DAB/Apple car play

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Jellevillage
beginner
Contacteer:

DAB/Apple car play

Bericht door Jellevillage »

Beste Clio fan,

Nieuw op dit forum en gister mijn eerste Clio opgehaald. Estate Energy TCe 90 Zen. Nu wil ik alleen mijn dab radio instellen maar die blijft bij het zoeken naar zenders hangen bij het eerste streepje. Het betreft een media nav evolution. Versie 9.1.3 en zou ik met deze media nav ook Apple car play kunnen krijgen ?

Jelle.
Mees120
forum member
Contacteer:

Re: DAB/Apple car play

Bericht door Mees120 »

Ten eerste gefeliciteerd met de aankoop!

Over je eerste probleem heb ik eigenlijk geen idee. Wat je kan proberen is het front van de radio lostrekken. Begin aan de onderkant boven de gleuf voor de sleutel te trekken, het gaat best makkelijk, en werk je weg omhoog. Vervolgens de 4 T20 schroeven rond de radio los halen en de bruin, blauw en witte fakra kabels even los kunnen halen en weer goed vast klikken.

Anders weet ik het niet. Het is op het moment nou niet bepaald warm weer dus daar kan het ook niet liggen. DAB+ werkt namelijk minder goed als het warm is.

Over je tweede probleem wel.
Helaas is het bij versie 9.1.3 niet mogelijk om Apple Carplay te krijgen. Dan zal je een nieuwere MediaNav met versie 1.0.13.x moeten vinden. (De 'x' kan 1, 2 of 3 zijn dat maakt niet uit.)

Op het forum zijn al een aantal posts geweest over een nieuwe MediaNav inbouwen. Het moeilijkste is er 1 vinden. Als je er 1 hebt is het precies het zelfde zoals wat ik hier boven beschrijf over de fakra kabels, maar dan alle kabels en die in de nieuwe stoppen en ta da, je hebt een nieuwe radio ingebouwd.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Jellevillage
beginner
Contacteer:

Bedankt voor je reactie mees! Net even contact gehad met stam dealer maar die weten ook niet hoe het zit. Moet langs om uitgelezen te worden voor de dab. De nieuwe media nav moeten we dus naar opzoek.
Jellevillage
beginner
Contacteer:

Ik ben langs de garage geweest voor het niet werken van dab. Hij denk dat het een kabelbreuk is of dat de antenne versterker stuk is. Als hij dit ging doen was ik rond de 250 eu kwijt. Dat ging mij iets te ver voor alleen dab ontvangst. Nu is mij vraag kan ik zelf makkelijk de antenne versterker vervangen en waar zit die verstopt? Of ik zag op internet ook een sharkfin.
https://www.abdshop.nl/clio4-antenne-ha ... gLQU_D_BwE is deze makkelijk te vervangen met de oude antenne?
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Volgens mij zit de versterker altijd in de voet van de antenne met de spriet en ik weet zeker dat die bij de sharkfin daar in zit.

Ik vond de sharkfin zelf goed te vervangen alleen je moet wel bijna alle bekleding van de achterbak loshalen omdat je de hemelbekleding naar beneden moet duwen om er bij te komen. Ik vind hem zelf erg goed staan.
Peugeot 508SW PSE 2024
Brandon92
forum starter
Contacteer:

Bericht door Brandon92 »

Jellevillage schreef: 28 jul 2021 13:13 Ik ben langs de garage geweest voor het niet werken van dab. Hij denk dat het een kabelbreuk is of dat de antenne versterker stuk is. Als hij dit ging doen was ik rond de 250 eu kwijt. Dat ging mij iets te ver voor alleen dab ontvangst. Nu is mij vraag kan ik zelf makkelijk de antenne versterker vervangen en waar zit die verstopt? Of ik zag op internet ook een sharkfin.
https://www.abdshop.nl/clio4-antenne-ha ... gLQU_D_BwE is deze makkelijk te vervangen met de oude antenne?
Heb je de auto gekocht bij die dealer. Dan valt dit toch onder garantie. Aangezien dit niet werkt en je dat wel mag verwachten.
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Dat is 1 ding dat zeker is.
Peugeot 508SW PSE 2024
Jellevillage
beginner
Contacteer:

De garage waar ik heen was geweest was niet de garage waar ik de auto gekocht heb. Heb de auto zonder Bovag garantie gekocht dus dacht dat ik dat wel kon vergeten maar even op internet kijken en idd wettelijke garantie. Moet nu komende woensdag naar de garage waar de auto vandaan komt. Hopelijk kunnen ze het maken.
Brandon92
forum starter
Contacteer:

Bericht door Brandon92 »

Oke, ben benieuwd wat ze ervan zeggen.
Karlok
forum starter
Contacteer:

Bericht door Karlok »

Ik heb nog een antenne liggen met een bruine en witte stekker.
Mees120 schreef: 28 jul 2021 22:27 Volgens mij zit de versterker altijd in de voet van de antenne met de spriet en ik weet zeker dat die bij de sharkfin daar in zit.

Ik vond de sharkfin zelf goed te vervangen alleen je moet wel bijna alle bekleding van de achterbak loshalen omdat je de hemelbekleding naar beneden moet duwen om er bij te komen. Ik vind hem zelf erg goed staan.
Ik vond het best meevallen met de hemelbekleding. Misschien heb ik geen grote handen.
Clio Estate IV ph2 0.9 TCe Limited Edition
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Ja als je weet wat je moet doen is het een stuk beter te doen :) Misschien helpt het ook dat je een estate hebt dan heb je wat meer ruimte
Peugeot 508SW PSE 2024
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”