Wielrand Clio 16v

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
16valves
forum starter
Contacteer:

Wielrand Clio 16v

Bericht door 16valves »

Hey, tot mijn grote verbazing heeft de achterste wielrand van mn clio 1 16v last van roestvorming. Is er ook iets te koop om over het achterscherm heen te lijmen, zoals een kunstof spatbordrand van een golf 1 ofzo? Of is een nieuw binnen en buiten scherm de enige oplossing?
ChrisRS

Re: Wielrand Clio 16v

Bericht door ChrisRS »

16valves schreef:tot mijn grote verbazing heeft de achterste wielrand van mn clio 1 16v last van roestvorming.
Het zou mij meer verbaast hebben als je hier geen last van had :laugh4:
16valves
forum starter
Contacteer:

Bericht door 16valves »

Was ook een beetje sarcastisch bedoeld :sneaky:
Maar die rand erover heen is meer voor het uiterlijk en hoeft maar een jaartje mee te gaan, vind zo'n verotte wielrand namelijk ook niet echt mooi staan...
david broes

Bericht door david broes »

16valves schreef:Was ook een beetje sarcastisch bedoeld :sneaky:
Maar die rand erover heen is meer voor het uiterlijk en hoeft maar een jaartje mee te gaan, vind zo'n verotte wielrand namelijk ook niet echt mooi staan...
je kunt dat beter gelijk maken , iets over zetten heeft idd. geen zicht voor 't renault oog.
david
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Heeft Heuts/Brezan/Halfrots niet van die mooie chrome randjes? Neem gelijk van die opplakbare luchtinlaten mee! En van die racevlagstickers voor om je deursloten heen! :worship: :worship:
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
16valves
forum starter
Contacteer:

Bericht door 16valves »

Vind chroom niet echt mooi, en de rest heb ik al :sneaky:
Maar gewoon nette en subtiele kunstof wielranden hoeft helemaal niet te misstaan, tis ook een donkere auto, en desnoods spuit je ze toch gewoon in kleur van de auto? :thumbsup:
kanarie

Bericht door kanarie »

R27 schreef:Heeft Heuts/Brezan/Halfrots niet van die mooie chrome randjes? Neem gelijk van die opplakbare luchtinlaten mee! En van die racevlagstickers voor om je deursloten heen! :worship: :worship:

:laugh4: :laugh4: :smash:

vooral ook heel serieus hier op in gaan :P LOL
16valves
forum starter
Contacteer:

Bericht door 16valves »

Ga overal op in, en was beetje sarcastisch bedoeld :wink:
Maar een heel nieuw binnen en buitenscherm word um niet, dus vroeg me af of iemand een (serieus) alternatief heeft om de wielrand weer een jaar of zo netjes te hebben. Dus wat er een beetje past zoals bijv de kunstof randen van een golf 1 :smash:
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

Heb ook al eens zitten denken aan zoiets.
Heb pas een site gevonden waar ze ook wielbogen en alles verkopen voor oa saxo. Das een heel setje.
Denk dat je wel zoiets zou kunnen nemen, zo'n setje wielbogen van bv een golf, saxo oid. Als je dat dan inderdaad mooi kleurtje geef....
16valves
forum starter
Contacteer:

Bericht door 16valves »

Dat bedoel ik :thumbsup: maar op welke site vind je zoiets? Lijkt me veel makkelijker en goedkoper dan nieuw binnen en buitenscherm, en staat wel apart :smash:
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. Die nieuwe Swift zie je vaker in het wit met kunststof wielranden. De Mini trouwens ook. Misstaat absoluut niet.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
16valves
forum starter
Contacteer:

Bericht door 16valves »

Gelukkig :thumbsup: Hoopte alleen dat iemand een site wist waar je die dingen kunt bestellen, en dat iemand al uitgezocht had welke een beetje redelijk passen op een clio 16v :driving:
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

Ben er ook eens mee bezig geweest ...
http://clioclub.info/viewtopic.php?f=16 ... verbreders" onclick="window.open(this.href);return false;
Had toen het idee om een setje van een Golf er op te timmeren ipv die autostyle 'randjes'.
Toen kwam ik op het idee van die 'wheel arches' en aangezien Saxo's en Peugotjes beetje zelfde soort auto's zijn qua maat ... En ben toen een site tegen gekomen waar ze de 'Sypher' kit hadden en voor de gein die eens op een Clio zitten plakken, alleen met me eigen sideskirts dan.

