Gasklephuis van 1.4 op 1.2
Gasklephuis van 1.4 op 1.2
Is er iemand die toevallig weet of het gasklephuis van een 1.4 8v past op een 1.2 8v?
zou alleen interessant zijn als de diameter van de gasklep groter is, want dit zal best wat schelen.
dusss.... anyone?
zou alleen interessant zijn als de diameter van de gasklep groter is, want dit zal best wat schelen.
dusss.... anyone?
Re: Gasklephuis van 1.4 op 1.2
hmm dat is jammer. je weet toevallig niet welke er eventueel wel op past?
volgens mij heeft elke type/ uitvoering z'n eigen model. helaas
maar wacht even de reacties van anderen af.
maar wacht even de reacties van anderen af.
Ik weet dat je bij een Cinquecento 1.1 sporting heel veel keus hebt. Dus ik dacht; waarom zou mijn Clio dat niet hebben? Toch maar een keer naar de sloop even vergelijken met andere modellen.
Hangt er een beetje vanaf, alles waar bosch spi opzit is makkelijk uitwisselbaar.
Waarom zou je dat willen trouwens? Voor meer vermogen hoef je het niet te doen,
het blijft een 1.2 en het wordt nooit snel
Waarom zou je dat willen trouwens? Voor meer vermogen hoef je het niet te doen,
het blijft een 1.2 en het wordt nooit snel

Toch ben ik ervan overtuigd dat ik het ga merken. Het is dan misschien een licht blokje met 60 pk, maar juist daarom merk je elke pk extra.
Het is trouwens een mpi blok
Het is trouwens een mpi blok
dat hebben meer mensen.... Die denken dat ze het merken....
Denken ze ook altijd als ze er een powerfilter opzetten...
Succes
Denken ze ook altijd als ze er een powerfilter opzetten...
Succes

Tot je het verschil voor en na op de vermogensbank meet en je erachter komt dat je zelfs minder vermogen hebt omdat je opening te groot is en de lucht niet meer goed met de benzine mengt. De meeste motoren, zeker die van de franse en italiaanse merken zitten vanaf de fabriek al goed in elkaar. Daar ga je met dat soort trucs geen winst halen, alleen maar verlies.
Toevallig heeft een maatje van me een Fiat Cinquecento 1.1. Voor die motoren zijn er diverse uitwisselbare gasklephuizen. Er is zelfs een vermogenstoename gemeten van 12.5%. Dit is gemeten op een vermogensbank.Maarten Jan schreef:Tot je het verschil voor en na op de vermogensbank meet en je erachter komt dat je zelfs minder vermogen hebt omdat je opening te groot is en de lucht niet meer goed met de benzine mengt. De meeste motoren, zeker die van de franse en italiaanse merken zitten vanaf de fabriek al goed in elkaar. Daar ga je met dat soort trucs geen winst halen, alleen maar verlies.
Natuurlijk moet je een niet te grote diameter nemen. Als je een paar mm groter gaat, dan krijg je ook niet het effect dat je alleen maar vermogensverlies krijgt, wat inderdaad zo is als je de gasklep te groot maakt.
Ja oke, het kan wel, bij een astra (Dat model begin jaren 90) wil het ook.
Maar bij de 1.2 van renault ga je niks winnen...
Maar bij de 1.2 van renault ga je niks winnen...
Je kan best gelijk hebben hoor, dat zeg ik niet. Maar ik ga het toch proberen. Eventueel in combinatie met andere dingen.
eigenlijk zeg je het zelf al.....
het helpt bij een FIAT..... Zoek nu is het Fiat logo op jou auto??
het helpt bij een FIAT..... Zoek nu is het Fiat logo op jou auto??