Ik heb een clio 1.2 uit 2001 en zit met een probleem. Heb begon met stotteren met rijden, na onderzoek garage zeiden ze 98 tanken en dit hielp wel. Alleen met schakelen merk ik het nog licht. Daarna door apk zonder echte problemen. En toen begon het spoken.
Als ik remde ging mislamp symbool heel vaag branden op dashboard. Garage gebracht en kwam terug met melding iemand had ergens kroonsteen gezeten en was probleem veroorzaker. Twee weken was probleem weg en toen ging lampje weer branden als ik remde en als toevoeging gingen mijn knipperlicht langzamer knipperen als ik remde. Toen ik mijn achter lichten bekeek met rem ingedrukt en knipperlicht aan zag ik dat alle drie mijn remlichten mee knipperen.... kwam goed uit die feest verlichting zo vlak voor kerst
Maar toen ging hij slecht starten, niet meer starten, na een nacht stil staan Accu leeg. Als ik accu los koppelde starte hij vaak wel weer maar moeizaam. Accu krijgt minimaal 14 binnen als hij loopt dus laadt ook bij. Als hij uiteindelijk start loopt hij te hoger in toeren. Soms kan ik in zijn 2 door het dorp rijden zonder gas te geven alsof gas pedaal vast hangt. (Cruisespook) Als contact dan uit zet en opnieuw start is het vaak opgelost, niet altijd. Na een zoektocht op internet massakabel gecontroleerd en alle achterlamp stekkers los gehaald en schoongemaakt. Uiteindelijk lampje in bumper eruit gewipt en stekker los gehaald en die was groen. Daarna getest zonder lampje aangesloten en feestverlichting was opgelost.
Ik blij, alles doet het weer. Nu begint het gespook opnieuw met niet starten, accu trekt hij niet meer leeg. Startmotor blijft draaien maar slaat niet of slecht aan. Computer uitlezen gaat niet meer maar dat doet hij al lang niet meer en had verder nooit problemen. Ledje voor startonderbreker doet niks raars en accu controle ledje gaat ook gewoon uit. Wie heeft een idee.... welk spook zoek ik?