Heb ook een x-aantal sites gevonden waar je die dingen kan bestellen. Deze is van die kit.
http://www.m-99.co.uk/Car_Bodykits/Citr ... _saxo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ander voorbeeld
Moet je gewoon eens op ebay, google oid gaan kijken naar 'wheel arch'. Dan kom je wel een hoop tegen.
http://cgi.ebay.co.uk/Vauxhall-Opel-Cal ... 0486665013" onclick="window.open(this.href);return false;
Of deze
http://www.nicedeals.co.uk/product_info ... de952d28e7" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carstyleplus.co.uk/Vauxhall_ ... tigra.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy R
forum member
Contacteer:

Bericht door Sandy R »

Voor dat er allemaal gespoten en wel
er netjes op zit ben je ook geld kwijt
waaom dan niet gelijk goed die randjes aanpakken
anders ben je dubbel geld kwijt?
16valves
forum starter
Contacteer:

Bericht door 16valves »

Omdat je deze randen zelf met een spuitbusje op kleur kunt spuiten, en het monteren kun je ook makkelijk zelf, en dat kan ik van de binnen en buitenschermen niet echt zeggen :wink:
En Neonic bedankt voor de links, top :thumbsup:
Sandy R
forum member
Contacteer:

Bericht door Sandy R »

Ow, zelf doen
dan die randjes van een gt turbo zoeken
op mp, die krijg je redelijk passend
stefan_

Bericht door stefan_ »

Zou het gewoon ff kaalschuren, plamuur er overheen, en een spuitbusje in kleur bij de dealer halen (kost 7 of 8 euro). Voor dat geld ga ik persoonlijk niet lopen klooien met die randen, wat toch nooit netjes past :thumbsup:
neonic
forum member
Contacteer:

Bericht door neonic »

stefan_ schreef:Voor dat geld ga ik persoonlijk niet lopen klooien met die randen, wat toch nooit netjes past :thumbsup:
't Is maar net aan wat je wil en hoeveel je wil lopen klooien :wink:

Weer gevonden op me pc....
Je hebt ook figuren die zo'n setje op een Saxo timmeren. Staat wel gaaf vind ik, vooral icm die sideskirts.
Alleen wat ie met zijn wielkasten gedaan heb vind ik wel een beetje cru eigelijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gisteren ook nog effe weze kleuren ... Een setje voor een 5GT op een Cliootje
Afbeelding

Had gisteren ook nog een site gevonden waar ze die wielbogen apart verkochten.
16valves
forum starter
Contacteer:

Bericht door 16valves »

Die laatste foto van de blauwe clio ziet er best mooi uit. Wil het alleen een beetje strakker houden, dus zonder die luchtsleuven erin. Maar in combinatie met een nette set sideskirts staat het best leuk zo'n wielrand. Wat voor sideskirts zijn trouwens zijn er trouwens voor een clio 16v, dacht namelijk altijd dat de clio 16v standaard sideskirts had net zoals de 19 b16v, maar dat is dus niet zo...
Zal eens op MP kijken voor wielranden van een 5GT, bedankt voor de tip en alle info/foto's :thumbsup:
Sandy R
forum member
Contacteer:

Bericht door Sandy R »

Zijn ook 5gt die skirts, zo rijd er al een
cliotje rond, is alweer een poos geleden
dat ik die gespot heb...
16valves
forum starter
Contacteer:

Bericht door 16valves »

Oke, das mooi bedankt :thumbsup:
Passen die 5gt skirts trouwens wel een beetje qua lengte op een clio dan? Dacht eigenlijk dat een clio iets langer was als een 5gt, en dan zouden de skirts dus te kort zijn. Maar kga eens kijken voor skirts en de randen van zo'n 5gt, lijkt me best apart staan...
Sandy R
forum member
Contacteer:

Bericht door Sandy R »

Op 5gt.nl staat een complete set te koop
maar is al een heele ouwe ad, maar miss heeft
die gast het nog!

http://5gt.nl/bb/viewtopic.php?f=2&t=467" onclick="window.open(this.href);return false; :thumbsup:
Contacteer:

Bericht door Age »

Als je wel van die randen er op plakt, zou ik denk ik wel al het rotte er goed weg snijden.
En de rest goed in smeren, zodat het niet verder gaat.
Maar staat niet eens zo raar vind ik...
Groet, Age
16valves
forum starter
Contacteer:

Bericht door 16valves »

Das waar, maar je hoeft ook niet aan je schermen te lassen wat ook lang niet iedereen zelf kan, en iets wegslijpen en primeren is natuurlijk makkelijker dan (zelf) een nieuw stuk erin lassen :wink:
Maar staat, als je het netjes pasmaakt, ook best mooi vind ik :driving:
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

mijn wielranden waren ook krokant maar straks niet meer. Za 1 heel klein gaatje in. dat is met polyestermatje en hars goed te doen. Heb de rest in de Fertan gezet. word weer keihard. daarna ff met dun laagje hars ingestreken komt er geen vocht enzo meer bij. straks ff schuren plamuren en kleuren. Denk dat dat wel een jaartje of twee uit houd.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Exterieur (vraag & antwoord)”