Clio III 2006 - Dashboard en deurpanelen verwijderen
Clio III 2006 - Dashboard en deurpanelen verwijderen
Hallo mede clio-bestuurders,
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Clio III 1.4 Team Spirit uit 2006. Na dat ik hem opgehaald heb bij de dealer ben ik gelijk door gereden naar een car-hifi zaak om het één en ander aan muziek te upgraden.
Ik wil voor in het dashboard en in de deur nieuwe speakers plaatsen. Ook achter in de hoedenplank wil ik speakers monteren en in de kofferbak komt een sub en de versterker.
Maar hoe krijg je in vredesnaam het dashboard en de panelen er af.
Ik heb het dashboardkastje er al uit liggen, maar hoe het dashboard er af gaat kan ik nergens terug vinden.
Ik ben redelijk technisch maar van auto's heb ik geen verstand.
Mvg,
Twan
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Clio III 1.4 Team Spirit uit 2006. Na dat ik hem opgehaald heb bij de dealer ben ik gelijk door gereden naar een car-hifi zaak om het één en ander aan muziek te upgraden.
Ik wil voor in het dashboard en in de deur nieuwe speakers plaatsen. Ook achter in de hoedenplank wil ik speakers monteren en in de kofferbak komt een sub en de versterker.
Maar hoe krijg je in vredesnaam het dashboard en de panelen er af.
Ik heb het dashboardkastje er al uit liggen, maar hoe het dashboard er af gaat kan ik nergens terug vinden.
Ik ben redelijk technisch maar van auto's heb ik geen verstand.
Mvg,
Twan
Re: Clio III 2006 - Dashboard en deurpanelen verwijderen
Wil je je complete dashboard er uit halen?
Dat bakje waar je boardcomputer of tomtom zit kan je los klikken. en schermpje eruit halen (zit schroefje achter)
tellerunit eruit halen (schroefje achter)
aan beide zijkanten van het dashbord zitten 2 kleine kapjes die je los kan klikken (schroefjes achter)
middenpaneel kan je zo los trekken met beleid
en middenconsole eruit halen
en onder je bijrijders airbag zitten 3 m6tjes geloof ik
stelt niet veel voor had binnen 2,5 uur mijn oude dashboard eruit , nieuwe airbags geplaatst en nieuw dashbord...
maar waarom wil je voor nieuwe speakers je complete dashbord eruit halen?
Gr
Dat bakje waar je boardcomputer of tomtom zit kan je los klikken. en schermpje eruit halen (zit schroefje achter)
tellerunit eruit halen (schroefje achter)
aan beide zijkanten van het dashbord zitten 2 kleine kapjes die je los kan klikken (schroefjes achter)
middenpaneel kan je zo los trekken met beleid
en middenconsole eruit halen
en onder je bijrijders airbag zitten 3 m6tjes geloof ik
stelt niet veel voor had binnen 2,5 uur mijn oude dashboard eruit , nieuwe airbags geplaatst en nieuw dashbord...
maar waarom wil je voor nieuwe speakers je complete dashbord eruit halen?
Gr
Ik moet ook nieuwe kabels trekken en wil de filters ergens onder het dashboard verstoppen (als dat mogelijk is)
Onder dashboard is plaats zat, en stelt ook niet echt mega veel voor om eruit te halen
Mooi.
Ik heb inmiddels een pdf gekregen van Renault zelf. Het is inderdaad niet veel werk. Je moet er wel lef voor hebben om alles zo maar los te "rukken".
Ik heb inmiddels een pdf gekregen van Renault zelf. Het is inderdaad niet veel werk. Je moet er wel lef voor hebben om alles zo maar los te "rukken".
- Contacteer:
Misschien handig om die pdf online te zetten?twanneman schreef:Mooi.
hebben wij er ook wat aan...

Groet, Age
Inderdaad, toen ik dat las dacht ik er gelijk aan om dat ook te typenAge schreef:Misschien handig om die pdf online te zetten?
hebben wij er ook wat aan...

Ik ben er ook gewoon aan begonnen zonder dat ik precies wist hoe het vast zat. Moet echt wel lukken!twanneman schreef:Mooi.
Zou je dat pdfje online willen zetten? Ben wel benieuwd hoe dat er allemaal uit ziet

- Contacteer:
dank u.
Meteen maar ff opgeslagen, wie weet komt het nog eens van pas

Meteen maar ff opgeslagen, wie weet komt het nog eens van pas
Groet, Age
thx, ik sla hem vanavond ook wel op als ik thuis ben. 

damn, dit had ik 4 maand terug moeten hebben!!! vooral deurklinken zitten echt verrot vast!!
overigens, het demonteren van die roosters (wat niet nodig is voor demontage dashbord) gaat niet zo makkelijk als dat ze voorstellen.. begin daar maar niet aan
overigens, het demonteren van die roosters (wat niet nodig is voor demontage dashbord) gaat niet zo makkelijk als dat ze voorstellen.. begin daar maar niet aan

hey mensen, kan iemand mij die pdf eens sturen aub, want de link doet het niet meer, maar kan die pdf wel gebruiken!
e-mail: kielserat21@hotmail.kom
alvast bedankt
e-mail: kielserat21@hotmail.kom
alvast bedankt
Ik zou ook graag het pdf-je een keer doorlezen! Kan iemand het online zetten? Danku! 

On-line zetten niet, maar die MR393Clio5 heb ik wel (en nog een paar)...
ik had graag het pdf gehad van de clio 3.. wie kan me dit bezorgen aub?!
- chiphazzard_01
- beginner
- Contacteer:
Even GOOGLE'n en je hebt `m zo
http://philch.free.fr/clio/clio3/MR393CLIO5.pdf
Net nog zelf gedownload

http://philch.free.fr/clio/clio3/MR393CLIO5.pdf
Net nog zelf gedownload

Keep looking forward, but don't forget where you came from
Clio 3 ph1 1.2 16V 2009 Nissan Platina 1.6 16V 2006
Clio 3 ph1 1.2 16V 2009 Nissan Platina 1.6 16V 2006