Hallo,
Ik heb een Clio IV grandtour waarvan de nummerplaatverlichting niet meer werkt.
Lampjes vervangen, bleek niet de oplossing...
Dan maar de gebruikershandleiding bij de hand genomen en de zekering gezocht.. Dit bleek jammer genoeg ook geen soulaas te brengen.
Wagen heeft geen automatische wissers/koplampen Dus moet ik schema D gebruiken voor de zekering van de nummerplaatverlichting terug te vinden.
Alleen vind ik de nummerplaatverlichting niet terug in de lijst?
Pagina uit het handboek:
Iemand suggesties onder wat de nummerplaatverlichting kan zitten?
Ook heb ik alle zekeringen nagezien en die zien er allemaal in orde uit??
Alvast bedankt!
Vriendelijke groet
Nummerplaatverlichting
Re: Nummerplaatverlichting
Markeringalichten (stadslicht) links of rechts zitten ze vaak op.
-------
Clio IV 1.6 RS station '13('14 donor)
Clio IV 1.5 Dci hatchback '13 388.000km
Clio IV 1.6 RS station '13('14 donor)
Clio IV 1.5 Dci hatchback '13 388.000km
Ben benieuwd naar de oplossing, ik heb namelijk precies hetzelfde probleem!
Ondertussen had ik wel alle zekeringen één voor één eruit gehaald omdat ik niet veel wijzer werd uit de handleiding, maar zonder succes helaas.
Ondertussen had ik wel alle zekeringen één voor één eruit gehaald omdat ik niet veel wijzer werd uit de handleiding, maar zonder succes helaas.
Had je de zekering visueel geïnspecteerd of had je dat nagemeten. Want soms lijken de zekeringen nog goed terwijl ze dat niet zijn.
Hoe zien de contacten er uit van waar de lampen in gaan en kan je zien dat aller er goed uit ziet. Mocht je een multimeter hebben dan kan je ook nameten of de spanning aanwezig is op die punt.
Hoe zien de contacten er uit van waar de lampen in gaan en kan je zien dat aller er goed uit ziet. Mocht je een multimeter hebben dan kan je ook nameten of de spanning aanwezig is op die punt.
Hier een update van onze clio:
We hebben de zekeringen gecheckt, alleen zou de binnenverlichting dan ook niet moeten werken. Daarna heeft mijn vader de kentekenverlichting nog eens doorgemeten, en jahoor; helemaal geen spanning erop.
Afgelopen zondag samen er een klus dagje van gemaakt en de achterbumper gedemonteerd. Daar zat het stekkertje van de kentekenverlichting helemaal niet aangesloten! Waarschijnlijk al vanaf dag 1 dat hij bij de vorige eigenaar geleverd was en ze de parkeersensoren hadden ingebouwd.
Dat probleem was snel verholpen en toen hebben we ook direct de achteruitrijcamera maar geplaatst. Al met al een klus van 4-5 uurtjes (met name om de achterbumper los te krijgen), maar het resultaat mag er zijn
We hebben de zekeringen gecheckt, alleen zou de binnenverlichting dan ook niet moeten werken. Daarna heeft mijn vader de kentekenverlichting nog eens doorgemeten, en jahoor; helemaal geen spanning erop.
Afgelopen zondag samen er een klus dagje van gemaakt en de achterbumper gedemonteerd. Daar zat het stekkertje van de kentekenverlichting helemaal niet aangesloten! Waarschijnlijk al vanaf dag 1 dat hij bij de vorige eigenaar geleverd was en ze de parkeersensoren hadden ingebouwd.
Dat probleem was snel verholpen en toen hebben we ook direct de achteruitrijcamera maar geplaatst. Al met al een klus van 4-5 uurtjes (met name om de achterbumper los te krijgen), maar het resultaat mag er zijn