Medianav update

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Orbeatle
beginner
Contacteer:

Medianav update

Bericht door Orbeatle »

Hi allemaal, mijn eerste post op dit forum ;).
Vorige week heb ik een Clio Estate 1.5 diesel gekocht uit 2015. Fijne auto, rijdt als een zonnetje en het was ook nog eens een goeie deal :D.

Nu zag ik dat mijn medianav software versie in de auto nogal achterloopt, weet 't even niet meer uit m'n hoofd maar versienummer was iets van 4.0.5 oid. Ik wil deze graag upgraden naar de laatst mogelijke versie. Ik heb dit forum flink af zitten struinen maar ik kom niet echt tot een duidelijk antwoord, dus vandaar deze post.

Ik zie veel dingen over het downloaden van een Renault toolbox maar dat gaat vooral over het updaten van kaarten, maar het updaten van systeemsoftware zie ik eigenlijk niets over. Kan iemand hier me heel eenvoudig uitleggen hoe dat in z'n werk gaat? Alvast bedankt!
Brandon92
forum starter
Contacteer:

Re: Medianav update

Bericht door Brandon92 »

Hi, als je het via de officiële weg doet via de toolbox. Dan komt daar ook de laatste versie op te staan. En die wordt vervolgens geïnstalleerd op je medianav. Net als de kaart updates.
Orbeatle
beginner
Contacteer:

Bericht door Orbeatle »

Brandon92 schreef: 11 mei 2021 16:04 Hi, als je het via de officiële weg doet via de toolbox. Dan komt daar ook de laatste versie op te staan. En die wordt vervolgens geïnstalleerd op je medianav. Net als de kaart updates.
Ah oke, dat gaat dus vanzelf!
Top, dan ga ik dat eerst nog even proberen. Kan ik ook zonder kaartupdates die software upgrade uitvoeren?
MrYesterday
beginner
Contacteer:

Bericht door MrYesterday »

naar alle waarschijnlijkheid is je medianav aardig up to date. als je hem verder wil updaten maar 7.0.5 moet dit met mods en dit is een hele rompslomp. Als je android auto wil of apple carplay moet je zelfs je navi helemaal vervangen voor een ander model van een nieuwere auto. Dit is niet moeilijk maar niet goedkoop.
:driving:
Orbeatle
beginner
Contacteer:

Bericht door Orbeatle »

[quote=MrYesterday post_id=440813 time=1620757700 user_id=15523]
naar alle waarschijnlijkheid is je medianav aardig up to date. als je hem verder wil updaten maar 7.0.5 moet dit met mods en dit is een hele rompslomp. Als je android auto wil of apple carplay moet je zelfs je navi helemaal vervangen voor een ander model van een nieuwere auto. Dit is niet moeilijk maar niet goedkoop.
[/quote]

Eigenlijk vind 't ook helemaal prima zoals het nu is maar heb last van de bekende bluetooth hapering bij het afspelen van muziek vanaf mijn Android toestel.
Ik hoop dat een software update toch soelaas zou kunnen bieden. De berichten daarover zijn niet altijd heel positief maar is wel het proberen waard dacht ik.
MrYesterday
beginner
Contacteer:

Bericht door MrYesterday »

Nee de update zal het haperen niet verhelpen. De 7.0.5 mod update wel maar dit is veel werk en werkte ook niet altijd zoals ik wilde of verwachten.
:driving:
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ehhhh,. 7.0.5md installeren is helemaal niet veel werk...
Downloaden van onderstaande link..Op USB zetten en in de auto steken. Upgrade starten en binnen een paar minuten is het klaar en ben je voorgoed van de bluetooth haperingen af.

http://favremod.altervista.org/guida-mn ... ufficiale/

Ik heb destijds van alles geprobeerd, maar dit werkt perfect.
Ook blijven de volume instellingen voor het bellen hiermee bewaard.
Ik heb nooit een nadeel kunnen vinden aan deze software!
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Orbeatle
beginner
Contacteer:

Bericht door Orbeatle »

[quote=jeroen33 post_id=440822 time=1620977503 user_id=13324]
Ehhhh,. 7.0.5md installeren is helemaal niet veel werk...
Downloaden van onderstaande link..Op USB zetten en in de auto steken. Upgrade starten en binnen een paar minuten is het klaar en ben je voorgoed van de bluetooth haperingen af.

http://favremod.altervista.org/guida-mn ... ufficiale/

Ik heb destijds van alles geprobeerd, maar dit werkt perfect.
Ook blijven de volume instellingen voor het bellen hiermee bewaard.
Ik heb nooit een nadeel kunnen vinden aan deze software!
[/quote]

Dat klinkt erg eenvoudig! En dat werkt gewoon met een standaard media nav waar nog nooit iets mee is gedaan?
(waarom quotes in dit forum niet goed werken snap ik overigens niet helemaal..)

