Vraagje over mijn woofer..

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Popovich11

Vraagje over mijn woofer..

Bericht door Popovich11 »

Hallo ik heb mij nog niet voorgesteld(doe ik zo even) maar heb toch al een vraagje.

Van een maat heb ik een subwoofer overgenomen en nou wil ik er graag zelf een kist voor maken. Om het aantal liters te achterhalen ben ik bezig de specificaties te achterhalen.

Het gaat om een MTX woofer 12'' thunder x. Maar nu zijn er twee keuzes een dual 4 ohm of gewoon 4 ohm. Wat is het verschil hiertussen? En hoe kom ik erachter welke ik heb?

De dual zou een hogere frequentie hebben..

Gegevens: 12'' woofer, 27.4 - 150 Hz(dual 4 ohm) - 30.7 - 150 Hz (4 ohm), 250 w RMS, 750 watt max. power.

Deze wil ik aansluiten om een excalibur 300.4, gaan deze 2 een beetje samen??

Als ik de woofer in de kist heb moet ik dan ook rekening houden met de afstand van de spoel naar het houtwerk?

Mijn dank is groot!!

Groeten Tim
neonic
forum member
Contacteer:

Re: Vraagje over mijn woofer..

Bericht door neonic »

Het gaat om een MTX woofer 12'' thunder x. Maar nu zijn er twee keuzes een dual 4 ohm
of gewoon 4 ohm. Wat is het verschil hiertussen? En hoe kom ik erachter welke ik heb?
Effe op de site kijken denk :wink:
Zover ik weet hebben 'dual' altijd 2 setjes aansluitingen.
Deze wil ik aansluiten om een excalibur 300.4, gaan deze 2 een beetje samen??
Hangt beejte aan het vermogen (rms) af. Heb gelezen dat je versterker iets meer vermogen moet kunnen leveren zodat deze de spoel in bedwang kan houden, zoals ze dat leuk zeggen.

Voor de rest ... zijn wel een x-aantal dingen waar je op moet letten ivm inhoud en alles. Maar kzou eens kijken op bv 12vhifi.nl
Daar kan je het één en ander vinden, ook wat subs / kisten betreft.
kanarie

Bericht door kanarie »

neonic schreef:Hangt beejte aan het vermogen (rms) af. Heb gelezen dat je versterker iets meer vermogen moet kunnen leveren zodat deze de spoel in bedwang kan houden, zoals ze dat leuk zeggen.
volgens mij is een buffer van 50 watt rms een mooie waarde. dus de versterker heeft dan 50watt rms meer dande speaker/sub die je er op aan sluit
cleaningcreations

Bericht door cleaningcreations »

56l is mooie inhoud voor een gepoorte kist van mtx.
Zoals deze hier http://www.mtxaudio.eu/spip.php?article1184" onclick="window.open(this.href);return false; afmetingen staan eronder
Popovich11

Bericht door Popovich11 »

Bedankt voor de reacties ik heb een kant en klare kist gehaald en het klinkt mij goed genoeg;)
Alle troep nu nog even mooi afwerken.
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”