Beste optie voor CarPlay

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Arnold
beginner
Contacteer:

Beste optie voor CarPlay

Bericht door Arnold »

Goedemorgen,

Gisteren de eigenaar geworden van een Clio 4 estate Bose. Deze is voorzien van een RLink radio en wat ik hier al heb gevonden is dit altijd een R Link 1 en is het niet mogelijk om CarPlay daarop te activeren.

Aangezien CarPlay voor mij een must is, wat is de beste optie ?

Een oem ombouw, dus met orginele onderdelen ? Ik heb gelezen dat een ombouw van Rlink(1) naar MediaNav niet te doen is ? Maar mischien een ombouw naar Rlink 2 wel ?

Een losse CarPlay module ? Ik kan ze niet vinden voor een Clio maar wie weet. Dit is een los kastje die je activeert door bijv 2x op een knop te drukken die "over" je normale scherm dan carplay laat zien.

een Ali radio, iemand ervaringen mee ? Zoja welk type en is de boordcomputer nog te bedienen ??

Ik ben niet vies van een beetje sleutelen en programmeren maar wil niet het wiel opnieuw uitvinden ;)

Arnold
Matramur
forum starter
Contacteer:

Re: Beste optie voor CarPlay

Bericht door Matramur »

Ombouw naar medianav lijkt me even veel werk als een willekeurige aftermarket radio.

Carplay op Rlink wordt helemaal niet ondersteund, latere versies enkel android auto.
-------
Clio IV 1.6 RS station '13('14 donor)
Clio IV 1.5 Dci hatchback '13 388.000km
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Ik heb geen idee wat makkelijker is, de R-Link module zit onder je dashboard waarbij bij de Medianav alles achter het scherm zit. Ik heb ook geen idee of de kabels en stekkers overeen komen. Als de stekkers al overeen komen dan moet het sowieso wel al werken aangezien van een oude Medianav naar een nieuwe letterlijk de stekkers uit de oude halen en in de nieuwe doen en het werkt.

Waarschijnlijk zal je de kabels moeten verlengen, kabels bijtrekken lijkt me sterk aangezien je met een R-Link meer kan dan met een Medianav.

Zoals Matramur zegt, beide zal even veel werk zijn. Persoonlijk zou ik voor een Medianav gaan want dat ziet er naar mijn mening beter uit. Het grootste probleem van dat is dat een Medianav met het model nummer: LAN5810WR0 en SW versie: 1.0.13.x vinden nog het moeilijkst zal zijn.

Er staat een Medianav te koop zonder informatie bij Opdam https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /13604322/ Misschien even mailen of bellen om welke versie het gaat.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Als carplay een must is had je dat beter kunnen bedenken voor je de auto kocht....

Ik dacht dat er hier wel iemand is die de ombouw gedaan heeft van R-link naar Medianav of andersom.
Plug and play is het sowieso niet voor zover ik weet
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Arnold
beginner
Contacteer:

Bericht door Arnold »

jeroen33 schreef: 27 mar 2022 19:28 Als carplay een must is had je dat beter kunnen bedenken voor je de auto kocht....
Een radio is makkelijker te vervangen dan 10 opties toevoegen is mijn ervaring.
jeroen33 schreef: 27 mar 2022 19:28 Ik dacht dat er hier wel iemand is die de ombouw gedaan heeft van R-link naar Medianav of andersom.
Plug and play is het sowieso niet voor zover ik weet
Dat is wel interessant, en daar zou ik graag meer over lezen. Ombouw naar mediaan heeft ook mijn voorkeur omdat die mooier zit weg gewerkt als een Android radio.
Arnold
beginner
Contacteer:

Bericht door Arnold »

Nou ik ben wat verder.

Ik heb een bedrijf gevonden in Australie dit dit voor elkaar heeft.

Er word gebruik gemaakt van een CarPlay adapter (met ondersteuning voor Wireless CarPlay) en een hdmi lvds scherm interface MET touchscreen!

Ik ben nu aan het zoeken of ik deze onderdelen een beetje hier in de buurt kan vinden zodat het iets scheelt kwa verzendkosten en import rechten.
Word vervolgd dus.

Arnold
RemClio
beginner
Contacteer:

Bericht door RemClio »

Pioneer SPH-EVO62DAB-CLIO is niet goedkoop maar bevalt prima :thumbs:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”