RSI loopt slecht met powerfilter.

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Jeff 16V

RSI loopt slecht met powerfilter.

Bericht door Jeff 16V »

Ik heb hier een filmpje van hoe de RSI loopt met ze powerfilter.
Op de andere RSI heb ik dit probleem ook gehad maar ik weet echt niet meer hoe ik het toen oploste :huh:

Ik denk dat het aan 1 of andere sensor legt... Luchtmassa meter al ernaast gehangen maar daar werd het eerder slechter van. Ik ga die nog ff goed schoonmaken want hij was wat vettig. Bovenop het inlaatspruitstuk zit ook een sensor... Als ik de stekker eraf trek doet hij niks meer. Bij de vorige clio had ik die dacht ik ook schoon gemaakt. Ken iemand vertellen waar die voor is?

En als iemand gewoon weet wat het is natuurlijk ook gelijk vertellen!! :smash:

Hier het filmpje

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: RSI loopt slecht met powerfilter.

Bericht door Vinnie »

als ik me niet vergis is dat de lucht massa meter
is dat gele blokje zeg maar.
schoonmaaken bied vaak de oplossing.

montage is dat de gaatjes in de lucht richting moet zitten :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Maarten Jan

Bericht door Maarten Jan »

Niet om het één of het ander, maar een RSI heeft een MAP sensor, geen LMM :thumbsup:
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Ja dat is dat kastje wat rechtsvoor tegen het schutbord hangt.
Maar wat ken ik er dan aan doen??

(edit) en wat is dat dan voor sensor in die aanzuig buis?
Maarten Jan

Hoe loopt die met normaal filter?

Dat ding is volgens mij inlaat temp sensor.
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Heb dat ding op me spruitstuk schoon gemaakt.
En dat ding in de aanzuigbuis.

Het is nog niet over.

Met normaal filter liep de auto goed.
Alleen heel laag stationair (600 toeren)

Nog meer suggesties?
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Hij heb het ook tijdens het rijden... Dan houdt hij opeens in....

Als ik dan ff volgas geef pakt hij weer op, of ff gas los laat dan pakt hij ook weer op....
Maar betekend dit dat ik geen ander filter op een rsi ken zetten??

En ken je een clio niet resetten? De ECU zeg maar. Dat kon bij een 205 wel en dan als je hem starte ging hij zelf alle sensors af en zo en dan liep hij weer goed.

Misschien ff de accupool eraf ofzo....

[edit] als hij koud is loopt hij wel goed......
Synchro
beginner
Contacteer:

Bericht door Synchro »

lamda?
JelteRSi

Bericht door JelteRSi »

Ecu resetten is geloof ik accu kabels er even nachtje vanaf halen.. je kunt t altijd even proberen vanacht...
jochem

Bericht door jochem »

Resetten ....beide accupolen los maken en dan ff tegen elkaar houden.

Open filter is wel leuk voor het geluid maar voor de prestaties is het niet echt veel beter ....
Teveel warme( van de motor) lucht ipv koude die ie voor bij de bumper aanzuigt
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Daarom heb ik hem dus al zo dicht mogelijk achter de koplamp gehangen.... En hij is ook meer voor het geluid.

Lamda is het denk ik neit want op me vorige RSI had ik hetzelfde met een openluchtfilter. En met de ori rijd hij gewoon goed eiglijk....

Accu polen tegen elkaar houden is niet echt een geslaagd plan lijkt mij... Er blijft vaak nog wel een restje spanning in het circuit dus dan krijg je alleen vonkjes... Heb net heel ff de accu eraf gehaald en weer erop dat haalde niks uit.... Ik ken nog proberen het gashuis schoon te maken... Maar ja ik denk toch dat het aan het filter licht.

Zijn er geen andere mensen die een rsi met open luchtfilter hebben?
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

bij mij zit een cold air intake van sparco.
loopt als een bom :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

ja dus het moet kennen......
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

ik heb al gehoord dat de bougie's misschien ook aan vervanging toe zijn vanwege een andere verbranding, of het hele rotor zootje met kapje enz....

Morge ieder geval ff het hele gashuis schoonmaken.......
Tamael^

Bericht door Tamael^ »

Jeff 16V schreef:ik heb al gehoord dat de bougie's misschien ook aan vervanging toe zijn vanwege een andere verbranding, of het hele rotor zootje met kapje enz....

Morge ieder geval ff het hele gashuis schoonmaken.......
voor een niet renailt expert klinkt als zuurstof overschot. gasklep schoonmaken kan helpen maar denk eerlijk gezecht dat de gasklep net iets dichter moet gesteld worden met een open lucht filter.

lambda meten geeft duidelijkheid. tussen zwart en grijs mooi pendelend tussen 200 en 700 milivolt. blijft die te laag heb je te veel zuurstof (of sonde defect.) blijft die te hoog is er te veel brandstof.

tamael
Maarten Jan

Synchro schreef:lamda?
Klinkt inderdaad als lambda :thumbsup:

Kan overigens nooit kwaad om de gehele ontsteking eens te vernieuwen, gasklephuis schoonmaken is ook een goed idee, neem dan gelijk de stappenmotor mee (oorzaak van lage stationair toerental).

