Veerpootbrug 16V

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Jeff 16V

Veerpootbrug 16V

Bericht door Jeff 16V »

Heey,

Heb het niet kennen vinden..... Maar hoe monteer ik bij een 1.8 16V een veerpootbrug? ik heb die van Shahid gekocht maar de Bobine zit in de weg :thumbsdown:

Resultaat.....

Afbeelding

Is dit altijd zo bij een 16V? En moet ik dus gewoon de bobine naar benden verplaatsen? of is dit gewoon een verkeerde veerpootbrug?

Groete Jeff.
Jeff 16V

Re: Veerpootbrug 16V

Bericht door Jeff 16V »

Het oog bedoel je? waarmee je het blok eruit tilt?
Dirk-Jan

Bericht door Dirk-Jan »

Afbeelding
ik had deze die komt vn een 16v af
ik heb hem nu op mijn rsi pas gemaakt
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

nou dan haal ik dat oog er ook wel af :thumbsup:

En Dirk-jan??? weet je dat als zo'n ding gebogen is dat je dan dus een deel heb wat ken wringen en wat dus beweegd?? Van zo'n veerpoot zal je auto dus niet veel stijver worde.... Daarom moet ik niet zo'n ding :thumbsdown:

gewoon recht ertussen dat ie geen kant op ken :thumbsup:

Nou ook nog 1 voor onderlangs hebben..... en voor achter ook onderlangs..... en een schroefset....... Ding helt veelste veel over :laugh4: :smash:
Maarten Jan

Bericht door Maarten Jan »

Die voor onderlangs heb je al (stabilisator stang).
Ga eerst maar eens de buitenste en binnenste stabilisator stang rubbers
vervangen (half uurtje), dan is het overhellen al een stuk minder.

Hellen wordt voor het meeste bepaald door de stabilisator stangen.
Als je hem gaat verlagen, probeer hem niet verder te verlagen dan het punt waarop je
draagarm omhoog gaat staan. Dat is namelijk nadelig voor je wegligging, de winst van een
lage zwaartepunt is uiteraard meer dan welkom, maar tot op het punt waarop je draagarm omhoog
gaat staan.
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

ja zoveel weet ik er ook wel van :thumbsup: Maar je hebt ook nog een extra stabi die dan net onder je sub door loopt.... En die bussen gaan ik al vervangen door van die plastic powerflex gevallen :thumbsup:

verlagen doen ik ook niet teveel want heb nou af en toe al problemen met heuvels.....
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”