Hella's gekocht.
Moet nog het een en ander even overzetten en dan hoop ik dat het weer werkt.

En tsja, die betonnen muur... is geen gesprek mee te beginnen !
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”