Je kan de ecu opnieuw laten inleren, doe je inderdaad door beide accupolen los te nemen en deze tegen elkaar te houden (alle rest stroom in condensators loopt dan weg). Dit kan geen kwaad. Daarna polen nog 20 minuten los laten liggen, dat echt alle stroom weg is. Weer aansluiten, motor starten zonder gas te geven, raak het ook niet aan. Motor gaat daarna een tijdje hoog/laag lopen, wordt steeds minder. Hij kan uitvallen tijdens deze procedure, gewoon weer starten en z'n gang laten gaan. Belangrijkste is het gaspedaal niet aan te raken. Na ongeveer een minuut is het spul opnieuw ingeleerd.

Bericht door deleted user »

Jeff 16V schreef:ja dus het moet kennen......
Jep ik had een k&n 57i kitje op de rsi gezet :thumbsup:
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Nu had hij het eerst nog. Na een stuk rijden en een paar keer goed doortrekken was het opeens over :huh:

Straks ff koud starten en stukje rijde kijken of het weg blijft......
jochem

Bericht door jochem »

Jeff 16V schreef: Accu polen tegen elkaar houden is niet echt een geslaagd plan lijkt mij... Er blijft vaak nog wel een restje spanning in het circuit dus dan krijg je alleen vonkjes...

Nee hoor het is geen probleem ......
Ze moeten uiterraard wel los zijn van de accu :laugh4:
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Nou ja ken het als nog proberen.....

En misschien had hij er nou last van vanwege de sneeuw en regen die hier de afgelopen dagen non-stop naar beneden kwam?
Nu is het eindelijk weer droog en me probleem is weg :smash:

Nou ja vanmorge had hij het nog en vanmiddag in het begin.....
Clioboy16v

Bericht door Clioboy16v »

mischien moest de ecu het megsel aanpassen duurt meestal wel effe.
bij mijn 16v kon ik de lucht en alles afstellen met een schroefje boven de lucht klep oftewel gasklep.

gr,s clioboy16v
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Die is alleen voor je stationair op een 16V, dacht ik...

Maar een RSI heb denk ik níet zo'n schroefje...
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Heb op de rsi dus ook zo'n schroefje gevonden :thumbsup:

Heb vandaag gashuis eraf gehad en alles goed schoongemaakt...... Hij loopt nu veel rustiger :thumbsup:

Hij heb alleen nog dat als hij eenmaal warm is hij veelste laag stationair loopt. En als ik ff een stukje tussen 2 stoplichten hem vol door haal... (gisteren een Toyota Corolla die dacht het te winnen 1-0 voor mij) Dan als ik rustig weer af rem en de koppeling net voor ik stalstaan indruk, dan valt hij terug naar 400 toeren en gaan ff het accu lampje enz. knipperen, dan gaat ie weer 600 toeren lopen.

zal dit de lamba zijn? Ken ik de lamba ook gewoon op weerstand doormeten? Meestal is toch 1 draad dan gewoon onderbroken of zie ik dat verkeerd?

En zo'n Lamba zal wel een duur sensortje wezen.... Maar ja voor de apk moet die het ook doen want anders zal wel weer een te hoge CO hebben....
Clioboy16v

Bericht door Clioboy16v »

wat helpt de benzine van nu word steed slechter ik had het zelfde probleem alleen bij mij viel die minder ver terug.

is injector reiniger gooi je bij de benzine er in werkt goed kun je altijd proberen voor 10 euro ofzo.

gr,s clioboy16v
Tamael^

Bericht door Tamael^ »

Jeff 16V schreef:Heb op de rsi dus ook zo'n schroefje gevonden :thumbsup:

Heb vandaag gashuis eraf gehad en alles goed schoongemaakt...... Hij loopt nu veel rustiger :thumbsup:

Hij heb alleen nog dat als hij eenmaal warm is hij veelste laag stationair loopt. En als ik ff een stukje tussen 2 stoplichten hem vol door haal... (gisteren een Toyota Corolla die dacht het te winnen 1-0 voor mij) Dan als ik rustig weer af rem en de koppeling net voor ik stalstaan indruk, dan valt hij terug naar 400 toeren en gaan ff het accu lampje enz. knipperen, dan gaat ie weer 600 toeren lopen.

zal dit de lamba zijn? Ken ik de lamba ook gewoon op weerstand doormeten? Meestal is toch 1 draad dan gewoon onderbroken of zie ik dat verkeerd?

En zo'n Lamba zal wel een duur sensortje wezen.... Maar ja voor de apk moet die het ook doen want anders zal wel weer een te hoge CO hebben....
een 2e hands lambda sensor kost bij mij 35 euro. nieuwe 135. doormeten doe je door bij warme motor tussen grijs en zwart (of bij missende grijze de massa van voertuig) te gaan meten. waarde moet mooi pendelen tussen 300 en 700 mv stationair. zommige motoren doen het pendelen iets extremer maar dat maakt niet uit. als die standaard meer als 700 aangeeft heb je te veel brandstof (en is de sonde zeker heel) maar als die lager als 600 aangeeft en niet pendeld kan je 2 problemen hebben. 1 is een zuurstof overschot en de andere is een vervuilde of defecte sonde.

als je niets meet heb je een defecte sonde. maar dat was denk ik duidelijk.

tamael
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”