Accu zwak/kapot?
Geplaatst: 27 jan 2010 08:33
Vanochtend was het weer zover. M'n boordcomputer gereset naar nul(verbuik/dagteller e.d.). Ik weet eigenlijk wel zeker dat hij gereset is tijdens de start.
Als ik hem start hoor ik een heel kort start geluidje gevolgd door een seconde stilte. Daarna wederom een heel kort geluidje en hij slaat meteen aan. Startproblemen heb ik dus (nog) niet. Voor mijn gevoel is de accu op z'n eind omdat ie de startmotor nauwelijks een slag in de rondte krijgt. Gelukkig is één slag genoeg voor m'n motor omdat ie zo snel aanslaat.
Voordat ik een nieuwe accu bestel, zijn er misschien nog andere dingen die dit kunnen veroorzaken(startmotor)? Ik gebruik mijn auto ongeveer 1 a 2x per week en rij dan 2x 8km, gevolgd door weer een week stilstand. Wat mij een tijdje geleden wel opviel is dat ie bovengenoemd verschijnsel ook wel eens heeft als ie een flink stuk gereden heeft(+150km), even een tankstop en je merkt dat ie de startmotor net rond kan krijgen. Ik heb nog nooit een lege accu gehad overigens.
Tis een Clio 2 ph1 1.6 16V bj2000 voor degene die mijn auto niet kennen.
Als ik hem start hoor ik een heel kort start geluidje gevolgd door een seconde stilte. Daarna wederom een heel kort geluidje en hij slaat meteen aan. Startproblemen heb ik dus (nog) niet. Voor mijn gevoel is de accu op z'n eind omdat ie de startmotor nauwelijks een slag in de rondte krijgt. Gelukkig is één slag genoeg voor m'n motor omdat ie zo snel aanslaat.
Voordat ik een nieuwe accu bestel, zijn er misschien nog andere dingen die dit kunnen veroorzaken(startmotor)? Ik gebruik mijn auto ongeveer 1 a 2x per week en rij dan 2x 8km, gevolgd door weer een week stilstand. Wat mij een tijdje geleden wel opviel is dat ie bovengenoemd verschijnsel ook wel eens heeft als ie een flink stuk gereden heeft(+150km), even een tankstop en je merkt dat ie de startmotor net rond kan krijgen. Ik heb nog nooit een lege accu gehad overigens.
Tis een Clio 2 ph1 1.6 16V bj2000 voor degene die mijn auto niet kennen.