Zonnedak tikt

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
Niek

Zonnedak tikt

Bericht door Niek »

Goedemorgen allemaal

Sinds gisteren heb ik sinds lange tijd weer een Clio. Het is een Clio 2 fase I volgens mij ;) uit 1999. Vandaar mijn aanmelding ook hier. Er zijn een paar dingetjes:
Er zit een heel mooi origineel Renault zonnedak in, maar er zit een 'tik' in die best irritant is. Het klinkt alsof de antenne er tegenaan tikt maar dat is volgens mij niet zo. Herkent iemand dit en is het op te lossen?
Ik heb de 'koplampen'-topics gelezen en volgens mij wel begrepen. Ik heb nu die saaie standaard koplampen en wil dus andere. Zo simpel mogelijk en geen chroom, angeleyes of dat soort toestanden. Hoe pak ik dat nou het beste aan, ik zie wel her en der koplampen te koop maar ik kan daarbij niet goed zie hoe het nu op mijn auto staat. En die hoogteverstelling, als ik links onder mijn stuur zo'n wieltje heb, is dat dan electrische hoogteverstelling of hoef ik me daar niet druk over te maken ?
Alvast bedankt voor een antwoord ! (en ik praat ook teveel, weten jullie dat ook vast :) )
Lee

Re: Zonnedak tikt

Bericht door Lee »

Ik heb hetzelfde "probleem" met me dakje, ik zou het niet weten muziek aan en je hoort het niet. zonder ongein mis dat iemand hier een oplossing heeft?
:wink:
Maarten Jan

Bericht door Maarten Jan »

Er zit aan de voorkant tussen het raam en de bovenkant van de hemel een soort dunne plastic
strip tussen. Dat is je tik, in het begin is die strip namelijk gewoon sterk maar na verloop van tijd wordt dat slap en komt er beweging in. Daar moet je iets aan/op/tussen frommelen dat het niet meer kan bewegen.
Niek

Bericht door Niek »

Aha de vóórkant! Thanx, ik zat steeds aan de sluiting te rommelen.
Thijs Bosmann

Bericht door Thijs Bosmann »

als je terug tikt dan?? misschien is die ervanzelf zat van en houd ie op??

:smash:

Is t opgelost nu??
Niek

Bericht door Niek »

Hmm nog niet, maar ik ben er ook nog niet mee bezig geweest dus dat kan wel :)
powaq

Bericht door powaq »

Mijn zonnedak maakt ook een hoop lawaai en dat is bijzonder irritant eigenlijk. Ik weet niet echt of ik het een "tik" zou noemen, zit ook een piepje aan. Het dak open en dicht doen helpt een beetje maar niet voor lang. Zou dat dezelfde oorzaak hebben ? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat die dakjes een productiefout hadden en dat die inderdaad allemaal gingen rammelen waar niet veel aan gedaan kon worden.
Niek

Bericht door Niek »

Tja, ik kan het befaamde 'stripje' niet vinden moet ik zeggen. Of moet ik het dak los schroeven eerst ?
Engee
über forummer
Contacteer:

Bericht door Engee »

Bij mij doet die dat wel!!(mail sturen bij pm) :thumbsup:
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Voor zover ik dat weet staat dat wel aan.
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Zal eens in de instellingen neuzen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Exterieur (vraag & antwoord)”