Installeren medianav met Android auto
Installeren medianav met Android auto
Beste mensen,
Na een half jaar genieten van m'n Clio DCI 1.5 uit 2015. Wil ik de upgrade maken naar een variant van medianav waarbij het mogelijk is om android auto te installeren. Na wat zoeken heb ik er nu een gevonden met het juiste typenummer. Maar vraag me af of er nog dingen zijn waar we rekening mee moeten houden?
Ik zou graag willen dat mijn stuurbebediening blijft werken, en eigenlijk ook het knopje voor spraak bediening. Die werkt nu niet omdat ik een nieuw (lederen) stuur van een intense fase II heb geïnstalleerd.
Verder denk ik dat de radio ook nog unlocked moet worden ofzo? Lees via marktplaats mensen die het voor 25 euro doen..
Of mis ik dan nog iets?
Als iemand dit allemaal kan regelen voor mij, voor een zacht prijsje heel graag. Of als iemand me kan vertellen hoe dit stap voor stap werkt, heel graag.
Bvb dank
Stef
Na een half jaar genieten van m'n Clio DCI 1.5 uit 2015. Wil ik de upgrade maken naar een variant van medianav waarbij het mogelijk is om android auto te installeren. Na wat zoeken heb ik er nu een gevonden met het juiste typenummer. Maar vraag me af of er nog dingen zijn waar we rekening mee moeten houden?
Ik zou graag willen dat mijn stuurbebediening blijft werken, en eigenlijk ook het knopje voor spraak bediening. Die werkt nu niet omdat ik een nieuw (lederen) stuur van een intense fase II heb geïnstalleerd.
Verder denk ik dat de radio ook nog unlocked moet worden ofzo? Lees via marktplaats mensen die het voor 25 euro doen..
Of mis ik dan nog iets?
Als iemand dit allemaal kan regelen voor mij, voor een zacht prijsje heel graag. Of als iemand me kan vertellen hoe dit stap voor stap werkt, heel graag.
Bvb dank
Stef
Re: Installeren medianav met Android auto
Of is dit 'plug and play' ?
- MrYesterday
- beginner
- Contacteer:
Hoi Stef,
De navigatie vervangen is niet heel moeilijk en ook echt niet de moeite waard om voor te betalen om te laten doen.
Stap 1: is een foto maken van de sticker op nieuwe medianav.
Stap 2: omlijsting van het middenconsole afhalen. Dit kan door voorzichtig langs de Chrome rand te trekken en te wiegen.
Stap 3: draai de 4 schroeven die met Torx vast zitten los en bewaar deze goed.
Stap 4: trek de navigatie naar je toe en ontkoppel de stekker
Stap 5: koppel de stekker aan de nieuwe navigatie en plaats deze terug. Draai nog niets vast test eerst of de navigatie werkt!
Stap 6: de navigatie code vinden en invoeren hier komt de foto van de sticker van pas. Voor Android is er een app genaamd radio code generator. Download deze en voer de laatste 4 cijfers van de lange code in. De generator geeft je nu een code die je in je medianav moet invoeren.
Stap 7: als de medianav werkt zou ik er voor kiezen om eerst een beschermfolie op je scherm te plakken. Ik geloof dat dit een 7 inch folie is. Te bestellen op Amazon of bol.com voor snelle levering. Ali is ook prima maar moet je natuurlijk langer wachten. Folie plakken zonder de zwarte middenconsole omlijsting is namelijk makkelijker.
Stap 8: vastschroeven en middenconsole terug plaatsen.
Wanneer dit allemaal gebeurd is moet je wellicht nog een keer in het micom menu om wat settings te veranderen maar daar loodsen we je ook wel doorheen!
Mocht het niet lukken en is Helmond niet te ver weg voor je wil ik best wel keer meekijken.
De navigatie vervangen is niet heel moeilijk en ook echt niet de moeite waard om voor te betalen om te laten doen.
Stap 1: is een foto maken van de sticker op nieuwe medianav.
