Nieuw lid, even voorstellen!

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Bassie
beginner
Contacteer:

Nieuw lid, even voorstellen!

Bericht door Bassie »

Eerder had ik al een bericht geplaatst t.a.v. Apple CarPlay fix maar ik had mij nog niet voorgesteld, dus bij deze!

Na lang wikken en wegen toch besloten om (helaas) mijn Citroën DS3 (benzine) weg te doen en te gaan zoeken voor een dieseltje. Wegens nieuwe baan van mijn vriendin (ik werk vrij veel thuis, zij niet) zijn onze km’s/pj van 22k naar 42k gegaan.
Gebaseerd op looks en zitpositie waren we allebei zeer gecharmeerd van de 308, maar die 1.6hdi blokken zijn niet altijd even betrouwbaar. Met de opties die wij zochten (pdc v+a, climate control en cruise control) kwamen we steevast uit bij een Clio. Al snel kwamen we een tegen die flink in de opties zat, geen spannend kleurtje (ben ik van) maar verder leuk uitgevoerd:
- Vol LED koplampen
- parkeersensoren v+a met parkeerassistent en camera
- climate control
- Bose sound
- stoelverwarming
- Hill assist

Volgens de verkoper is het mogelijk om op dit type via de OBD2 hack Apple CarPlay te installeren, volgens forumleden niet, dat wordt dus nog even spannend :) Nu nog even opzoek naar dakdragers (voor de racefietsen) en evt een hoedenplank want die ontbreekt.

Afbeelding
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Re: Nieuw lid, even voorstellen!

Bericht door jeroen33 »

Mooie auto. Ik ben juist van Clio naar 308 gegaan. Beide zijn gewoon betrouwbare motoren.
Wilde de verkoper geen hoedenplank voor je bestellen? Het lijkt er op dat je hem bij een dealer hebt gekocht. Zou wel zo netjes zijn als die hem er gewoon bij levert...

Waar kom je vandaan? Ik heb nog Thule dakdragers liggen die ik op de Clio heb gebruikt.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Bassie
beginner
Contacteer:

Re: Nieuw lid, even voorstellen!

Bericht door Bassie »

Ha Jeroen,

Woon in Haarlem! Het was mij bij de proefrit niet opgevallen dat hij ontbrak (ook niet echt op gelet eigenlijk..). Achterruiten zijn vrij fors geblindeerd dus het is geen ramp, maakt het alleen wel af.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”