Verlagen en Garantie

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Reload

Verlagen en Garantie

Bericht door Reload »

Ik heb nog zo'n 2 jaar fabrieksgarantie op mijn Clio III. Als ik nu besluit de auto om te bouwen van
een 4x4 naar een normaal type :wink: verlies ik dan ook mijn garantie?
Contacteer:

Re: Verlagen en Garantie

Bericht door Age »

laat je het bij de dealert doen...
Misschien duurder, maar dan misschien nog met garantie?
Groet, Age
Reload

Bericht door Reload »

Voor zover ik weet heeft Renault geen veren voor een Clio in de aanbieding... :thumbsdown:
kanarie

Bericht door kanarie »

mischien zelf veren meenemen, en dan veren door dealert onder laten maken. Maar lijkt me beetje krang dat ze die nie zouden hebben. Anders moet je frank is vragen die heb het iig wel door de dealert laten doen ;)
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

Ik heb deze zelfde vraag gesteld bij de dealer waar ik mijn Clio 3 maanden geleden gekocht heb:

Bij verlaging verlies je de garantie op alles wat te maken heeft met het rijwielgedeelte en de versnellingsbak.
Originele spullen van Renault zijn er niet om een Clio III te verlagen. Voor de Clio II zijn die veren er wel.

Zit met hetzelfde probleem, maar ik ga toch gewoon die 2 jr uitzitten (1,5 maand voorbij). Stel dat ik toch om de één of andere fabrikagefout iets krijg en zij hebben de mogelijkheid om het af te geven op die verlagingsveren, dan is 't toch zonde van de centen....

Maar die keuze is ieder voor zich. Maar je garantie vervalt in ieder geval wel.

Gr,
Bart
Tijdloos, zo'n clio.....
Reload

Bericht door Reload »

Dat is dus een zelfde soort antwoord wat ik al een keer had gehoord...

Vreemd dat er voor de Clio 2 en ook bijvoorbeeld de Modus wel een
setje te krijgen is bij de dealer...

En volgens mij heeft Frank het door 'Bert' laten doen...
Lee

Bericht door Lee »

Mischien een rare vraag maar wat heeft verlagen te maken met je versnellingsbak?
kijk op je onderstel begrijp ik , hou er wel rekening mee dat er op verlagingsveren ook gewoon 3-5 jaar garantie zit. denk dat heel het verhaal wel mee valt...
Dnns

Bericht door Dnns »

Gewoon de Clio verlagen, gaat er iets kapot aan je ophanging, gewoon originele veren er weer onder en naar de dealer! :thumbsup:
Reload

Bericht door Reload »

Dnns schreef:Gewoon de Clio verlagen, gaat er iets kapot aan je ophanging, gewoon originele veren er weer onder en naar de dealer! :thumbsup:
Niet iedereen heeft een brug in zijn garage... en stel dat het ding kapot gaat op de snelweg en
door de Renault EnRoute sleepdienst naar de Renault garage word gebracht... :bigcry:

Moet het er thuis nog maar eens over hebben, maar ik denk dat ik nog 2 jaar rustig mee kan
doen aan Parijs-Dakker... :smash:
ClioB
forum member
Contacteer:

Bericht door ClioB »

Lee schreef:Mischien een rare vraag maar wat heeft verlagen te maken met je versnellingsbak?
kijk op je onderstel begrijp ik , hou er wel rekening mee dat er op verlagingsveren ook gewoon 3-5 jaar garantie zit. denk dat heel het verhaal wel mee valt...
Alleen de veren hebben idd garantie dan, maar alle andere zaken niet. Denk dat je je dan inderdaad geen zorgen hoeft te maken om de veren, maar alles er omheen wel... Als je de onderdelen van je onderstel/aandrijflijn eventjes gaat opzoeken qua kosten, dat 't toch verstandiger is om te wachten. En dan nog eventuele manuren.

Wat 't te maken heeft met de versnellingsbak weet ik ook niet, maar dat is het antwoord wat ik kreeg van de dealer. Op 't moment dat jij daar met je kapotte Clio 3 staat, denk ik niet dat het heel zinvol zal zijn om die discussie aan te gaan met je dealer, omdat het duidelijk is vermeld. Maar als iemand hier weet waarom het is, dan hoor ik dat ook graag.

En aangezien een nieuwe Clio meestal ook in onderhoud zal blijven in eerste instantie van de verkopende garage, zul je ook voor een beurt de verlaging weer ongedaan moeten maken.
Dus 2x €150,- voor het demonteren en monteren + uitlijnen en koplampen afstellen etc van de veren per onderhoudsbeurt (van tevoren en naderhand weer verlagen). In 2 jaar twee beurten, dus is al €600,- aan wisselkosten... :rolleyes3:

Succes met de beslissing! En verlagen rijdt inderdaad super, dus wat dat betreft is dat een goede keuze. Maar wanneer.... :mad:

Gr,
Bart
Tijdloos, zo'n clio.....
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

kanarie schreef:mischien zelf veren meenemen, en dan veren door dealert onder laten maken. Maar lijkt me beetje krang dat ze die nie zouden hebben. Anders moet je frank is vragen die heb het iig wel door de dealert laten doen ;)
Weet jij meer dan mij... Van mij zijn door mij garage gedaan.
Fabrieksgarantie was al om. En heb 6 maanden Bovag garantie op de auto gekregen daar.
kanarie

Bericht door kanarie »

ohw sorry ik dacht dealer, mijn fout :P
Clio1-1,2

Bericht door Clio1-1,2 »

Vervelende kwestie

Je hebt wel echt materiaal nodig om te verlagen heb je dat niet wordt het erg moeilijk om in een schuurtje te doen.
En al helemaal niet met een auto die niet voor of achteruit meer gaat.
Maar aan de andere kant wat kan der stuk aan de ophanging draagarmpje ?? das 150 euro of een stuur kogel die zijn ook zo vervangen.

Ik denk dat als je der een knap tuv goedgekeurt setje onder zet dat er helemaal niks aan de hand is.
De dealer is gewoon opzoek naar manieren om niet te betalen vooral als het prijzig wordt, zo werkt het in de auto industrie dat heet geld besparen.

su6
Tim
michel88

Bericht door michel88 »

ja net als wat dennis zegt maar aan een onderstel kan bij normaal gebruik weinig kapot
dus zou hem gewoon verlagen :thumbsup:
Michael Hulst

Bericht door Michael Hulst »

Ik zeg ook verlagen. gaat echt niks aan kapot! tenzij je gaat rally rijden.
Anders moet ik nu ook nog 2 jaar en 10 maanden wachten... dacht het niet ;-)

na de vakantie ga ik opzoek naar een mooi setje verlagingsveren.
Als iemand een mooie aanbieding weet?

gr. Mike
Reload

Bericht door Reload »

Michael Hulst schreef:Ik zeg ook verlagen. gaat echt niks aan kapot! tenzij je gaat rally rijden.
Anders moet ik nu ook nog 2 jaar en 10 maanden wachten... dacht het niet ;-)

na de vakantie ga ik opzoek naar een mooi setje verlagingsveren.
Als iemand een mooie aanbieding weet?

gr. Mike
Op marktplaats staat nog een leuk setje...
http://link.marktplaats.nl/246103789" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”