Stap 2: omlijsting van het middenconsole afhalen. Dit kan door voorzichtig langs de Chrome rand te trekken en te wiegen.
Stap 3: draai de 4 schroeven die met Torx vast zitten los en bewaar deze goed.
Stap 4: trek de navigatie naar je toe en ontkoppel de stekker
Stap 5: koppel de stekker aan de nieuwe navigatie en plaats deze terug. Draai nog niets vast test eerst of de navigatie werkt!
Stap 6: de navigatie code vinden en invoeren hier komt de foto van de sticker van pas. Voor Android is er een app genaamd radio code generator. Download deze en voer de laatste 4 cijfers van de lange code in. De generator geeft je nu een code die je in je medianav moet invoeren.
Stap 7: als de medianav werkt zou ik er voor kiezen om eerst een beschermfolie op je scherm te plakken. Ik geloof dat dit een 7 inch folie is. Te bestellen op Amazon of bol.com voor snelle levering. Ali is ook prima maar moet je natuurlijk langer wachten. Folie plakken zonder de zwarte middenconsole omlijsting is namelijk makkelijker.
Stap 8: vastschroeven en middenconsole terug plaatsen.
Wanneer dit allemaal gebeurd is moet je wellicht nog een keer in het micom menu om wat settings te veranderen maar daar loodsen we je ook wel doorheen!
Mocht het niet lukken en is Helmond niet te ver weg voor je wil ik best wel keer meekijken.

Bedankt voor de uitleg en snelle reactie! Vind het normaal gesproken wel leuk zelf wat dingen te doen, dus ga het toch maar proberen denk ik. Anders is in geval van nood Helmond wel aan te rijden vanuit Breda.
Dat micom menu heb ik daar een OBD aansluiting voor nodig? (Heb ik niet). Nog een andere vraag, heb nu DAB als het kan wil ik dat graag houden. Had op eerdere posts gelezen dat ik moest kijken naar een bruine stekker ofzo? Heb geen bruine stekker gezien op de radio die ik heb besteld
Nog even voor de duidelijkheid, ik moet de android auto nog wel laten unlocken toch? En om android auto te gebruiken moet er wel een USB van de gsm naar de radio ? Kan ik eventueel ook de USB van de cigarettenaansteker halen, of is er een andere manier om dat netjes weg te werken (altijd een kabel over m'n radio lijkt me niet ideaal).
Mvg
Dat micom menu heb ik daar een OBD aansluiting voor nodig? (Heb ik niet). Nog een andere vraag, heb nu DAB als het kan wil ik dat graag houden. Had op eerdere posts gelezen dat ik moest kijken naar een bruine stekker ofzo? Heb geen bruine stekker gezien op de radio die ik heb besteld
Nog even voor de duidelijkheid, ik moet de android auto nog wel laten unlocken toch? En om android auto te gebruiken moet er wel een USB van de gsm naar de radio ? Kan ik eventueel ook de USB van de cigarettenaansteker halen, of is er een andere manier om dat netjes weg te werken (altijd een kabel over m'n radio lijkt me niet ideaal).
Mvg
-
- forum member
- Contacteer:
Ik wil Je gerust helpen
Het stelt allemaal weinig voor
Mocht je een eco uitvoering clio hebben dan hoef je niks te veranderen in de micom
Je hoeft niks te unlocken
Mits je wel een medianav hebt uit 2019
Dat kun je ook zien op de sticker
En met dit type nummer LAN5810WR0
Mocht je een eco uitvoering clio hebben dan hoef je niks te veranderen in de micom
Als er geen bruine stekker op zit denk ik dat je helaas geen DAB+ meer hebt...
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
- MrYesterday
- beginner
- Contacteer:
Afhankelijk uit welke auto de medianav komt moet je het welkomsscherm aanpassen.Red-Devil84 schreef: 16 feb 2021 09:03 Ik wil Je gerust helpen
Die van mij komt uit een renault master dus had opstart logo renault trucks.
ook de temperatuur op de display van de medianav wil die niet altijd laten zien omdat er ergens een connectie mist.

