Engels Achterlicht.
Engels Achterlicht.
Ondertussen was ik dit al vergeten dat ik dit nog had liggen maar taadaa.
Een tijdje geleden heb ik een Engels achterlicht besteld op ebay. Dit houd in dat in plaats van het mistlicht er een achteruitrij licht zit. Dit is om een of andere rede bij rechts gestuurde Clio's andersom dan bij linksgestuurde.
Na wat gefrummel een extra fitting (voor een rood LED lampje) in de lamp weten te krijgen en ik heb het van de week allemaal aangesloten.
Dus nu heb ik symetrische achterlichten met 2 achteruitrij lichten en zoals origineel aan de linkerkant een rode LED zitten als mistlicht.
(Het witte licht op de grond is de kentekenverlichting, niet de achteruitrij lichten...)
Een tijdje geleden heb ik een Engels achterlicht besteld op ebay. Dit houd in dat in plaats van het mistlicht er een achteruitrij licht zit. Dit is om een of andere rede bij rechts gestuurde Clio's andersom dan bij linksgestuurde.
Na wat gefrummel een extra fitting (voor een rood LED lampje) in de lamp weten te krijgen en ik heb het van de week allemaal aangesloten.
Dus nu heb ik symetrische achterlichten met 2 achteruitrij lichten en zoals origineel aan de linkerkant een rode LED zitten als mistlicht.
(Het witte licht op de grond is de kentekenverlichting, niet de achteruitrij lichten...)
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
Re: Engels Achterlicht.
Ziet er goed uit zo in die phase 2 achterlichten. Ben daar ookal een tydje naar opzoek, naar fase 2 achterlichtunits.
Maar zelf heb ik dit 2 jaar geleden in de achterlichtunits van myn phase 1 GT al gedaan en ben zelf nog een stukje verder gegaan.
Heb ook via Ebay, engelse kofferklep units aangeschaft. Vervolgens extra fittinkjes geplaatst voor rode led lampen en een meervoudige kabel getrokken vanaf het achterlicht.
Ik heb nu aan de achterzijde, 4x Achterlichten (via een power convertor), 4x Remlicht en 2x Achteruitrijlampen.
En wil het nog zo gaan maken, dat het linkse ledlampje tevens ook mistlicht gaat zijn. Dit had ik ook gemaakt bij mijn seat Leon Top Sport (1M)
Maar zelf heb ik dit 2 jaar geleden in de achterlichtunits van myn phase 1 GT al gedaan en ben zelf nog een stukje verder gegaan.
Heb ook via Ebay, engelse kofferklep units aangeschaft. Vervolgens extra fittinkjes geplaatst voor rode led lampen en een meervoudige kabel getrokken vanaf het achterlicht.
Ik heb nu aan de achterzijde, 4x Achterlichten (via een power convertor), 4x Remlicht en 2x Achteruitrijlampen.
En wil het nog zo gaan maken, dat het linkse ledlampje tevens ook mistlicht gaat zijn. Dit had ik ook gemaakt bij mijn seat Leon Top Sport (1M)
Laatst gewijzigd door Wilbee op 18 apr 2021 14:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue 

Oh dat is wel gaaf ! Het klinkt heel ingewikkeld maar ik snap je wel! Ik vind het zo wel goed voor nu maar ik ben er wel geïnteresseerd in als het je gelukt is.
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
Mocht je nog eens voor zo'n leuk bedrag een set 2017 led achterlichten vinden, laat het me even weten 

Zal ik doen, ik heb ze als een complete set uit België gevonden van een RS. Je kan ze ook wel vinden op Onderdelenlijn.nl dan moet je eigenlijk op sloop auto's zoeken en dan kijken of ze alle 4 nog beschikbaar zijn dan weet je dat ze van dezelfde auto komen.
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
Dit laatste heb ik ook gedaan, echter komen die van mij van 3 verschillende slopen (geen verschil in te zien).
Totale kosten waren voor mij ongeveer € 250 voor de lampen.
Ik heb op oem nummers gezocht omdat niet elke sloop aangeeft dat het om de LED lampen gaan.
( en zoekt gewoon makkelijker

265508029R
265551311R
265554998R
265504307R
- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
ZO, heb complete (zo goed als nieuwe) led achterlichtunits gevonden voor nog geen 200piek 

Nu nog een Engelse achteruitry unit zien te vinden
Nu nog een Engelse achteruitry unit zien te vinden
Laatst gewijzigd door Wilbee op 15 apr 2021 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Kijk mooi ! Ik heb hem van Ebay daar staan er aardig wat ! Verzenden is alleen wat duurder helaas.
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
Heb al zitten kyken, maar kan er momenteel maar eentje vinden eigenlyk,en de prys is "schappelyk".
Op welke zoekterm heb jy gezocht dan (clio IV achterlicht) , als je er aardig wat vindt?
Op welke zoekterm heb jy gezocht dan (clio IV achterlicht) , als je er aardig wat vindt?

