Help! Mijn Clio wil niet starten...

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Denniskr118
beginner
Contacteer:

Help! Mijn Clio wil niet starten...

Bericht door Denniskr118 »

goedemorgen allemaal,

Ik hoop dat iemand de oplossing en antwoord op mijn vraag heeft. Gisteren heb ik een renault clio phase 2 gekocht uit 1999. Ter plaatse startte de auto gewoon constant. Ik heb hem meerdere keren aan en uit gehad. Auto zag er verder goed uit dus ik heb hem gekocht. Ook bij het naar huis rijden geen problemen. Thuis aangekomen. Ook nog een paar keer gestart zonder problemen. Op de sleutel zit een knopje voor centrale deurvergrendeling. Deze deed het niet. Ik dacht dat misschien het batterijtje op was. Dus sleutel opengeschoven en ik zag dat er helemaal geen batterijen inzaten. 2 knoopcellen erin gedaan, maar geen resultaat. Uiteindelijk heb ik het maar zo gelaten en de batterijen er weer uitgehaald. Een uur later wilde ik boodschappen gaan doen. Bij het startte merkte ik al dat hij minder vloeiend aansloeg dan eerder maar hij stattte wel gewoon. Na 200 meter rijden viel ineens de motor uit en kreeg ik hem niet meer aan de praat. Startmotor draait gewoon rond, maar hij wil niet aanslaan. Lijkt wel of hij ineens geen benzine meer krijgt ofzo. Uiteraard internet afgezocht, om te kijken of ik wat kon vinden. Hier kwam ik berichten tegen over de startonderbreking. Kan het zijn dat, omdat ik aan de sleutel heb lopen rommelen, dat dit de startonderbreking heedt geactiveerd en deze er nu niet meer af wil? Of moet ik het probleem ergens anders zoeken?

De vorige eigenaar uiteraard direct benaderd en die gaf aan, dat de auto hem nog nooit in de steek had gelaten en dat hij het probleem ook niet herkende

Wie kan me hiermee helpen.

Hoor graag en bedankt voor de reacties

Grt
Dennis
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Help! Mijn Clio wil niet starten...

Bericht door mox »

Knippert het rode ledje op het dashboard snel (een paar keer per seconde)? Dat duidt op een probleem met je startonderbreker. Daar zijn geen batterijen voor nodig; die zijn puur voor de centrale deurvergrendeling. In de sleutel zit een RFID-tag (vergelijkbaar met contactloos betalen) die tijdens het starten wordt uitgelezen door een transponderring rond het contactslot. Treedt daarbij een fout op, dan krijg je een snel knipperend lampje.

Als het rode lampje normaal knippert (1x per anderhalve seconde of zo) en de auto slaat niet aan dan zou ik het zoeken in een slechte BDP-sensor. Te vinden bovenaan bij het vliegwiel. De exemplaren met een zwarte connector zijn berucht. Je wilt een blauwe.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Denniskr118
beginner
Contacteer:

Bericht door Denniskr118 »

Hoi Mox,

Bedankt voor je reactie. Nee, als ik de auto start blijft het lampje even kort branden en gaat dan uit. Heel raar, nadat ik dit topic vanmiddag opende, ben ik nog even naar mn auto gelopen om hem proberen te starten, sleutel er in hij startte direct. Denk dus dat ik kan uitsluiten dan het de startonderbreking is.

Blijft de bdp sensor denk ik over?? Net even gekeken. Is dat de sensor die onder het luchtfilter zit. Tegen de motor aan? Bij mij is dit een blauw ding. Denk dat deze al eerder vervangen is geweest. Kan ik deze eerst nog schoonmaken? Is dit dan gewoon een kwestie van het kabeltje eruit trekken en met wd40 schoonmaken?
Dongen
beginner
Contacteer:

Bericht door Dongen »

Goedenavond,
Is het mogelijk om mijn Clio weer te kunnen starten.
Hij kon in een keer niet meer gestart worden, rode lichtje blijft snel knipperen op het dashbord.
ANWB is geweest maar kon niets voor mij betekenen. Sleutel laten maken, dat sleutebedrijf wilde m inlezen maar dat ging niet.
Weet u misschien wat er ineens kan zijn? De Renault zelf zegt: we kunnen een nieuwe sleutel uit Frankrijk laten maken, dan gaan ze m hier verder inlezen,maar ze kunnen geen garantie geven dat de auto het dan doet! De auto is in Augustus pas gekeurd, plus een services beurt gehad.het was zijn fijn autootje. Jaar 1999!
Kunt u mij helpen, of wat kan ik verder nog doen.
Of moet hij echt naar de sloop
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”