-
- forum member
- Contacteer:
daarom als de radio uit een eco versie komt werkt het eco menu en ook je tempratuurMrYesterday schreef: 16 feb 2021 12:57Afhankelijk uit welke auto de medianav komt moet je het welkomsscherm aanpassen.Red-Devil84 schreef: 16 feb 2021 09:03 Ik wil Je gerust helpen
Die van mij komt uit een renault master dus had opstart logo renault trucks.
ook de temperatuur op de display van de medianav wil die niet altijd laten zien omdat er ergens een connectie mist.
idd het logo kun je aanpassen in de micom
en je zou via lisandru nog een leuke skin kunnen laten maken
die heb ik ook nu
beter dan het originele van renault
- MrYesterday
- beginner
- Contacteer:
Zou je me eens een foto kunnen sturen van je skin? ben wel benieuwd namelijk?
Hoe heb je deze moeten installeren?
Hoe heb je deze moeten installeren?

bedankt voor de reacties.
Heb inderdaad een eco versie, dus hoef niets aan te passen.
Oh dus de navigatie mag ook uit een Renault master komen?
Ik had contact met iemand voor een radio maar hij wilde 550 euro hebben, dat was veel meer dan ik had gehoopt, ben dus nog opzoek.. Maar dus samenvattend; versie 2019 en met dit specifieke typenummer LAN5810WR0 ? Dan hoef ik niets te unlocken.
Is er eventueel ook een optie om via bluetooth android auto te krijgen?
Mvg
Heb inderdaad een eco versie, dus hoef niets aan te passen.
Oh dus de navigatie mag ook uit een Renault master komen?
Ik had contact met iemand voor een radio maar hij wilde 550 euro hebben, dat was veel meer dan ik had gehoopt, ben dus nog opzoek.. Maar dus samenvattend; versie 2019 en met dit specifieke typenummer LAN5810WR0 ? Dan hoef ik niets te unlocken.
Is er eventueel ook een optie om via bluetooth android auto te krijgen?
Mvg
-
- forum member
- Contacteer:
android auto moet nog steeds met het kabeltje helaas
Sinds ik een telefoon zonder draadloos opladen had was draadloze Android Auto voor mij niet echt een punt. Nu heb ik sinds kort een Note 20 Ultra die wel draadloos opladen heeft.
Op Indigogo is een project bezig AAWireless. Ik heb er 1 'besteld' en zal zodra die binnen is, hopelijk april, laat ik weten of het wat is.
Op Indigogo is een project bezig AAWireless. Ik heb er 1 'besteld' en zal zodra die binnen is, hopelijk april, laat ik weten of het wat is.
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
-
- forum member
- Contacteer:
dan zul je het idd met een extra kastje moeten doen en dan nog zie je de usb kabel aan de voorkant zittenMees120 schreef: 16 feb 2021 22:52 Sinds ik een telefoon zonder draadloos opladen had was draadloze Android Auto voor mij niet echt een punt. Nu heb ik sinds kort een Note 20 Ultra die wel draadloos opladen heeft.
want android auto met de medianav is origineel gewoon met een kabel
als je nu een apple hebt kan het wel draadloos
Ja klopt, ik ga denk ik een extra usb-poort soldoren aan de achterkant van de MediaNav.
Werkt Apple Carplay op de MediaNav wel draadloos?
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
-
- forum member
- Contacteer:
ja dat werkt wel draadloosMees120 schreef: 17 feb 2021 09:09 Ja klopt, ik ga denk ik een extra usb-poort soldoren aan de achterkant van de MediaNav.
Ahh tof om te weten.
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
met een dongle bedoel je dan toch? Of heb ik iets gemist?Red-Devil84 schreef: 17 feb 2021 10:16ja dat werkt wel draadloosMees120 schreef: 17 feb 2021 09:09 Ja klopt, ik ga denk ik een extra usb-poort soldoren aan de achterkant van de MediaNav.
Clio Estate IV ph2 0.9 TCe Limited Edition