Ben al even op zoek naar een nieuwe cardanas voor de linkse zijde. Maar heb wat problemen om de correcte te vinden.
De lager aan de hoes was kapot gesprongen was met als gevolg dat de olie uit de versnellingsbak liep. Met nog ergere gevolgen door het niet tijdig opmerken van het probleem. De vork voor de 5e versnelling is aan flarden gevlogen en kon dus niet meer naar 5e schakelen en maakte ook een knarsend geluid als ik het wou proberen.
Ben ondertussen al even bezig geweest met de gehele motor er uit te nemen en gelijk wat andere onderdelen mee te vervangen zoals vliegwiel, koppeling, accesoireriem, riemspanner, idle roller voor de riem, alternator laten reviseren. Nieuwe pakkingen voor de carterpan, in -en uitlaatlijn.
Nu kom ik bij de cardanas maar vind het juiste onderdeel niet.
Hier heb ik een afbeelding van de cardan. Maar op mijn cardanas zit een knobbel(geen idee voor wat die dient :/. bescherming van de as?). En ik vindt wel andere assen. Maar niet die met deze knobbel.
Iemand een idee wat de juiste renaultnummer is voor de linkse cardan? Of dat diegene zonder de rubberen knobbel ook passen?
Zit met een vin begint met
cb1n en heb jc5 versnellingsbak mocht dit iemand helpen

https://ibb.co/09yPkm1