Ik heb hem denk al een half jaar geleden besteld en er een hele tijd niks mee gedaan. Je moet eigenlijk gewoon op dat nummer zoeken dat op het achterlicht staat
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
Heb je dat nummer voor my dan toevallig??
Want neem aan dat een Engelse unit een ander nummer heeft dan eentje voor een Nederlandse auto!
Hoeveel draden zitten er aan de unit overigens?
Heb je eventueel er een foto van
Want neem aan dat een Engelse unit een ander nummer heeft dan eentje voor een Nederlandse auto!
Hoeveel draden zitten er aan de unit overigens?
Heb je eventueel er een foto van

Nee dat nummer is volgens mij hetzelfde maar ik zal als ik snel tijd heb hem er ff uit trekken en een foto maken.
De unit heeft gewoon 3 draden zoals een normale LED unit heeft. Ik heb dan zelf een extra fitting in de reflector geplaatst voor het mist licht.
Ik heb overigens aan alle 4 de achterlichten nieuwe connectors gemaakt aangezien die van de normale en de LED verschillen.
De unit heeft gewoon 3 draden zoals een normale LED unit heeft. Ik heb dan zelf een extra fitting in de reflector geplaatst voor het mist licht.
Ik heb overigens aan alle 4 de achterlichten nieuwe connectors gemaakt aangezien die van de normale en de LED verschillen.
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
Ja, dat is logies, de led units hebben een 3 pins connector en de gewone maar een 2 pins.
Wat voor een fittinkje heb je erby geplaats en waar precies dan?
Wat voor een fittinkje heb je erby geplaats en waar precies dan?

Oh op die manier. Ik heb zelf een T10 fitting in de reflector gemaakt en een rood T10 LEDje daar in. Zou ik het nog een keer doen dan zou ik de originele fitting uit de oude niet LED unit (BAY9S) gebruiken en daar een LEDje voor kopen want die zijn iets feller dan een T10 LEDje.
Op de plek van de rode cirkel heb ik een gat geboord door het zwarte plastic heen en door de reflector heen en daar heb ik de fitting in geplaatst.
Op de plek van de rode cirkel heb ik een gat geboord door het zwarte plastic heen en door de reflector heen en daar heb ik de fitting in geplaatst.
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
Morgen kryg ik myn led units binnen, dan ga ik eens kyken wat de mogelykheid en zyn
Laatst gewijzigd door Wilbee op 18 apr 2021 04:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Kijk top !
Ben benieuwd !
Ben benieuwd !
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
Heb een Engelse unit gevonden en komt als het goed is vrydag binnen.
Miss dat ik de boel ook nogwel ga omconfigureren zodat myn mistlamp ook weer terug in de unit komt

Miss dat ik de boel ook nogwel ga omconfigureren zodat myn mistlamp ook weer terug in de unit komt

- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
Vrydag m'n engelse unit binnen gehad en alles weer omgebouwd vanuit de phase 1 achterlichten naar de phase 2 units en in de auto geplaatst.
Vandaag het linker achterlicht unit omgeconfigureert, zodat alles in de binnenste units zit ook, verlichting, remlichten, achteruitrijverlichting en ook myn mistlicht.

Vandaag het linker achterlicht unit omgeconfigureert, zodat alles in de binnenste units zit ook, verlichting, remlichten, achteruitrijverlichting en ook myn mistlicht.

Ben benieuwd naar de foto's !
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
Als je een mail adres heb voor me dan zal ik er een paar sturen sturen. 

Stuur maar naar meeswaslander@gmail.com !
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
Zo zien de Phase 2 achterlichten (met het Engelse achterlichtunit) er in mijn Clio IV-GT eruit.
bij lichte schemer heb ik deze foto's genomen gehad.
alleen verlichten.

Remlichten overdag.

Achteruitrijverlichting.

mistachterlicht. valt helaas wat weg door het tegenlicht wat er was, wil ik nog een nieuwe voor maken.

remmend later op de avond. dit geeft zoveel licht dat je flares op de foto ervan krijgt (sorry daarvoor)

misschien dat ik nog een keer wat betere foto's ga maken als het wat donkerder is
bij lichte schemer heb ik deze foto's genomen gehad.
alleen verlichten.

Remlichten overdag.

Achteruitrijverlichting.

mistachterlicht. valt helaas wat weg door het tegenlicht wat er was, wil ik nog een nieuwe voor maken.

remmend later op de avond. dit geeft zoveel licht dat je flares op de foto ervan krijgt (sorry daarvoor)

misschien dat ik nog een keer wat betere foto's ga maken als het wat donkerder is

Ziet er tof uit!
Ben wel benieuwd hoe het is om in het donker achter je te rijden als je remt want de 6 LEDs die normaal al als remlicht zijn vind ik aan de felle kant
Ben wel benieuwd hoe het is om in het donker achter je te rijden als je remt want de 6 LEDs die normaal al als remlicht zijn vind ik aan de felle kant

Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
Nou, dan kryg je het dubbelen ongeveer op je donder