EDIT: net even geprobeerd, maar zoals 't hier staat uitgelegd: http://favremod.altervista.org/guida-mn ... ufficiale/
Dat werkt bij mij helaas niet.. USB stick erin gedaan en dan ingeschakeld maar vervolgens gebeurt niets, en als ik via navigatie een update probeer af te dwingen krijg ik de melding dat het opslagmedium niet gevonden kan worden.

EDIT 2: andere USB-stick geprobeerd en toen werkte het wel! Na het installeren van de update kreeg ik ineens Arabische teksten te zien en leek er niks meer te gebeuren dus kreeg ik het enigszins benauwd en zette ik uiteindelijk de auto uit :D, maar daarna ging-ie alsnog verder met de installatie en lijkt het allemaal te zijn gelukt, dus da's mooi!
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ja die Arabische tekens is even spannend haha.
Of het gelukt is kun je zo nakijken bij de softwareversie. En je zou in het menu wat gewijzigde dingen moeten zien natuurlijk
Orbeatle
beginner
Contacteer:

Bericht door Orbeatle »

Ja dat lijkt allemaal goed te zijn gegaan, en het belangrijkste is dat de muziek niet meer hapert dus ik ben er blij mee!
Dus dank nog voor de hulp!
Orbeatle
beginner
Contacteer:

Bericht door Orbeatle »

Wat bij mij overigens niet werkt in die mod is om de klok goed in te stellen. Die staat op een andere tijdzone maar via de instellingen kan ik de tijd niet handmatig wijzigen. Is daar nog wat op te verzinnen?
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Dat komt mij niet bekend voor...
Orbeatle
beginner
Contacteer:

Bericht door Orbeatle »

Bijzonder.. Denk dat ik 't maar gewoon moet accepteren! Of ik probeer de software een keer opnieuw te installeren.
Sisat72
beginner
Contacteer:

Bericht door Sisat72 »

Hoi allen,

Ik heb de upgrade uitgevoerd (Clio4 RS 2015 Duitse import) van 4.1.0 naar 7.0.5. Kreeg ook de Arabische tekens en de MediaNAV start op in het Duits.
(was vanuit de dealer van Duits naar NL gezet)

Weet iemand hoe ik deze weer naar NL krijg ?

Bij voorbaat dankjewel
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Kun je de taal niet gewoon ergens in het menu kiezen?
En anders even een tooltje downloaden om in Windows te komen. Via Micom moet het volgens mij sowieso instelbaar zijn
Sisat72
beginner
Contacteer:

Bericht door Sisat72 »

Klopt, taal gaat via het menu. Waar ik nu achterkwam is dat de vastgelegde radiozenders niet in het geheugen blijven (bij uitzetten MN) en de 'akkoord' button van kaart en/of navigatie niet oplicht en ik dus de navigatie niet kan gebruiken.
Kan ik dat ook via de Micom oplossen ?
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Zenders niet in geheugen komt mij niet bekend voor.
Voor de grijze knop staat of stond bij Favremod ergens een update bestand op de site om dat te verhelpen
Sisat72
beginner
Contacteer:

Bericht door Sisat72 »

Top,klopt helemaal. Na Fravremod Update (versie heeft een raar lang nummer .. . maar toch gedraaid), werkt de navigatie weer. :thumbs:

Alles ziet er nu gelikt uit, ben er super blij mee !!! \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/

En mensen die ik belde via blauwetand gaven eerst aan dat het leek of ik in een vissekom zat te bellen, nu met Sams-A71 klint het vele malen beter. Ook draaide ik media af via deze telefoon (streaming) en af en toe haperde de muziek . . . dit heb ik tot nu tot niet meer gehad.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

:thumbs:
Fijn dat alles weer werkt.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”