noodloop bij koede motor

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
menno
beginner
Contacteer:

noodloop bij koede motor

Bericht door menno »

Ik heb een clio II uit 2005 met een 1,6 , G3 lpg installatie en een handgeschakelde bak.

De Clio heeft 3 weken geleden een andere versnellingsbak en idem drukgroep gekregen en heeft sindsdien een probleem met noodloop. Voordat de andere bak erin kwam liep hij goed.
De bak was in elkaar gelopen , maar daarna kwam hij toen niet in noodloop.

Wat doet hij:
Als ik hem in de ochtend start , gaan alle lampjes netjes uit, maar als ik ga rijden komt het gloeilampje na 200 meter in beeld en gaat hij in noodloop. Als ik vervolgens na een kilometer stop, contact uit , even wachten en start, komt het lampje niet meer in en komt hij ook niet meer in noodloop. Als ik de auto zo binnen 4 uur daarna gebruik komt hij ook niet meer in noodloop. Als ik langer dan 4 uur laat staan en later wil gebruiken, begint het weer als zo als 's Ochtens starten.
Op zich kan ik nog wel leven met deze gebruiksaanwijzing, alleen ik zou het toch liever niet meer hebben.

Ik lees geen enkele foutcode. Er stond nog een code 120 in; ik had 3 week geleden een andere gaspedaalsensor erin geschroefd en de fout gewist. En die fout is daarna niet meer terug gekomen. Maar verder gaf dat monteren geen effect.
Ook in noodloop kan je overigens nog goed rijden- geen bokken o.i.d. - ook stationair toerental goed- alleen blokkeert hij dan boven 3000 toeren. Hij schakelt goed over op LPG

Ik dacht dat het de achterste Lambda zou kunnen zijn ( het lampje van de katalisator brand al een jaar) : ik heb hem eens stationair warm laten draaien ( tot de temperatuur op het dashbord opgelopen was) en dan wegrijden. Dan komt ie evengoed na 200 meter weer in noodloop met gloeilampje. Temperatuur lijkt dus niet de oorzaak .

Zou het een ABS sensor kunnen zijn? ( maar dan zou je dat moeten uitlezen, toch).

wie weet wat oorzaak en oplossing kan zijn?
peterjg
beginner
Contacteer:

Re: noodloop bij koede motor

Bericht door peterjg »

hi Menno,
De symptomen die je beschrijft komen dicht in de buurt van ons Clio-gedrag.
Heb je de situatie kunnen verbeteren ? en zo ja: hoe ?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”