goeidag allemaal ik vraag me al even af wat het verschil tussen een sub woofer en een bas boks is?
want mijn speakers zijn versleten maar heb al een bas boks van 600wat maar ik wil meer klank hebben wat kan ik dan het beste steken?
groetjes kenneth
wat is het verschil tussen sub woofer en een bas boks?
Re: wat is het verschil tussen sub woofer en een bas boks?
Een losse componenten systeem is het mooist, krijg je zuiver geluid voor terug omdat elke box bestemd is voor hun
eigen specifieke stuk frequentie (bas, midden, hoog), merk is afhankelijk van het budget
eigen specifieke stuk frequentie (bas, midden, hoog), merk is afhankelijk van het budget

en wat bedoel je met een losse componeten systeem?
Per kant 2 of 3 losse boxen, dus een tweeter, midrange, en basbox, maar kan ook als tweeter en combi midrange en basbox.
Een subwoofer is ook bekend als baskist, ligt dus meestal in de kofferbak en zorgt alleen voor zware dreunen, en word
aangesloten op een versterker.
Een subwoofer is ook bekend als baskist, ligt dus meestal in de kofferbak en zorgt alleen voor zware dreunen, en word
aangesloten op een versterker.
Een subwoofer is een speaker voor lage tonen, of tewel bas. En een basbox is voor .... bingo, ook bas. Een subwoofer (mits geen free-air) word in een box getimmerd welke is berekend voor de subwoofer.
Ik weet niet wat je nou heb qua speakers maar je zou eens kunnen kijken voor bv een composetje. Je zou een composetje voorin kunnen timmeren. Misschien nog een setje op de hoedeplank oid. Net wat je leuk vind klinken natuurlijk. Vind zelf wel voor en achter wel goed klinken omdat je dan wat meer 'voller' geluid heb. Andere zeggen ' bij een concert komt het geluid van voren' ...
Wat je het beste kan steken ... hangt voornamelijk af van je smaak en portomonee. Heb zelf een setje van Hifonics erin zitten wat wel leuk klinkt. Vond de prijs/looks etc. wel wat. Jij misschien niet.
Beste is gewoon eens gaan luisteren naar wat setjes.
Ik weet niet wat je nou heb qua speakers maar je zou eens kunnen kijken voor bv een composetje. Je zou een composetje voorin kunnen timmeren. Misschien nog een setje op de hoedeplank oid. Net wat je leuk vind klinken natuurlijk. Vind zelf wel voor en achter wel goed klinken omdat je dan wat meer 'voller' geluid heb. Andere zeggen ' bij een concert komt het geluid van voren' ...
Wat je het beste kan steken ... hangt voornamelijk af van je smaak en portomonee. Heb zelf een setje van Hifonics erin zitten wat wel leuk klinkt. Vond de prijs/looks etc. wel wat. Jij misschien niet.
Beste is gewoon eens gaan luisteren naar wat setjes.